13/05/2026
Forumu’ndan dönerken aklımızda kalan en güçlü şey şu oldu:
Bazen gerçekten ihtiyacımız olan şey, yeni cevaplardan çok; aynı meseleleri dert eden insanlarla aynı yerde buluşmak.
Bu forum, bizim için sadece farklı şehirlerden, alanlardan ve mücadelelerden insanlarla tanıştığımız bir alan değil; aynı zamanda Atölye Mersin olarak neden var olmak istediğimizi daha net gördüğümüz bir duraktı.
Yerelde üretmenin, topluluk kurmanın, kültür-sanatla sosyal fayda arasında bağ kurmaya çalışmanın bazen ne kadar zorlayıcı olduğunu biliyoruz.
Ama bu birkaç gün bize bir şeyi yeniden hatırlattı:
Arayı kapatmak; şehirle, insanlarla, fikirlerle ve birbirimizle yeniden bağ kurmakla mümkün.
Mersin için kurduğumuz hayalin sadece etkinliklerden ibaret olmadığını; daha yaratıcı, daha bağlantılı, daha kapsayıcı bir ekosistem hayali olduğunu bir kez daha hissettik.
Şimdi evimize; daha çok soru, daha çok ilham ve daha güçlü bir niyetle dönüyoruz.
Bağ kuran, alan açan, ilham veren herkese teşekkürler.
Arayı kapatmaya devam.