Her taler vi om alt, der vedrører sygeplejerskers arbejdsliv og hverdag. Vi vil gerne have en fri og konstruktiv debat, hvor alle føler sig velkomne. Derfor modererer vi vores kommentarspor efter disse principper:
Hold dig til emnet
Vi vil gerne debattere alt det, vi brænder for som sygeplejersker. Det gør vi ud fra princippet: Hver ting til sin tid. Vi bestræber os på at sørge for, at hvert ops
lags kommentartråd holder sig til emnet. Det gør vi for at give plads til mange forskellige samtaler for en bred mangfoldighed af sygeplejersker. Hold en god tone
Vores Facebookside skal gerne være et rart sted at debattere – også når vi ikke er enige. Vi har alle ret til at have vores holdninger, men vi skal også vise hensyn til hinanden i debatten. Vi accepterer ikke chikane, personangreb eller stødende kommentarer. Hold personsager privat
Vi bruger ikke Facebook til rådgivning af vores medlemmer. Skriv aldrig personfølsomme oplysninger her. Send os i stedet en mail på [email protected] eller ring til os på 33 15 15 55. Så hjælper vi dig videre. Derudover skal debatten på vores side naturligvis også overholde dansk lovgivning og Facebooks egne retningslinjer. Dem kan du læse her: https://www.facebook.com/communitystandards/
Vi fjerner kommentarer og billeder, der strider imod vores regler. Bryder du dem gentagne gange, risikerer du at blive blokeret og i yderste tilfælde udelukket fra vores side. Hvis vi har mistanke om, at en profil er falsk, blokerer vi den fra at kommentere. Sig til, hvis du oplever problemer
Du er altid velkommen til at sende os en besked, hvis du støder på en kommentar, der strider imod vores regler. Vi gør vores bedste for at følge med i kommentarerne, men dit indspark er en stor hjælp. Vi bestræber os på at svare på spørgsmål hurtigst muligt på hverdage kl. 9-16. SÆRLIGT EFTER LOVINDGREB D. 27. AUGUST 2021:
Efter strejken er blevet standset med lovindgrebet, er den såkaldte fredspligt genindtrådt. Det vil sige, at Dansk Sygeplejeråd ikke må opfordre til eller deltage i arbejdsnedlæggelser eller andre aktioner, som er udenfor overenskomsten. I modsat fald kan DSR risikere en bod for organisationsansvar. DSR har ikke ressourcer til at følge alle opslag og kommentarspor. Vi henstiller derfor til, at man ikke opfordrer til ulovlige aktioner og at man giver besked til administrator, hvis man ser opslag med opfordring til aktioner, som strider mod fredspligten og derfor kan stille DSR i risiko for at blive idømt en bod.