Drug User`s Union er en organisasjon med hovedsete i San Fransisco, USA. Vårt mandat er å bekjempe uforstandig narkotikapolitikk der den finnes, og vi støtter hverandre som en del av et internasjonalt nettverk, med fokus på nasjonelle forhold. Vi har ingen mening om annet enn at vi ønkser en narkotikapolitikk som er basert på sannhet og frihet, uten skjulte motiver som drivkraft for en emning den
ene eller den andre veien. Vi har særlig 3 typer rusmidler vi liker å mene noe om:
He**in, som gjennom sitt forbud har økt attraksjonskraft på de unge som enten er selvdestruktive, eller som en politisk statement, bruker he**in for å demonstrere sin motstand til det etablerte samfunn. Vi i DUU ønsker diacetylmorfin på resept til de tyngste brukerne, slik at sykdommen dette rusmidlet påfører brukerne blir synligere. DVS at det bare oppleves som en medisin for de som ikke har klart å holde seg unna en destruktiv livsstil. Det er også gunstig å gi tunge brukere diacetylmorfin for at spredningen av he**in skal kunne begrenses, og dermed også smitteeffkten. Cannabis, som vi mener er mindre skadelig og et mer nyttig sosialt rusmiddel enn f.eks. Det er ikke skadelig på samme måte, og gir ikke permanente hjerneskader slik som alkohol. Dessuten er Cannabis en utrolig energirik plante som samfunnet vårt kunne hatt nytte av på utrolig mange områder. Hallusinogener, som psilocybin, L*D, meskalin, Ibogain, som vi mener kan benyttes for personlig utvikling og som et psykoterapeutisk hjelpemiddel i utallige sammenhenger. Vi tror menneskets åndelige handikapp i det moderne samfunnet kan bedres ved bruk av mange av disse hjelpemidlene, og at vi gjennom bruken av disse kan nå en bedre verden for flere mennesker enn det som er mulig gjennom dagens perseptive situasjon. Dersom du tror du har evner eller noe som kan hjelpe oss i en verdifull argumentasjon mot dagens etablissemang, så er du hjertelig velkommen til å henvende deg til administratoren av siden, Isak André Wøien.