20/06/2026
💙 ET SMUKT SIDSTE FARVEL 💙
I går var Lille Kapel på Vestre Kirkegård fyldt til bristepunktet.
Jeg har aldrig før oplevet så mange mennesker samlet til en bisættelse. Vi var tæt på 100 mennesker – alle mødt op for at sige et sidste farvel til Louis.
Det siger alt om, hvem Louis var. Han havde sat spor i mennesker. På den ene eller den anden måde havde han gjort indtryk på hver eneste af os, der var kommet for at tage afsked - på godt og ondt. Et hårdt liv levet sætter sine spor. Men Louis blev sendt afsted med så meget kærlighed.
Det blev en smuk og værdig bisættelse. Kisten var pyntet med blå blomster, fordi blå var Louis' yndlingsfarve. Inde i kisten lå han i helt nyt tøj, som jeg havde købt efter familiens ønske – selvfølgelig også i blå nuancer. Og med sig havde jeg printet et billede, af hver af hans 5 børn, som han var så stolt af.
Vi sang både danske og grønlandske salmer, som bandt hans liv og historie smukt sammen. Vi sang Louis afsted, mens Søren Spillemand spillede og sang "Pianomand", og ceremonien blev afsluttet med den smukkeste grønlandske sang. Det var utroligt rørende og et øjeblik, jeg vil bære med mig længe.
Tak til alle jer, der kom. Jeres tilstedeværelse gjorde dagen helt særlig. Det var den smukkeste afsked, vi kunne give Louis, og et sidste bevis på, hvor meget han betød for så mange mennesker.
Æret være Louis' minde 💙