12/06/2026
Kaksi ikimuistoista viikkoa Tyttöjen Talolla on nyt takana.❤️
Saimme viettää kesätyöjakson sekä Varissuon että keskustan Tyttöjen Talolla, ja molemmissa paikoissa meidät otettiin vastaan lämpimästi ja aidosti. Haluamme kiittää kaikkia ohjaajia, jotka tukivat, auttoivat ja kohtelivat meitä tasavertaisesti koko jakson ajan. Teidän kanssanne käydyt keskustelut, naurut ja yhteiset hetket jäivät meille erityisen hyvin mieleen.
Näiden kahden viikon aikana pääsimme osallistumaan monenlaiseen toimintaan. Olimme mukana Kesästartissa Vimman tiloissa sekä Etnofestissä, jossa toteutimme perhostaulun tulevaisuuden toiveille. Oli koskettavaa nähdä, kuinka erilaisia unelmia ja ajatuksia ihmisillä on. Pääsimme myös nauttimaan Alppiruusupuiston upeista maisemista ja kauniista kukista.
Erityisen merkityksellistä meille oli kohdata nuoria, jotka olivat juuri saapuneet Suomeen. Oli hienoa päästä juttelemaan heidän kanssaan, vaihtamaan kuulumisia ja tukemaan heitä uusissa tilanteissa. Lisäksi saimme istuttaa kasveja ja hoitaa niitä, sekä auttaa välipalojen valmistamiseen, siivoustehtäviin sekä pääsimme mukaan kauppareissuihin.
Yksi mieleenpainuvimmista kokemuksista oli miniavoimessa järjestämämme satiiniruusutyöpaja. Oli ilo opettaa muita tekemään ruusuja ja nähdä, kuinka upeita lopputuloksia syntyi, vaikka monelle kyseessä oli ensimmäinen kerta.
Tyttöjen Talo tekee mielestämme todella arvokasta ja tärkeää työtä nuorten hyvinvoinnin tukemiseksi. Olemme kiitollisia siitä, että saimme olla mukana luomassa hyvää mieltä, kohtaamassa uusia ihmisiä ja oppimassa paljon uutta.
Kiitos jokaiselle ohjaajalle ja nuorelle näistä kahdesta viikosta, muistamme ne lämmöllä vielä pitkään. 💕🌸