04/03/2026
❤️
Enjoy the videos and music you love, upload original content, and share it all with friends, family, and the world on YouTube.
Wonen als thuis. Kleinschalig. 5 bewoners in een gewone woning in de wijk. Medewerkers een leuke dag. Mijn ouders hebben beiden de ziekte van Alzheimer.
Winschoten
9675CX
Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Stichting Waardig wonen nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.
Stuur een bericht naar Stichting Waardig wonen:
Mijn naam is Evelien Bax en ik ben de initiatiefneemster van de Stichting. Op het moment dat ik dit schrijf ben ik nog druk met het organiseren en het verwezenlijken van mijn plannen. Mijn ouders hebben beiden de ziekte van Alzheimer. Toen ze een paar jaar geleden niet meer zelfstandig konden wonen heb ik mijn huis laten verbouwen zodat er een zelfstandig appartement voor mijn ouders ontstond. Voordat de verbouwing klaar was, is mijn vader 4 maanden opgenomen geweest in een verpleeghuis. Ik heb mogen meemaken hoe hij opbloeide toen hij bij ons kwam wonen. Met name door de gerichte aandacht en het weer deelnemen in de maatschappij. Het mee gaan boodschappen doen, bezoeken aan fysiotherapeut, huisarts, buren, kapper, kerk, zangkoor e.d. Ook het helpen met de ‘gewone’ dagelijkse huishoudelijke karweitjes in een gewoon woonhuis. Hij geniet van de echte kat die ’s avonds bij hem op schoot komt liggen. Kortom deze woonvorm bevalt ons heel goed. Het team is betrokken, we voelen ons allemaal verantwoordelijk om mijn ouders een fijn en veilig thuis te geven. Dit moet voor meer mensen mogelijk zijn! Zo is het idee ontstaan…. Een thuis bieden aan 4 maximaal 5 bewoners en een zelfstandig draaiend zorgteam. Zonder ernstige overhead kosten, zonder een duur betaald management.
Het is inmiddels 12 januari 2018. In ons eerste huis in Wagenborgen wonen 5 mensen met dementie. Het fijne team verzorgenden zorgt voor een warme, huiselijke en gezellige sfeer. Ik ben trots op ze!
Het bestuur heeft net hun handtekening gezet op het huurcontract van ons tweede huis. Een flat, boven het Odensehuis in de Molukkenstraat in Groningen. We hopen in februari 2018 open te kunnen gaan.