07/06/2026
Punaisessa Ristissä toisiinsa tutustuneet Christina ja Nea vaikuttavat järjestössä niin paikallisessa auttamistoiminnassa kuin valtakunnallisestikin. Rovaniemellä 6.–7.6.2026 järjestetyssä Suomen Punaisen Ristin yleiskokouksessa molemmat valittiin järjestön valtuustoon.
Christina ja Nea tuovat esille, että auttaminen on sekä lähellä ihmistä tapahtuvaa toimintaa että taustalla tehtävää organisointia.
– Yksi mieleenpainuvimmista tehtävistä on ollut, kun pääsin mukaan ensihuollon auttamistehtävälle. Olen toiminut aktiivisesti Nälkäpäivä- ja hätäapukeräysten parissa, ja oli merkityksellistä nähdä, miten varoilla autetaan. Tällöin avun ketju konkretisoitui kunnolla. Keräystoimintaa suunnitellessa voi olla vaikeaa hahmottaa työn merkityksellisyyttä, m***a sieltähän se kokonaisuus lähtee, Christina kertoo.
– Itselleni merkitykselliset kohtaamiset syntyvät pienestä. Siitä, että kysyy mitä kuuluu ja on aidosti läsnä. Ystävä- ja terveyspistetoiminnassa olen päässyt kohtaamaan ihmisiä ja kokemaan monesti, miten tärkeä yksi hetki, yksi kohtaaminen, voi olla, Nea jatkaa.
Lämpimät onnittelut Varsinais-Suomen piiristä valtuustoon valituille Christina Piiraiselle ja Nea Päkkilälle sekä varajäseniksi valituille Ilse Reinholdtille ja Tarja Tiitta-Niemiselle. 🌹
Yleiskokous kokoontuu kolmen vuoden välein päättämään Suomen Punaisen Ristin tulevaisuuden suunnasta ja järjestön korkeimmista luottamushenkilöistä.