27/04/2026
Noget af det som vi laver i Ungeklimarådet er arbejdet med bringe viden ud til unge i landet og høre andres gode input til klimadagsordenen 🌍
Marie, Emil og Klara var for nyligt på besøg på Herning Gymnasium for at afholde workshops på deres globaliserings-temadag. Her snakkede de med eleverne om forbrug og forbrugsbaserede udledninger, og fik en masse gode input til hvilke løsninger eleverne havde til hvordan man kan nedbringe forbrugsbaserede udledninger. Vi tager deres ideer med videre til vores arbejde omkring hvordan vi uden at få unge til at føle skyld og skam kan snakke om det gode danske ungdomsliv uden høje forbrugsbaserede udledninger.
Husk at du lige nu kan søge om at blive medlem af Ungeklimarådet - der er infomøde i morgen kl 17 ☺️