12/05/2026
İlçemizde “Sirkeni Yap, Mücadeleyi Başlat” Projesi Kapsamında Sirke Dağıtımı Gerçekleştirildi
12.05.2026 tarihinde ilçemizde, İl Tarım Müdürlüğü nün “Sirkeni Yap, Mücadeleyi Başlat” projesi kapsamında, Tarım Merkezi Bereket Ana Kadın Kooperatifimizde kadın emeğiyle üretilen elma sirkeleri kiraz üreticilerimize dağıtıldı.
Dağıtım törenine İlçe Kaymakamımız Sayın Fatih Bayram, Demirci Belediye Başkan Yardımcımız İsmail Hakkı Gül, Ziraat Odası Başkanımız Mehmet Karakaya, İlçe Tarım ve Orman Müdürü Faruk Şenyurt, Kadın Kooperatifi Başkanımız Zehra Çakır, Tariş İşletme Müdürü Yakup Yalçın, Bitkisel Üretim ve Bitki Sağlığı Şube Müdürlüğü ile Demirci İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü teknik personelleri, kooperatif ortakları ve çok sayıda üreticilerimiz katılım sağladı.
Kiraz üretim alanlarında önemli ekonomik kayıplara neden olan Kanadı Noktalı Sirke Sineği zararlısına karşı biyoteknik mücadele kapsamında yürütülen proje ile elma sirkesi üretim çalışmaları tamamlanmış, hazırlanan sirkelerin kiraz bahçelerine asım işlemleri İl Tarım ve İlçe Tarım Müdürlüğü kontrollüğünde başlatılmıştır.
Tariş iş birliğiyle sirke yapımı öğretilmiş; biyoteknik mücadelede kullanılacak elma sirkeleri kadın emeği, yerel bilgi ve kooperatif gücüyle üretilmiştir. Sirke yapımında kullanılan ekipmanlar ise Tarım Bakanlığı Eğitim ve Yayın Dairesi Başkanlığı tarafından sağlanan bütçe desteğiyle temin edilmiş ve bu üretimin gerçekleşmesi için kooperatifimize teslim edilmiştir . Bu destekle üretim süreci daha sistematik, hijyenik ve sürdürülebilir hale gelmiş, toplam 6.000 adet sirke üretimi gerçekleştirilmiştir.
Hazırlanan sirkelerle zararlı popülasyonunun azaltılması, kimyasal mücadeleye olan bağımlılığın düşürülmesi, kalıntısız üretimin desteklenmesi ve çevre ile insan sağlığının korunmasına katkı sağlanması hedeflenmektedir.
Kadın emeğiyle hazırlanan sirkeler, doğa dostu mücadeleye güç katıyor.