08/06/2026
Styrelsen vill rikta ett stort tack till alla som följde med på Reumatikerföreningen Linköpings upplevelseresa fredagen den 5 juni! 🌞🚌
Dagen började på Hermelins gård utanför Skänninge där vi åt av en god frukost och fick information om gården av Anna som arbetar där. Många passade också på att handla grönsaker och nybakat bröd från bageriet Open New Doors.
Därefter fortsatte vi genom det vackra Omberg med stopp vid Stocklycke och Västra Väggar, där vi fick uppleva den fantastiska naturen och njuta av den storslagna utsikten över Vättern. 🌲🌿
Lunchen intogs på Borghamn Strand där det också fanns möjlighet att handla fisk. 🍽️🐟
Resan avslutades på Vadstena Nya Teater där vi bjöds på fika med somrig rulltårta och svenska jordgubbar. 🍓☕ Dagens underhållning stod skådespelerska och föreläsare Eva Granlund för, som med värme, humor och klokskap berättade om varför vi människor är som vi är.
Tack till alla deltagare som bidrog till den fina stämningen, och tack till Socialstyrelsen som genom sitt stöd gjorde resan möjlig. Tack även till Carola och Barks Buss för en trygg, trevlig och professionell resa genom dagen!
Vi ser redan fram emot nästa gemensamma aktivitet! 💚