29/04/2026
Emeklilik Kabusa Dönüşmesin!
Memurlar, emeklilikte ikinci bahar hayali kurarken bugün ne yazık ki büyük bir hayal kırıklığı yaşıyor.
Maaş bağlama oranlarının %70’lerden %40’lara kadar gerilemesi, memuru emeklilikte adeta sefalete sürüklüyor.
Yapılan seyyanen zamların emekli maaşlarına yansımaması, memura ödenen birçok kalemin emeklilik primine dahil edilmemesi ve özellikle 2008 sonrası göreve başlayan memurları bekleyen tablo, emekliliği bir umut olmaktan çıkarıp kabusa dönüştürüyor.
Buradan hükümet yetkililerine açık çağrımızdır.
🔴 Memura yapılan tüm ödemeler emeklilik primine dahil edilmelidir.
🔴 Verilen seyyanen zamlar emeklilere de aynı şekilde yansıtılmalıdır.
🔴 Maaş bağlama oranları yeniden insanca yaşam seviyesine çıkarılmalıdır.
Hayatı boyunca çalışmış, ülkesine hizmet etmiş insanların, ömrünün son döneminde huzur ve güven içinde yaşaması en doğal hakkıdır.
Emeklilik, kabus değil; hakkıyla yaşanacak bir dönem olmalıdır.