18/10/2016
Hej all UIG-are!
Nu är det ju så att Halloween detta år infaller under höstlovet men fear not, vi ska fira ändå! Hela kommande veckan, v. 43, kommer att vara Halloween-vecka på UIG! Under hela veckans gång kommer vi att ha en utklädnadstävling igång där man under måndag - torsdag kan vara med och tävla om att vinna fina priser i kategorierna "Läskigaste", "Roligaste, "Mest kreativa", "Bästa par/grupp kostym" samt bästa lärare.
För att vara med och tävla så måste man skicka in en bild på sin kostym antingen till vår mail: [email protected], lägga upp en bild på IG och tagga , lägga upp den på vår facebooksida (www.facebook.com/elevkaruig ) eller snapa oss bilden på Deadline för att skicka in dessa bilder är Torsdag 23.59
Vi uppmuntrar även kostymer på fredagen bara för skojskull men de kommer ej att kunna vara med i tävlingen då Juryn kommer att bedömma under lunch på fredag. Vi uppmuntar därmed även att folk som inte vill delta i tävlingen klär ut sig och vi uppmuntrar extra starkt att ni lärare även är med och sprider lite halloween glädje bland eleverna. Det bör dock noteras att utklädnad däremot självfallet inte är ett krav .
Vidare så har vissa av er kanske sett postrarna som satts upp i korridoren idag. Vi kommer inte att acceptera kostymer som på något sätt eller vis är förolämpande och vi har satt upp dessa för att påminna alla om dessa. Ha även gärna fobier i åtanke, utklädnad till clowner eller annat som kan anses väldigt läskigt och hyper-realistiskt är inte ok.
Utöver utklädnaden har vi även två andra aktiviteter planerade!
På tisdag kommer det att vara pysselstuga i skrivsalen under UIG-passet. Här kommer det spelas halloween musik och det kommer att finnas grejer så att ni kan göra era egna halloween dekorationer till klassrummen/korridoren som ni sedan självklart får ta hem.
Sist men definitivt inte minst så kommer det att på fredag vara filmvisning! Detta kommer förhoppningsvis också ske i skrivsalen kl 15.45 och då kommer vi se på en halloween film vi valt tillsammans och det är även här vinnarna av tävlingen krönas. Röstning om vilken film som ska ses sker på vår FB-sida www.facebook.se/elevkaruig Ta med er eget fika om ni vill ha det! Om det finns intresse kan vi se fler filmer än en.
TL;DR : Utklädnad hela veckan, pysselstuga på UIG-passet och skräckfilmsvisning på fredag efter skolan.
Med vänliga hälsningar, Halloween-kommittén.