Gorilla's Scouting A15

Gorilla's Scouting A15 Dit is de officiële Facebook pagina van de Scouting A15 Gemengde speltak de Gorilla's! Like de pagina en blijf op de hoogte door nieuws en foto's!

Check natuurlijk ook http://scoutinga15.nl voor nog meer informatie over onze groep.

Afgelopen zaterdag waren wij bij de Jungledag. Er zijn niet heel veel foto’s gemaakt, dus het zal wel leuk zijn geweest....
14/06/2026

Afgelopen zaterdag waren wij bij de Jungledag. Er zijn niet heel veel foto’s gemaakt, dus het zal wel leuk zijn geweest.

We waren met mega veel welpen 🫪. De dag begon met openen en daarna gingen we op zoek naar ons groepje. We zaten bij zowel welpen van scouting A15, als met welpen van andere groepjes. Als eerste deden we een vossenjacht. We gingen op zoek naar vossen uit videogames zoals Mario, Angry Birds en Donkey Kong. Toen we alle vossen hadden gingen we een spel doen in dat thema. Als afsluiter kregen wij een super toffe badge mee naar huis.

Afgelopen zaterdag hebben we meerdere spellen gespeeld 🩷. De opkomst begon met een soort stoelendans. Iedereen zat op ee...
07/06/2026

Afgelopen zaterdag hebben we meerdere spellen gespeeld 🩷. De opkomst begon met een soort stoelendans. Iedereen zat op een stoel, behalve de pinguïn 🐧, die wilde graag zitten. Aan de rest aas her de taak om dit te voorkomen.
Daarna maakten we een nep paspoort voor een spannend spel tegen de douane. Wij wilden de grens oversteken, maar als je getikt werd door de douane was het nog maar de vraag of dit je zou lukken.
Tenslotte speelden we een spel met grote piopalen, als deze om viel, was je af. Gelukkig was er tussendoor ook nog iets lekkers, onze Fleur B. Was jarig en had een lekkere lolly en een lekker stukje watermeloen 🍉.

Het was weer een feest. Tot de volgende keer allemaal 🫶

Vandaag hebben we lekker gekliederd 🧑‍🎨We begonnen de opkomst toepasselijk met een rondje kleuren tikkertje. Daarna hebb...
30/05/2026

Vandaag hebben we lekker gekliederd 🧑‍🎨

We begonnen de opkomst toepasselijk met een rondje kleuren tikkertje. Daarna hebben we van allerlei natuurlijke materialen rondom het honk zelf verf gemaakt. We hebben gebruik gemaakt van gras, bloemen, houtskool and blaadjes. Omdat dit nog niet alle kleuren waren, konden we bij de leiding een opdracht doen voor een extra kleur. Zo hebben we rondjes moeten rennen, leiding moeten laten lachen en een polonaise gelopen. Toen we eenmaal genoeg verf hadden, gingen we aan de slag met een kunstwerk. In onze groepjes maakten we een gezamenlijk kunstwerk, de resultaten zijn erg tof en de verf was goed gelukt (en ook best lekker 😋)

Een welp is goed voor de natuur 🌱 dus wij gingen vandaag op zoek naar afval! De opkomst begon met een potje prikstok tik...
16/05/2026

Een welp is goed voor de natuur 🌱 dus wij gingen vandaag op zoek naar afval!

De opkomst begon met een potje prikstok tikkertje. Daarna kreeg ieder groepje een prikstok, vuilniszak, afval en natuurquiz en een pen. Toen was het tijd om te vertrekken en afval te zoeken. En wat hebben we een hoop gevonden! Wel drie hele vuilniszakken 🗑️ vol. We hebben ook wat gekke dingen gevonden zoals een onderbroek 🤢, zwembroek, werkende fietslampjes en een verbrand kratje. Na een ruim uur zoeken naar afval was het tijd om al onze vondsten te bespreken en de antwoorden van de quiz te leren. Het was erg leerzaam om te leren dat afval er soms wel 500 jaar over doet om te vergaan 🫪

We hebben nu allemaal geleerd om altijd je afval weg te gooien in een prullenbak en om even iets op te rapen als je iets ziet liggen 🫡. Het was een mooie plandeling en jullie hebben goed gewerkt 🤩

Groepsovernachting 🥳🎉Dit weekend hadden wij samen met alle speltakken een overnachting. Dit was echt een groot feest 🎈. ...
09/05/2026

Groepsovernachting 🥳🎉

Dit weekend hadden wij samen met alle speltakken een overnachting. Dit was echt een groot feest 🎈. Samen met alle bevers, welpen, scouts, explos, blauwe vogels en stam hadden wij een feestje en iedereen was verkleed 🤩. We hebben hard gedanst en daarna nog even gechilld bij het kampvuur 🔥. Ook aten we nog lekker een bitterballetje en frikandelletje.

De volgende ochtend zaten we al vroeg bij het ontbijt want we moesten ook weer vroeg weg. We gingen naar de drunense duinen. Hier werden we verdeeld in groepjes en deden we een postenspel 😙. We hebben allerlei coole spelletjes gedaan en flink gestruind door de duinen 🥾. Tussendoor kregen we nog een lekker broodje knakworst en een pannenkoek. Daarna was het helaas weer tijd om naar huis te gaan.

Het was erg leuk 🙂 bedankt organisatie en iedereen voor de gezelligheid

Slechterikenkamp 2026 zit er weer op… en wat hebben we genoten 💥.Wij als welpenkampleiding kijken met een grote glimlach...
04/05/2026

Slechterikenkamp 2026 zit er weer op… en wat hebben we genoten 💥.

Wij als welpenkampleiding kijken met een grote glimlach terug: er is super veel gelachen, flink gesnoept, de slechteriken zijn weer goed, er zijn veel strijkkralen verzameld en we zijn goed vies geworden ‼️

Lieve welpen bedankt voor jullie grapjes, verhalen en gezelligheid. Jullie maakten het kamp onvergetelijk ❤️. Natuurlijk ook bedankt aan de kookstaf voor het heerlijke eten en de goede zorgen.

Op naar het volgende supergave kamp :)🏕️

Op deze bewolkte ochtend zijn de gorilla’s begonnen met een EI-stafette. De kinderen moesten een ei op een lepel balance...
01/02/2026

Op deze bewolkte ochtend zijn de gorilla’s begonnen met een EI-stafette.
De kinderen moesten een ei op een lepel balanceren en racen naar de pionnen voor de winst.
Daarna zijn we de woonwijk ingelopen om een appel en een ei te ruilen voor lunch.
Terug op het honk hebben we gezongen voor de jarige tom, en genoten van zijn traktatie.
De kinderen hebben een hoop ingrediënten verzameld voor een lunch die ze zelf hebben bereidt op een kamvuur. (met hout dat ze verdient hebben met het ruilen) er waren knakworstjes, chocolade pannenkoeken, poffertjes,Marshmallows, chocomel en nog meer lekkers.
Met een gevulde buik hebben we de opkomst gesloten en hebben de gorilla’s hun welverdiende vuur insigne in ontvangst mogen nemen.
Tot volgende week!! 🔥

Installeren!🦍We begonnen de opkomst met een paar samenwerkingsspellen💪🏻. Iets met hoepels, pionnen en linten… Halverwege...
24/01/2026

Installeren!🦍
We begonnen de opkomst met een paar samenwerkingsspellen💪🏻. Iets met hoepels, pionnen en linten…
Halverwege de opkomst kwamen de ouders van de geïnstalleerde kinderen, toen kon het feest beginnen! Fleur, Willemijn, Sef, Juno, Jan, Daniël en Sven ZIJN NU OFFICIEEL GORILLA’S!!! Na het installeren was het tijd voor een klassieker: poortbal met de ouders🤩

Adres

Sliet 2
Boven-Hardinxveld
3371KK

Openingstijden

09:30 - 11:30

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Gorilla's Scouting A15 nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact De Organisatie

Stuur een bericht naar Gorilla's Scouting A15:

Delen