Uppsalaekonomernas Recceveckor VT26 - Rockers

Uppsalaekonomernas Recceveckor VT26 - Rockers Kontaktinformation, kartor och vägbeskrivningar, kontaktformulär, öppettider, tjänster, betyg, foton, videor och meddelanden från Uppsalaekonomernas Recceveckor VT26 - Rockers, Ideell organisation, Kyrkogårdsgatan 2B, Uppsala.

Till sist har vi🥁 Gustav “Gurra” “Gurris” Axelsson – 21 bast och straight outta Täby Skärpäng ✨Gick på Tibble (chockeran...
18/01/2026

Till sist har vi🥁 Gustav “Gurra” “Gurris” Axelsson – 21 bast och straight outta Täby Skärpäng ✨
Gick på Tibble (chockerande va? 😱) och läste Samsam – alltså samhällsprogrammet för folk som “vill göra något… men vet inte vad” 🤷‍♂️

Efter studenten klev han rakt in i vuxenlivet genom att jobba på ICA Täby Centrum i 10 månader 🛒💪 – en riktig krigare bland pantkvitton och stressade pensionärer. Sen tänkte han: “Vet ni vad som låter kul? Försäkringar.”
Spoiler: det var det inte. 💀
Jobbade som försäkringsförmedlare ganska länge och sammanfattningen?
👉 Skittråkigt. Punkt.

Så vad gör man när livet känns grått? Man tågluffar genom Europa såklart 🚆🌍
Nära att bli kidnappad (liten detalj bara 😬), men det bygger karaktär sägs det.
Efter ännu en sväng som försäkringsförmedlare fick han nog, sa upp sig och drog till Albanien 2024 🇦🇱✨ För att hitta sig själv. Eller billiga öl. Oklart.

Sen blev han arbetslös 🤘
Jobbade lite i skola 👨‍🏫
Blev arbetslös igen 🤝
Backpackade Asien 🏝️🐒
Blev arbetslös igen (mönster?)
Jobbade med random grejer 💸😎
Vandrade i Norge 🏔️🇳🇴
Och till slut… landade han i Uppsala 🎉

Nu pluggar han psykologi (grundkurs) 🧠
MEN planen är större: börja på FEK och kursa sig hela vägen till en kandidat 📚🔥
Business Gurra incoming.

Hans livsfilosofi sammanfattas bäst så här:
👉 “Pengar kommer och går – men i slutändan finns bara minnena kvar” 🥳✨
Och ärligt… det är exakt så han lever.

Ge en stor applåd för:
Gustav “Gurra/Gurris” Axelsson – mannen, myten, backpack-legenden 🍻🌍🔥

Näst på tur har vi🥁 Amanda, 21 bast ✨ – även känd som “Stigge/Stiggestiff”.Hon är från Lidingö, närmare bestämt Killinge...
17/01/2026

Näst på tur har vi🥁 Amanda, 21 bast ✨ – även känd som “Stigge/Stiggestiff”.
Hon är från Lidingö, närmare bestämt Killinge (ingen vet riktigt vad det är, men det låter dyrt 💸). Gick på Hersby – ja, skräll 🙄.

En utav Amanda stoltaste ögonblick var när hon lyckades boka Rhodos (omedveten om dess rykte) ✈️🇬🇷. Så nej, hon var tydligen inte där för att spräng gg… enligt henne själv i alla fall 👀 (bilden nedan får oss att tveka🤓)

Hon har ett starkt CV inom svensk elitbransch: kaffe ☕️.
Hon har jobbat på både vattenverket (som alla från Lidingö 💧), diverse museer (kan allt om spårvagnar och vrak🙏🏼) och Convini på SBAB där hon serverade kaffe till bankmän och… blev lite kär i dem 💼❤️. Tydligen gjorde grisch-männen det värt att gå upp 04 och pendla till Solna varje dag… Lyxliv.✨

Sen tog hon lite välförtjänt tjänstledigt och drog till Toulouse i tre månader för att ”lära sig franska” 🇫🇷 med sin syrra på språkskola. Från resan tog hon med sig en bunt roliga dejthistorier och en, enligt henne, ”spotless” franska som hon gärna flexar med… Ryktet säger att hon ska plugga franska även denna termin så vi har förberett oss med hörselkåpor🙉🥲

Efter ännu mer lyxcafé på Convini blev hon arbetslös 🤘🏼
MEN. Uppsala räddade henne 🙌.

Nu pluggar hon Kultur- och samhällsanalys (KOSA) – även kallat fake ekonomi deluxe 📊✨.
Hon vill bli lärare, men verkar inte älska barn – så vi får se hur det går 😬.

Hennes bästa minne från insparken: Spexafton och Mix it up 🎭🔥 – för Amanda älskar tydligen att slänga sig in i random lag och kaos.

Amandas bästa Uppsala-tips:
👉 Är kön för lång? – spring till panda 🌯 och kom tillbaka.
👉 Bjud på dig själv 🫶. Du kommer inte ångra det.
👉 Och viktigast: ge en extra nyckel till någon du litar på 🔑. Det kommer rädda ditt kväll. Mer än en gång.

Ge en stor applåd för:
Amanda “Stiggestiff” från Lidingö – Uppsalas senaste tillskott och framtida (barnhatande) lärare 🍻🎉

Hör och häpna ROCKERS! Det är dags för vår fjärde fadder att introducera sig! 🥳 💜Vår kära Agnes ”Senga” Grönberg har und...
16/01/2026

Hör och häpna ROCKERS! Det är dags för vår fjärde fadder att introducera sig! 🥳 💜
Vår kära Agnes ”Senga” Grönberg har under sina 21 fyllda år lämnat avtryck i allt från Solna till Ekerö🏙️ 🤝🏝️

Efter ett år av naturlinjen på Blackebergs Gymnasium (smart🧠) kände Agnes att en tuff linje på en tuff skola var att ta sig vatten över huvudet 😰 Hon tog två år senare studenten från ekonomilinjen 🫡📈

Efter studenten har Agnes hunnit samla på sig ett riktigt allround-CV 💪 Hon har guidat barn genom leksakshyllorna på Lekia 🧸, sålt högklassig fashion i en vintage-butik 👗✨ och sett till att alla betalar för sig i kassan på ICA 🛒. Som om inte det vore nog har Agnes under tiden hunnit smälla in en kurs i juridik (ambitiöst, javisst! 📚🔥)

Välförtjänt tog Agnes tre månader tjänstledigt och drog med en backpack till varmare breddgrader i Asien (fun fact: tsm med Joe)☀️🪭 Agnes skulle dock aldrig identifiera sig som en backpacker (king på glampacking💖)

Från att ha varit lite smått crazy i sina yngre år🤪 har Agnes nu blommat ut till en äkta allt-eller-inget-person 💥 Oavsett om det gäller minutiös planering 🗂️, maxad festenergi 🕺💃 eller outfits som sitter perfekt 👠🧥 – Senga kör fullt ut, alltid.

Till slt hamnade Agnes i Sveriges bästa studentstad UPPSALA. Här har hon minst sagt gjort avtryck under recceveckorna där hennes personliga favoritevent var: På spåret (”sjukt underskattat”)🚞🧐

Vad bör ni känna till om Agnes? Håll i er ROCKERS… 🫣 Hon har ett stort (och då menar vi STORT) intresse för Pop Mart 🎨🧸 Går ni någongång in i hennes kök behöver ni ej bli oroliga vid ögonkontakt med hennes labubukollektion👁️👁️

Agnes bästa Uppsala tips: Gå till Johannesgrillen för kebabrulle, till skillnad från andra ställen (🐆🩷) har Johannes gott bröd (lite schysstare så)

Summa summarum: TRYGG fadder!👣

Näst ut: MOA ”MOSEN” WETTERMO. Täby levererar ännu en stjärna 🌟 21 år, Tibble gymnasium – Ett levande bevis på att man ö...
15/01/2026

Näst ut: MOA ”MOSEN” WETTERMO.

Täby levererar ännu en stjärna 🌟 21 år, Tibble gymnasium – Ett levande bevis på att man överlever med dyslexi, talfel och dåligt pokerface... bara man har ett fantastiskt humör och en oändlig positiv energi! ♠️🤗🤩💘💖

Efter studenten började hon på ett IT-företag (Grish, “kul”), men kände snabbt att kontorsstol inte var hennes naturliga habitat. Så hon drog till Chamonix på säsong. Mängder med historier, bla åkte hon ambulans efter att ha brutit tån på en efterkaka. (Långt från d värsta som hänt men K bry)⛷️🎿👌🏼

Sedan tillbaka till IT över sommaren med svansen mellan benen. Sa upp sig igen och vispade in till Verbier för säsong numero dos - där det gick ännu bättre. Hjärnskakning. Jack i huvudet. Afterski. Moa hävdar fortfarande att det inte var hennes fel. Vi låter det vara osagt.😃🙂

Sen kom hon hem. Fick inget jobb (skräll). Det slutade med jobb på APO ( 🍱 🍣) och existentiell kris. Hon testade Tekniskt basår mot Indek (sket sig). Men nånting ska ni veta om Moa. Hon ger EJ upp!!! Nu landade hon i att plugga statistik. För tydligen är siffror det enda som kan kontrollera henne.😚🤭

Moa älskar Uppsala med allt vad det innebär. Hon är alltid 👑Queen👑 på dansgolvet. Ser ni något krypandes på golvet under recceveckorna…. ring inte polisen👮🏼‍♂️! Det är bara Moa som försöker göra masken 🪱😳😱

Fun fact: Som andra djur kan hon gå in i “ide”. 🐻 Då hon isolerar sig från internet i ca 15 timmar och hennes vänner behöver bryta sig in för att kolla om hon ens lever. Vad gör hon då? Ingen vet. Inte ens Moa. (True story)🙄🙄📲 🗽

Favvo minne från recceveckorna: Lådbilsracet (spex). Lyssna bara vad Moa säger om saken:
”För alla var helt cRaZy och alla gick ba all in, sjuk stämning” 👍

Kändiscrush: Paul Walker (rip)

Uppsalatips: Skaffa en ful cykel som ingen vill sno. Gå på allt under insparken 💜

Summering: Ni är i väldigt goda händer 🤟🏼

Hör upp finaste reccar! 🤟🏼👩‍🎤Här har vi Johanna, eller som vi kallar henne: Jo (joe). 21 somrar gammal som gick Blackebe...
14/01/2026

Hör upp finaste reccar! 🤟🏼👩‍🎤

Här har vi Johanna, eller som vi kallar henne: Jo (joe). 21 somrar gammal som gick Blackeberg gymnasium, tuffa (smarta) sidan av Bromma – ja, det finns tydligen två sidor. 🔥😳😱

Joe började sitt korta vuxenliv med att jobba med dataanalys. Hur chill var det? Inte alls. Mycket stress (tappade allt hår), ingen fritid – hon höll ut i 8 månader innan hon insåg att livet är för kort för Excel. 👁️👄👁️ 🦋

Så vad gjorde hon då? Jo, Asien i tre månader. Höjdpunkt: Ha Giang Loop – ”Helt oförglömligt, bara den som vart där kan förstå” (bor i den där jävla T-shirten). 🇻🇳 🏍️ Lågpunkt: hon tröttnade på att äta ute. Tydligen händer det vissa.🥘 🍱 Efter det blev det ”lite” resor (helt utan jobb såklart) 🤩🌋 Grekland, Malta, och avslutade med Florens i fyra månader. Vem betalade för detta? Ingen vet, men det gick tydligen.🤔

Juicy Facts:
Hon är en ✨SummerButterfly🦋 (ni som vet)
Har två hårstrån under hakan 👌🏼
Failat uppkörningen så många gånger att hon tvingades i hemlighet fly till Visby (där hon failade ändå)😂
Johanna sover inte på nätterna 🦉 (så är ni ute sent: skriv till henne)
Och är en makalös dansare💃 Specialitet: balett🩰(?)

Tillslut kom verkligheten ikapp, och hon började jobba på förskola. Rekommenderas? Nja. Smällde även in en resa till Paris + Ibiza där emellan för why not?? 🎶 Småbarnen gjorde iaf ett försök att lära henne lite om livet.👶👧🏼

Sen landade hon äntligen i UPPSALA, världens bästa stad 🏙️. Med otroliga toppbetyg (NÖRD!) kom hon in på ekonomiprogrammet. Där hon trivs som fisken i vattnet. 🎣 Om Johanna fick välja tre kändisar att ta en Juvul med hade det varit: KattPaow🐱 (☠️), Dan i Gossipgirl och Budi (🇮🇹❤️😉).

Uppsala tips: ”Lägg INTE pengar på kebab sent om nätterna. Istället: köp nudlar och ät när du kommer hem😋.” (Ändå valid)

Ses snart!🤘🏼

Hej ROCKERS 🤘🏼Välkomna till Uppsalas BÄSTA lag. Vi är helt orimligt taggade på att träffa er!! Nu vill vi att ni ska få ...
13/01/2026

Hej ROCKERS 🤘🏼

Välkomna till Uppsalas BÄSTA lag. Vi är helt orimligt taggade på att träffa er!! Nu vill vi att ni ska få lära känna oss lite bättre:

🔥 Först ut har vi vår alldeles egna Gabriel “GABBE” Claesson 🔥
Enebybergs stolthet började sin karriär på Tibble Gymnasium. Efter tre år rykte han rakt in i lumpen i Skövde som trafiksoldat. Där hann han bland annat med att köra ner i ett d**e (wow😗), krypa runt i lera i 10 månader och blivit en betydligt 😈farligare😈– version av sig själv.

Efter lumpen blev det jobb-speedrun: försäkringsrådgivare, Apple-säljare i Täby Centrum (grish ändå), och sen bar det av till St. Anton för säsong… 🎿 som slutade efter en vecka med ett knä som sa upp sig.🩼🤕Gabbe gav dock inte upp äventyret utan drog istället vidare till Asien i två månader: Thailand, Vietnam, Filippinerna mm – hela paketet.🌏Enligt Gabbe själv är Alperna + Asien den optimala pausårs-kombon. 👽

Om Gabbe fick ta med TRE saker till en öde ö så skulle det vara: ”En Juvul (lite schysstare så), Beslut-boken av Brunsson & Brunsson och en kniv (🦆).

Sedan kom vår alldeles egna Freddie Mercury till 🦾UPPSALA📚 där han studerar ekonomi flitigt. Han tog hela recceveckorna med storm och frågar du han själv var lagmiddagen det absolut roligaste!!🌮🍴

🎤 Fun fact: Gabbe sjunger helt orimligt bra. Operavibes och körsång är hans speciellitet. 🤌🏼 “O helga sup” på lagmiddag var något annat. Be honom sjunga – han kommer säga nej – men gör det ändå.🦜🗣️

Gabbes Uppsal tips:
”Kolla ICAs veckotidning för feta stammis priser.”

Adress

Kyrkogårdsgatan 2B
Uppsala
75312

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när Uppsalaekonomernas Recceveckor VT26 - Rockers postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Dela