UIG Elevkår

UIG Elevkår Facebooksidan för UIG elevkår! Här kommer vi att ge er information men vi finns också till så a

Kära elevkåren, här följer en komplett version av Survival Guiden i PNG-format. Läs väl och njut!
06/09/2017

Kära elevkåren, här följer en komplett version av Survival Guiden i PNG-format. Läs väl och njut!

Kära elever, på tisdag kommer elevkåren att ge ut den uppdaterade versionen av Survival Guiden, med aldrig förut sedda l...
01/09/2017

Kära elever, på tisdag kommer elevkåren att ge ut den uppdaterade versionen av Survival Guiden, med aldrig förut sedda lärare såsom Mikael och Jenny! Samtliga klasser kommer
att få uppdaterade guider men ettorna kommer få flest!
Vi ses på UIG-passet! 😀
Med Vänliga Hälsningar
/Elevkåren

Efter många om och men är vi från styrelsen ärade att presentera UIG Elevkårs nya logga designad av Emma Flodin! Stort t...
23/01/2017

Efter många om och men är vi från styrelsen ärade att presentera UIG Elevkårs nya logga designad av Emma Flodin! Stort tack!

Den senaste månaden har Sveriges Elevkårer haft en värvningstävling och idag kan vi från UIG elevkårs styrelse stolt med...
18/11/2016

Den senaste månaden har Sveriges Elevkårer haft en värvningstävling och idag kan vi från UIG elevkårs styrelse stolt meddela att vi med 114% har högst anslutningsgrad av alla elevkårer i Norrland!!! För detta tackar vi självklart er, våra fantastiska medlemmar, ni är bäst!!! 🎉🎊

VI BEHÖVER EN NY LOGGA!!! Om du är intresserad, designa en logga där det står UIG elevkår och maila den till oss på elev...
08/11/2016

VI BEHÖVER EN NY LOGGA!!!

Om du är intresserad, designa en logga där det står UIG elevkår och maila den till oss på [email protected] så får du ett fint pris of your choice samt självfallet cred till loggan m ett watermark på bilden! Sista inlämningsdag är måndag v.47

Klicka på länken nedan för att rösta om vilken film vi ska se på skräckfilmsvisningen!
18/10/2016

Klicka på länken nedan för att rösta om vilken film vi ska se på skräckfilmsvisningen!

Vilken halloween film vill ni helst se vid filmvisningen på fredag nästa vecka? Har ni några fler alternativ får ni gärna komentera dessa så undersöker vi om vi har möjlighet att visa denna och i så fall lägger vi till filmen i omröstningen. Ni kan rösta på alla filmer ni är intresserade av, ifal

Hej all UIG-are!Nu är det ju så att Halloween detta år infaller under höstlovet men fear not, vi ska fira ändå! Hela kom...
18/10/2016

Hej all UIG-are!

Nu är det ju så att Halloween detta år infaller under höstlovet men fear not, vi ska fira ändå! Hela kommande veckan, v. 43, kommer att vara Halloween-vecka på UIG! Under hela veckans gång kommer vi att ha en utklädnadstävling igång där man under måndag - torsdag kan vara med och tävla om att vinna fina priser i kategorierna "Läskigaste", "Roligaste, "Mest kreativa", "Bästa par/grupp kostym" samt bästa lärare.

För att vara med och tävla så måste man skicka in en bild på sin kostym antingen till vår mail: [email protected], lägga upp en bild på IG och tagga , lägga upp den på vår facebooksida (www.facebook.com/elevkaruig ) eller snapa oss bilden på Deadline för att skicka in dessa bilder är Torsdag 23.59

Vi uppmuntrar även kostymer på fredagen bara för skojskull men de kommer ej att kunna vara med i tävlingen då Juryn kommer att bedömma under lunch på fredag. Vi uppmuntar därmed även att folk som inte vill delta i tävlingen klär ut sig och vi uppmuntrar extra starkt att ni lärare även är med och sprider lite halloween glädje bland eleverna. Det bör dock noteras att utklädnad däremot självfallet inte är ett krav .

Vidare så har vissa av er kanske sett postrarna som satts upp i korridoren idag. Vi kommer inte att acceptera kostymer som på något sätt eller vis är förolämpande och vi har satt upp dessa för att påminna alla om dessa. Ha även gärna fobier i åtanke, utklädnad till clowner eller annat som kan anses väldigt läskigt och hyper-realistiskt är inte ok.

Utöver utklädnaden har vi även två andra aktiviteter planerade!
På tisdag kommer det att vara pysselstuga i skrivsalen under UIG-passet. Här kommer det spelas halloween musik och det kommer att finnas grejer så att ni kan göra era egna halloween dekorationer till klassrummen/korridoren som ni sedan självklart får ta hem.

Sist men definitivt inte minst så kommer det att på fredag vara filmvisning! Detta kommer förhoppningsvis också ske i skrivsalen kl 15.45 och då kommer vi se på en halloween film vi valt tillsammans och det är även här vinnarna av tävlingen krönas. Röstning om vilken film som ska ses sker på vår FB-sida www.facebook.se/elevkaruig Ta med er eget fika om ni vill ha det! Om det finns intresse kan vi se fler filmer än en.

TL;DR : Utklädnad hela veckan, pysselstuga på UIG-passet och skräckfilmsvisning på fredag efter skolan.

Med vänliga hälsningar, Halloween-kommittén.

16/09/2016

💕 KÄRA UIGARE! 💕

Till att börja med vill jag tacka alla för ert engagemang på välkomstaktiviteten idag, vi hoppas att ni hade det lika roligt som vi hade!

Som Maja även sa idag så har vi ju ett öppet möte nästa tisdag kl 10 i språkrummet! Vi uppmuntrar starkt alla intresserade att komma, speciellt ettorna då vi gärna ser någon/några av er i styrelsen! Förhoppningsvis kommer det att finnas fika!

Dagordningen kmr att se ut såhär:

- Pride
- Halloween
- Traditionsutskott
- Årsplanering

Ha det gött så hoppas jag att vi ses på tisdag!

25/08/2016

💕KÄRA UIGARE💕

Idag startar skolan igen och vi från elevkåren vill hälsa er alla varmt välkomna!

Vi är fullt medvetna om hur jobbigt det kan vara men hoppas att ni alla har haft ett bra sommarlov och att ni nu är redo att hoppa tillbaka upp i sadeln!

Om inte plugget är så taggande så vill vi även meddela att vi har massor av skoj på G och längtar till att få spendera det här skolåret med er. Som vanligt, har ni några idéer på något att göra är det bara att kontakta någon av oss, antingen över sociala medier elr genom att ta tag i oss i korridoren.

Puss och kram, skumbanan,
Linnea Lagerstedt
Media och PR-ansvarig

Imorgon under skolavslutningen kommer vi att visa upp några av våra favoritbilder från fototävlingen men som bilden säge...
09/06/2016

Imorgon under skolavslutningen kommer vi att visa upp några av våra favoritbilder från fototävlingen men som bilden säger är samtycke alltid viktigt och därför vill vi se till att ni som skickat in bilder även är ok m att dessa visas upp för skolan. Vill du INTE att bilder på dig ska visas så kommentera gärna det här eller skriv till mig (Linnea Lagerstedt, 2B) på dpost (elr här på fb för den delen) och meddela!

Och kom ihåg, deadlinen är ikväll kl 21.00 så se till att skicka in era bidrag!

Ha det gött!

Adress

Nygatan 43
Umeå

Webbplats

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när UIG Elevkår postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Kontakta Organisationen

Skicka ett meddelande till UIG Elevkår:

Dela