18/06/2026
Maritime nyttehaver er på vej til den svenske vestkyst🌊
For nylig besøgte vi Styrsø i Gøteborgs skærgård, hvor lokale borgere var samlet for at høre om erfaringerne med maritime nyttehaver i Danmark.
Tilladelserne til et nyt dyrkningsanlæg er netop faldet på plads, og interessen for at starte en lokal forening er stor.
Det er stort for os at se, hvordan idéen om fællesskabsbaseret dyrkning af muslinger og tang spreder sig på tværs af landegrænser.
Vi hepper på endnu en maritime nyttehave i Sverige💙🦪🌱
Vil du støtte maritime nyttehaver i Danmark? Så bliv medlem i Havhøst eller giv en donation her:
https://xn--havhst-eya.dk/stot-os/