18/06/2026
Klein geluks vinkje 🍀❤️
Vanmiddag werden we gebeld door een meneer hij had de dierenambulance al gebeld hij had een jong koolmeesje hij kreeg het advies hem in de bosjes terug te zetten, want zij mogen niet voor alle vogels rijden. Hij is zelf invalide dus kon hem helaas niet brengen wij begrepen dat hij in Ter Apel woonde dit was voor ons ook niet mogelijk om helemaal heen te rijden helaas, we hebben het ook smoordruk in de opvang.
Even later belde hij weer of hij met een rolstoel naar binnen kon bij de opvang want hij kwam de vogel zelf wel met de rolstoel taxi brengen.
Toen hij hier was bleek het om een jong vinkje te gaan, hij moest meer dan een uur wachten tot de rolstoel taxi hem weer zou komen ophalen dus gezellig wat gedronken en gekletst hier bij de opvang. Toen bleek dat hij uit Hoogezand kwam inplaats van Ter Apel dit heeft een vrijwilliger verkeerd begrepen/gehoord aan de telefoon u snapt wel dat wij ons zeer lullig voelden.
Hoogezand was wel te doen voor ons om de vogel op te halen we hadden vandaag extra vrijwilligers (doordeweeks zijn we normaal altijd met zn 2en) maar meneer was heel blij dat hij hem alsnog kon brengen het koste hem €12 voor de taxi maar dat had hij er zeker voor over hij heeft echt veel moeite gedaan daar hebben wij enorm respect voor 🤗❤️🍀.
Wij krijgen enorm veel vraag of we vogels kunnen ophalen vanuit de hele provincie Groningen en Drenthe echter wij zijn een opvang we hebben hier heel veel dieren zitten die onze zorg hard nodig hebben, We rijden meldingen als we hier even weg kunnen maar soms lukt het niet en daar is helaas niet altijd begrip voor.
Wij zijn officieel geen dierenambulance en we werken met 2 personen bijna 24/7 door tot midden in de nacht ook voor ons is de rek er een keer uit.