28/05/2026
Een van de mooiste bosplanten die we in dit gebied hebben is toch wel het vingerhoedskruid. Ik vind de Engelse naam nog leuker, foxglove, handschoen van de vos. In het bos waar 2 jaar geleden de Amerikaanse eiken zijn gekapt, komen ze massaal op, omdat er nu meer licht in het bos kan doordringen.
Jacques Bertens van Loons Fotowerk heeft er een serie van gemaakt. Kijk maar eens op zijn website https://loonsfotowerk.nl/vingerhoedskruid-langs-duinrand-bij-loon-op-zand/