Historik
När några äldre ungdomar (motionärer) i mitten av 1970-talet spelade nere i KFUM-hallen så bestämde man att man ville skapa en klubb/sektion inom KFUM Norrköping. Så 1977 blev starten för sektionen, som tränar i KFUM-hallen och har möjlighet att, om man så vill, tävla mot likvärdiga motståndare runt om i mellansvenska badmintondistriktet. Som sektion inom KFUM Norrköping så finns det ock
så aktiviteter inom KFUM-rörelsen som vi kan låta våra ungdomar åka iväg på, allt från Äventyrsläger och ledarutbildningar. Styrelsen___
Alla sektioner inom KFUM Norrköping har en egen sektionsstyrelse. Styrelsen sammanträder varje månad för att se över både ekonomin och andra viktiga saker som vi både vill att våra medlemmar ska få möjlighet att engagera sig i, och sånt som våra medlemmar vill göra inom sektionen. Styrelsen har ju ansvaret för både medlemmens aktiviteter och sektionens ekonomi. Klubbmästerskap arrangeras varje år och några mindre ungdomstävlingar likaså. Sektionens Årsmöte inträder i regel i maj och då är alla badmintonsektionens medlemmar välkomna för att komma med egna ”motioner” (förslag till förbättringar inom sektionen) och att rösta fram en ny styrelse varje år, enligt valberedningens förslag eller om man har egna förslag. Kontakt med Badminton-sektionen___
Om du har frågor om vår verksamhet, förutom att vi har:
- Ungdomar/Vuxna från 8år och uppåt som spelar badminton.
- Klubbmästerskap varje år.
- Möjlighet till flera träningstider.
- Vissa interna tävlingar såsom, Skinkcupen, m.fl.
- Medlemskap i KFUM Norrköping = möjlighet att delta i KFUMs arrangemang, kurser, äventyr m.m.
- inte bara Elit-träning utan också motionstider där man delar tiden med andra likasinnade. Medlemsavgifter___
All verksamhet bedrivs på ideell basis av både styrelseledamöter, gruppledare och tränare. Kostnaderna består idag av inköp av material såsom bollar och utlåningsracketar, underhåll av våra nät och våra banor i KFUM-hallen. Naturligtvis kostar det att åka på läger osv, viss utbildningskostnad kan vi få sponsring av vår huvudförening, KFUM Norrköping. medlems-. och speltimmesavgifter, bidrag från stat och kommun
Alla våra medlemmar måste betala en medlemsavgift, om man dessutom är aktiv och tränar 1-2 ggr/vecka så måste man betala en speltimmesavgift. Så om man är passiv stödmedlem betalar man bara medlemsavgiften på 100kr.