Konservativ Ungdom

Konservativ Ungdom Konservativ Ungdom kæmper for dig og for Danmark. Meld dig ind i dag! Send 75 kr til 27 850. Skriv navn, mail og tlf.

Konservativ Ungdom er Danmarks ældste ungdomspolitiske organisation, og verdens ældste eksisterende ungdomspolitiske organisation, med 50 lokalforeninger og mere end 1.800 medlemmer. Vi er en organisation, der arbejder for at få bragt konservativ politik på dagsordenen. Samtidig holder vi en masse fede arrangementer for vores medlemmer i form af både uddannelse, networking, fester og meget meget a

ndet. Regler for brug:

Siden er åben for alle, og vi opfordrer til fri debat. Dog kræver vi, at dette foregår med respekt og i god tone.

Tillykke med fødselsdagen, Deres Majestæt.Vi ønsker Dem og hele den kongelige familie en god og festlig dag. Det er et s...
26/05/2026

Tillykke med fødselsdagen, Deres Majestæt.

Vi ønsker Dem og hele den kongelige familie en god og festlig dag.

Det er et stort privilegie som land at være velsignet med et Kongehus som sikrer en samhørighed og kontinuitet med vores fælles historie og fungerer som nationalt samlingspunkt for hele befolkningen på tværs af demorgafiske skel.

Vores kongehus er et af Europas ældste, og de danske monarker har gennem tiden repræsenteret Danmark og danskere på en flot og værdig måde.

Vi er ikke i tvivl om, at Kongehuset også vil fortsætte med at gøre det langt ud i fremtiden. Derfor skal Kongehuset naturligvis bevares.

Længe leve Kongen!

DANMARK HAR BRUG FOR EN BORGERLIG REGERING!Nu er det tid til at tage ansvar, Morten Messerschmidt.Lige nu har vi borgerl...
16/05/2026

DANMARK HAR BRUG FOR EN BORGERLIG REGERING!

Nu er det tid til at tage ansvar, Morten Messerschmidt.

Lige nu har vi borgerlige den mulighed, vi har kæmpet for i årevis. Vi har en borgerlig kongelig undersøger og en reel mulighed for at sætte en ny retning for Danmark.

Uden Moderaterne har blå blok ikke flertal. Det er den barske sandhed. Derfor er tiden kommet til at tage ansvar for Danmark.

Dansk Folkeparti og Morten Messerschmidt blokerer lige nu for muligheden for at danne en regering, der kan føre en stram udlændingepolitik, tage Danmarks oprustning alvorligt og sikre en stærk økonomi.

Selvfølgelig får ingen alt det gennemført, de drømmer om. Sådan er politik. Kompromiser er prisen for indflydelse.

Alternativet er, at udlændingepolitikken og den økonomiske politik i stedet formes på Pelle Dragsteds præmisser. Det er ikke i Danmarks interesse.

Det er tid til at lægge personlige konflikter til side og tage ansvar for Danmark. 🇩🇰

Folkeskolen må ikke glemme de fagligt stærke elever! 📚I dag har Altinget bragt en kronik af vores medlem, Louie Skougaar...
13/05/2026

Folkeskolen må ikke glemme de fagligt stærke elever! 📚

I dag har Altinget bragt en kronik af vores medlem, Louie Skougaard, om folkeskolens blinde vinkel: de elever, der lærer hurtigt, men alt for ofte ender med at sidde og vente.

For folkeskolen er ikke kun sat i verden for at samle dem op, der har det svært. Den skal også løfte dem, der kan nå højere.

Når dygtige elever ikke bliver udfordret, spilder vi talent. Og når det bliver op til forældrene at finde privatskoler, talentkurser eller ekstraundervisning, bliver folkeskolens misforståede lighed en motor for ulighed.

Derfor foreslår Konservativ Ungdom blandt andet, at der afsættes 50 millioner kroner til en målrettet talentindsats i folkeskolen, og at mulighederne for niveauinddeling bliver bedre.

Vi accepterer niveauinddeling i de fleste andre dele af livet - eksempelvis i sport og musik. Hvorfor ikke også i skolen, så alle elever får undervisning på det niveau, hvor de faktisk befinder sig?

Alle børn har ret til at blive udfordret. Også dem, der er dygtige.

Danmark har ikke brug for en folkeskole, hvor de stærkeste lærer at vente. Vi har brug for en folkeskole, hvor de lærer at stræbe 💚

Link til hele kronikken i kommentarsporet ⬇️

Hvordan styrker vi unges politiske engagement og indflydelse på tværs af landegrænser? Vores medlem Benjamin Tvede har r...
12/05/2026

Hvordan styrker vi unges politiske engagement og indflydelse på tværs af landegrænser?

Vores medlem Benjamin Tvede har repræsenteret Konservativ Ungdom i Nairobi, Kenya, hvor han deltog i The People Dialogue Festival som en del af et projekt sammen med Det Konservative Folkeparti og Danish Liberal Democracy Programme.

Festivalen samlede borgere, politikere, civilsamfund og internationale aktører til samtaler om demokrati, tillid og politisk deltagelse. Sammen med blandt andre Venstres Ungdom stod Benjamin bag The Youth Politics Laboratory – et interaktivt rum, hvor unge kenyanske deltagere kunne reflektere over politisk engagement, barrierer og muligheder for reel indflydelse.

Gennem kreative øvelser og samtaler pegede mange unge på udfordringer som korruption, nepotisme og manglende tillid til systemet, men også på et stærkt ønske om forandring, bedre lederskab og større inddragelse af unge og kvinder i politik.

For KU er det vigtigt at støtte unges demokratiske deltagelse – både i Danmark og internationalt. Turen til Kenya blev en stærk påmindelse om, at unge overalt spiller en afgørende rolle i fremtidens demokrati.

Mange tak til Det Konservative Folkeparti for det tætte og gode samarbejde - også i den internationale verden💚

I dag mindes vi dem, der gav deres liv til Danmark. 🇩🇰 Under besættelsen var Konservativ Ungdom dybt involveret i modsta...
04/05/2026

I dag mindes vi dem, der gav deres liv til Danmark. 🇩🇰

Under besættelsen var Konservativ Ungdom dybt involveret i modstandsbevægelsen.

De var beredt på at betale den højeste pris for Danmark.

Mere end 50 KU’ere blev dræbt af Værnemagten.

En af dem var KU’eren Kim Malthe-Bruun. Vi vil gerne dele hans afskedsbrev til sin mor:

“Vester Fængsel, Tysk Afd., Celle 411. 4. april 1945.

Jeg er sammen med Jørgen, Niels og Ludvig i dag blevet stillet for en krigsret. Vi blev dømt til døden.

Jeg ved, at du er en stærk kvinde, og at du vil tage dette, men, hører du, det er ikke nok, at du tager det, du skal også forstå det.

Jeg er kun en lille ting, og min person vil meget snart være glemt, men den idé, det liv, den inspiration, som fyldte mig, vil leve videre.

Du vil træffe den overalt – i træerne om foråret, i mennesker, du møder på din vej, i et kærligt lille smil, du vil møde det, der måske havde værdi hos mig, du vil elske det, og du vil ikke glemme mig.

Jeg vil få lov til at vokse mig stor og moden, jeg vil leve hos jer, hvis hjerter jeg engang fyldte, og I vil leve videre, for I ved, at jeg er forude og ikke, som du måske først vil mene, bagude.

Du ved, hvad der altid har været min kæreste lyst, og hvad jeg troede, jeg skulle blive.

Følg mig, du kære moder, på min vej, og stands ikke ved det sidste, men ved nogle af de sidste leverum, jeg har haft, og I vil finde noget, som måske vil være værdifuldt for hende, der er min unge, og for hende, der er min moder.

Jeg har vandret ad en vej, som jeg ikke har fortrudt, jeg har aldrig svigtet, hvad der i mit hjerte stod, og jeg synes nu, at jeg kan se en sammenhæng. Jeg er ikke gammel, jeg burde ikke dø, og dog synes det mig så naturligt, så ligetil. Det er kun den bratte måde, der afskrækker os i første nu.

Tiden er kort, jeg kan ikke rigtigt forklare det, men mit sind er fuldkommen roligt. Jeg ville gerne have været en Sokrates, men publikum manglede. Jeg føler den samme ro som han og vil meget gerne have, at I helt forstår det, både du, Hanne og Nitte. Du må hilse Nitte, jeg er fuld af kærlighed til hende og står ved hvert ord, jeg har skrevet til hende.

Hvor er det i grunden mærkeligt at sidde og skrive dette dokument for livet. Hvert ord bliver stående, det kan aldrig gøres godt igen, aldrig slettes, aldrig forandres. – Jeg har så mange tanker. Jørgen sidder her foran mig og skriver konfirmationsbrev til sin datter.

Et dokument for livet. Vi har levet sammen, og nu dør vi sammen, to kammerater. Jeg har siddet sammen med Poul. Vi havde mange forskellige meninger, men han ved, hvad jeg indeholdt, og hvad jeg kan give.

Endelig er der børnene, de har stået mig så nær i den sidste tid, og jeg havde glædet mig til at se dem og leve lidt sammen med dem igen. Mit hjerte har banket af glæde ved tanken om dem, og jeg håber, at de må vokse op til mænd, der ser andet og dybere end vejen. Jeg håber, at deres sind må trives frit og aldrig under ensidig påvirkning.

Hils dem fra mig – min gudsøn og hans bror.

Jeg ser, hvad vej det går i vort land, og jeg ved, at morfar vil få ret, men husk – og det skal I alle huske – at drømmen ikke må være at nå tilbage til den tid inden krigen, men at drømmen for jer alle, unge og gamle, skal være at skabe et ikke ensidigt, men rent menneskeligt ideal, som enhver skal se og føle er et ideal for os alle.

Det er en stor gave, vort land tørster efter, noget, hver lille bondesøn kan se hen til og med glæde føle, at han har del i og arbejder og kæmper for.

Endelig er der hende, der er min. Få hende til at se, at stjernerne endnu tindrer, og at jeg kun var en milesten. Hjælp hende videre, hun kan nu blive meget lykkelig.

I hast – din ældste og eneste søn.

Kim”

Kim Malthe-Bruun blev henrettet af Gestapo en måned inden befrielsen, den 6. april 1945.

Han og de andre tapre unge mænd, der gav deres liv til Danmark, har ikke levet forgæves.

De gav deres til Danmarks frihed. Det glemmer vi aldrig. 🇩🇰

Ære være deres minde.

Hjerteligt tillykke til Hendes Majestæt Dronning Margrethe II 🇩🇰
16/04/2026

Hjerteligt tillykke til Hendes Majestæt Dronning Margrethe II 🇩🇰

ET HISTORISK VALG! 🇭🇺Denne aften står det klart, at den konservative Péter Magyar har vundet over Viktor Orbán i dagens ...
12/04/2026

ET HISTORISK VALG! 🇭🇺

Denne aften står det klart, at den konservative Péter Magyar har vundet over Viktor Orbán i dagens parlamentsvalg.

Magyar og hans parti Tisza tilhører den konservative familie af partier i Europa, hvor Konservativ Ungdom også er med.

Tillykke til Ungarn! 🇭🇺

Aldrig mere 9. april! 🇩🇰For 86 år siden blev Danmark invaderet af den tyske besættelsesmagt. 16 danskere mistede livet, ...
09/04/2026

Aldrig mere 9. april! 🇩🇰

For 86 år siden blev Danmark invaderet af den tyske besættelsesmagt. 16 danskere mistede livet, og 21 blev såret i kampene den dag. I dag mindes vi de unge mænd og alle dem, der i fem år måtte leve under besættelsen.

I Konservativ Ungdom har vi altid stået fast på, at Danmarks forsvar skal være beredt til at forsvare fædrelandet.

Den 9. april 1940 var Danmark ikke klar. Besættelsesmagten mødte kun begrænset modstand. I årene op til havde alle andre partier, på nær De Konservative, stået for at nedruste forsvaret og affejet enhver tanke om at styrke det.

Derfor er det vigtigt på en dag som i dag at huske: Frihed er ikke gratis. Hvis ikke man kæmper for den, mister man den. Derfor har vi altid stået fast på, at Danmark skal kunne forsvare sig selv.

Lad os sørge for, at det aldrig sker igen.

Ære være de faldnes minde. 🇩🇰

UDSÆT SKOVELEFANTER I DANSKE SKOVE🐘🐘Konservativ Ungdom mener, at vi bør udsætte skovelefanter i danske skove.Vi har et p...
01/04/2026

UDSÆT SKOVELEFANTER I DANSKE SKOVE🐘🐘

Konservativ Ungdom mener, at vi bør udsætte skovelefanter i danske skove.

Vi har et problem med biodiversiteten i Danmark, og som grønt foregangsland bør Danmark naturligvis vise sig fra sin bedste side og få naturens kæmper ind i vores skove.

Udover at bidrage til biodiversiteten i Danmark kan denne skovens kæmpe også modvirke skovbrande og i øvrigt bidrage til økosystemet. 🔥🔥

Med tiden vil en sund bestand give muligheder for, at der opstår følgeerhverv. Om det bliver i form af jagtturisme, når skovelefanter skal reguleres, skovsafariudflugter eller et eksporteventyr, hvor Danmark kommer til at gøre sig gældende som stor eksportør af elfenben, må tiden vise.

God 1. april og tak for at læse med! 👏🏻👏🏻

Adresse

Vimmelskaftet 41F, 1
Copenhagen
1161

Underretninger

Vær den første til at vide, og lad os sende dig en email, når Konservativ Ungdom sender nyheder og tilbud. Din e-mail-adresse vil ikke blive brugt til andre formål, og du kan til enhver tid afmelde dig.

Del