18/06/2026
Borgmesterbesøg i Brocaféen 🏛️
I sidste uge havde Brocaféen besøg af Aalborgs borgmester, Lasse Frimand Jensen.
Deltagerne havde forud for besøget været på rundvisning på Aalborg Rådhus, hvor idéen opstod:
Kunne man invitere borgmesteren med tilbage til Brocaféen?
Den idé greb deltagerne selv og stod for både kontakt og planlægning 👏
Brocaféen er et klubtilbud i Aktiv med demens for yngre borgere med demens i let til moderat grad. Her er der fokus på socialt samvær, gåture og fælles oplevelser.
En vigtig del af tilbuddet er ture rundt i Aalborgs kultur- og naturområder 🌿, hvor der er plads til både fællesskab og gode samtaler.
Under besøget fortalte borgmesteren om sit arbejde og sine ambitioner for Aalborg Kommune. Der var en god dialog, også om livet med en demenssygdom.
Borgmesteren fik desuden en rundvisning i vores lokaler i Nordkraft, som rummer både Aktiv med demens og Aalborg Demens Skole.
Tak til deltagerne for initiativet og indsatsen ❤️