31/12/2025
Då var årets sista dyk avklarat. På nyårsafton – en gammal tradition vi borde få i gång igen. Det gäller ju att avsluta med stil.
I år har vi kört 31 utfärder, en ökning med 55 % från förra årets 20. Vi har besökt 21 olika dykplatser i Kosterhavet, och totalt 38 dykare har varit med oss under ytan. Kombinationen årsplan + spontana utfärder verkar ha fungerat.
25 % av dykarna har varit norrmän. Trots numerärt underläge har de stått för över hälften av aktiviteten. Vi har haft fullbokade utfärder med enbart norrmän ombord och lompe till grillkorven. Hujedamej. Bohuslän är på väg att bli norskt igen.
Vi har även haft juniordykare med. Riktigt roligt, och fler verkar vara på väg nästa år. Vi anar början på en dykmiljö för ungdomar. Det verkar lovande och känns helt rätt.
Vi ser också ett ständigt ökande intresse i våra kanaler i sociala medier. Flera inlägg har fått god spridning, vilket tyder på att engagemanget för havet sträcker sig även utanför dykarkretsen.
En bra början är också viktig. Båten ligger för tillfället i bubbelhamn. Kan vi ta oss ut från Kebal, kan vi dyka. En årsplan för 2026 publiceras på hemsidan så småningom. Tills dess går det bra att rycka i valfri fena om dyksuget infinner sig. Vintersi**en kan dyka upp när som helst, så chansen att fler är sugna är god.
Gott nytt år!