19/06/2026
“Ny Sol” er en udstilling af Signe Rohardt Lund & Morten Underbjerg
29. maj - 28. juni
Åbningstider: torsdag-søndag 13-17
På stationens udendørs område - på billboardet - vises en større reliefbaseret collage. Her kigger man ind i et landskab, igennem et krat, på et højhus og en sol. En tilfældig forårsmorgen i en fiktiv forstad til en fiktiv by, der kunne minde om sydhavn. I krattet ligger der glemte sutter og vækstpile.
Udstillingen er arrangeret af udstillingstedet Sydhavn Stations medlem Signe Rohardt Lund og er blevet realiseret med støttet fra Statens Kunstfond, Rådet for Visuel Kunst og 15. Juni Fonden