Skattebetalerne

Skattebetalerne Skattebetalerne er en interesseorganisation for de 5,3 millioner danskere, der hver måned betaler skat. Meld dig ind for kun 29 kroner om måneden.

6.000 medlemmer – og vi er kun lige begyndt 🥳Jo flere vi er, desto sværere er vi at ignorere.Derfor er vi stolte af at k...
17/06/2026

6.000 medlemmer – og vi er kun lige begyndt 🥳

Jo flere vi er, desto sværere er vi at ignorere.

Derfor er vi stolte af at kunne fortælle, at Skattebetalerne nu har rundet 6.000 medlemmer. Tak til alle jer, der støtter arbejdet for en mere retfærdig behandling af skatteborgerne.

Vores mål er at blive større end samtlige partier, så vores stemme ikke kan ignoreres. Jo flere medlemmer, desto større gennemslagskraft over for politikerne.

Vær med til at gøre skatteborgernes stemme endnu stærkere:
https://skattebetalerne.dk/vaer-med/

I den seneste uge er der udgivet godt 1.000 artikler om Pia Olsen Dyhr og hendes særlige rådgiver. I samme periode er bl...
16/06/2026

I den seneste uge er der udgivet godt 1.000 artikler om Pia Olsen Dyhr og hendes særlige rådgiver.

I samme periode er blevet udgivet færre end 10 artikler om Simon Mhreteab.

Simon modtog i 2022 et brev fra Skattestyrelsen med et krav på 5,6 millioner kroner, fordi styrelsen troede, han havde overført millioner til udlandet.

Men Simon havde været udsat for et identitetstyveri. Det var ikke ham, men andre, der havde overført penge til udlandet i hans navn.

Det vidste politiet, som fortalte det til styrelsen, men skattekravet blev opretholdt. I årevis.

I perioder hævede Skattestyrelsen Simons trækprocent til 81 procent.

Først da Operation X gik ind i sagen, valgte Skattestyrelsen at droppe kravet.

Det er ikke værdigt for en retsstat, at den forfølger i stedet for at beskytte offeret.

Begge sager blev offentligt kendt på samme dag i sidste uge.

Man kan undre sig over, at en personalesag i et politisk parti kan få over 100 gange så meget opmærksomhed i medierne som en sag, hvor en almindelig borger bliver kørt fuldstændig over af systemet.

Vi bør tale lidt mere om sager som Simons. Der er desværre rigtig mange af dem.

Hjælp os med at råbe systemet op.

Bliv medlem af Skattebetalerne👇
https://skattebetalerne.dk/vaer-med/

16/06/2026

Sommeren er på vej!

Og så opstår spørgsmålet: Hvorfor sælges nogle is ikke på frost?

Forklaringen er "konsumisafgiften". Den er blot ét af mange eksempler på et skattesystem, der er alt for kompliceret.

Lad os få afskaffet alle de skøre afgifter!

Borgernes retssikkerhed på skatteområdet ligger i ruiner, og det går i stigende omfang ud over helt almindelige skattebo...
10/06/2026

Borgernes retssikkerhed på skatteområdet ligger i ruiner, og det går i stigende omfang ud over helt almindelige skatteborgere. Seneste skandale afsløres i dag i 'Operation X'-programmet 'Flået af Skat'.

Skattestyrelsen har i årevis ulovligt krævet millioner i skat fra borgere, selvom politiet har påpeget overfor styrelsen, at de ikke er gerningsmænd men sagesløse ofre.

Simon Mhreteab Gebreselasie fik i 2022 besked fra Skattestyrelsen om, at han skyldte 5,6 millioner kroner. Styrelsen mente, han havde sendt 9 millioner ud af landet uden at betale skat. Men Simon var offer for et identitetstyveri og uskyldig. Det fortalte politiet Skattestyrelsen i 2023, men Skattestyrelsen fastholdt sit krav, og Gældsstyrelsen satte hans trækprocent op til 81 procent og konfiskerede Simons opsparing på over 100.000 kroner.

Simon måtte tage et ekstra job for at overleve – om dagen som SOSU-hjælper på et plejehjem fra 7 til 14, derefter om aftenen og natten som afløser i hjemmeplejen.

Professor Frederik Waage kalder denne praksis ulovlig, fordi styrelsen ikke har levet op til sin undersøgelsespligt – altså til at belyse sagen korrekt. For eksempel er flere af overførslerne sket om natten, hvor Simon slet ikke ville have haft mulighed for at lave overførslerne. Han kan altså ifølge sagens beviser ikke være gerningsmanden. Det fik Skattestyrelsen at vide af politiet, men fastholdt alligevel kravet.

Skattestyrelsen har nu annulleret kravet og vil betale pengene tilbage, men først EFTER, at TV2 er gået ind i sagen. Et lignende mønster ser vi fra Vurderingsstyrelsen, som fastholder fejlagtige krav, indtil medierne går ind i sagen.

Operation X har afdækket (endnu) en skatteskandale, og den beskriver desværre et mønster, vi også ser på andre områder: Skatter beregnes og opkræves på forkert grundlag, hvor der sjuskes med at få alle fakta frem. Herefter fastholdes forkerte (og ofte ulovlige) krav, selv når myndighederne gøres opmærksomme på deres fejl, og borgerne behandles som skyldige indtil det modsatte er bevist.

Der er brug for en retssikkerhedsreform på skatteområdet, som genopretter borgeres og virksomheders retssikkerhed.

Det handler både om at ændre regler og om at ændre selve kulturen hos skattemyndighederne, så respekten for skatteborgeren genoprettes.

Bliv medlem af Skattebetalerne: skattebetalerne.dk/vaer-med/

Jacob Ravn er fra 1. august Skattebetalernes juridiske direktør.Det er en markant styrkelse af vores arbejde for borgern...
09/06/2026

Jacob Ravn er fra 1. august Skattebetalernes juridiske direktør.

Det er en markant styrkelse af vores arbejde for borgernes og virksomhedernes retssikkerhed og for et enklere og bedre skattesystem.

Jacob kender skattesystemet fra alle sider. Han har arbejdet i Skatteministeriet, været udvalgssekretær for Folketingets Skatteudvalg. Han har i mere end et årti været skattepolitisk chef i Dansk Erhverv. Han har seneste arbejdet som skatteadvokat og sidder i dag i Skatterådet - landets øverste administrative ligningsmyndighed.

Jacob har dyb indsigt i, hvordan skattesystemet fungerer, hvordan det administreres, og hvordan lovgivning bliver til og kan påvirkes.

Den indsigt har han nu valgt at bruge i kampen for enklere skatter, bedre retssikkerhed og i det hele taget en mere rimelig behandling af borgere og virksomheder.

Vi er pavestolte af den rekruttering og glæder os til samarbejdet!

09/06/2026

En typisk dansk familie sparer i år og næste år ca. 4.000 kr. på deres elregning.

Det gør de, fordi politikerne har besluttet, at vi i 2026 og 2027 ikke behøver betale EU's højeste el-afgift.

Men fra 2028 skal danskerne igen betales EU's højeste el-afgift.

Det har den nye regering besluttet.

Skattebetalerne vil have banket den helt i bund. Permanent. Det er rigeligt dyrt at være dansker i forvejen.

Bliv medlem af Skattebetalerne og støt vores kamp for færre afgifter til dig og din familie. Link i kommentarsporet 👇

09/06/2026

Den tårnhøje elafgift skal fjernes permanent. Enig?👍

Differentieret moms er IKKE løsningen.Alle økonomer og eksperter siger det. Alligevel vil den nye regering ikke lytte.Hv...
09/06/2026

Differentieret moms er IKKE løsningen.

Alle økonomer og eksperter siger det. Alligevel vil den nye regering ikke lytte.

Hvis man ønsker at give folk flere penge mellem hænderne, kan man så let som ingenting hæve personfradraget.

Et højere personfradrag giver alle danskere flere penge.
Folk i arbejde.
Folk på overførsel.
Pensionister.
Alle.

Det behøver ikke være så kompliceret.

Bliv medlem af Skattebetalerne og støt arbejdet for et mindre kompliceret skattesystem.
https://skattebetalerne.dk/vaer-med/

Vi mangler nogle gule veste i Danmark.Problemer med den offentlige service har vi efterhånden vænnet os til.Nogle dage k...
08/06/2026

Vi mangler nogle gule veste i Danmark.

Problemer med den offentlige service har vi efterhånden vænnet os til.

Nogle dage kører togene ikke, og andre dage kører de efter en højst alternativ køreplan.

Noget så almindeligt som elektricitet er åbenbart blevet en mangelvare, fordi myndighederne ikke har formået at udbygge elnettets kapacitet i tide.

Politiet vasker sine sager og bilder befolkningen ind, at de sandelig tager alle anmeldelser alvorligt.

Forsvaret har fået bevilget ekstra 300 mia. kr., men efter sigende har ingen set resultatet heraf.

Og så er der selvfølgelig den uendelige historie om de fejlagtige ejendomsvurderinger og de uforståelige, ulovlige eller bizare afgørelser om ejendomsbeskatningen.

Politikerne er stærkt optaget af at sætte nye skibe i søen, mens de mange nødstedte eller forliste fortsat må sejle deres egen sø. I hvert fald synes ingen af de nævnte problemer at påkalde sig politikernes særlige bevågenhed.

Men hvad med borgerne? De må da være oprørte og forbitrede. Nej, de synes at affinde sig med tingenes tilstand. Man kritiserer de begrædelige forhold, men man lader de ansvarlige være i fred.

Men hvis man blot affinder sig med forholdene; hvis man stiltiende ser til; hvis man resignerer, så bliver det aldrig bedre. Stiller man ingen krav, legitimerer man politikernes passivitet i forhold til de ting, der berører vores dagligdag.

En beskeden start herpå kunne være at melde sig ind i Skattebetalerne.

🪶Peter Loft
Formand i Skattebetalerne

Bliv medlem: https://skattebetalerne.dk/vaer-med/

Danmark har verdens højeste beskatning af biler. Det er et problem for helt almindelige familier, der har brug for at ko...
08/06/2026

Danmark har verdens højeste beskatning af biler. Det er et problem for helt almindelige familier, der har brug for at komme på arbejde, hente børn og få hverdagen til at hænge sammen.

Og problemet bliver endnu større, når togtrafikken heller ikke fungerer. Det så vi endnu engang i går, hvor tusinder af danskere var fanget i togkaos.

Politikerne står derfor med at dobbelt opgave: Afskaf registreringsafgiften og giv os tog til tiden.

Skattebetalerne arbejder for en afskaffelse af registreringsafgiften. Støt den kamp og flere. Bliv medlem af Skattebetalerne.
https://skattebetalerne.dk/vaer-med/

Adresse

Vesterbrogade 32
Copenhagen
1650

Telefon

+4522406092

Underretninger

Vær den første til at vide, og lad os sende dig en email, når Skattebetalerne sender nyheder og tilbud. Din e-mail-adresse vil ikke blive brugt til andre formål, og du kan til enhver tid afmelde dig.

Kontakt Organisationen

Send en besked til Skattebetalerne:

Del