01/10/2025
Påminnelse om arbetsdag lördag 4 oktober samt viktig information till våra medlemmar! ‼️
Hej,
En av styrkorna i vår klubb är gemenskapen – att vi tillsammans skapar en trivsam hamn och fina förutsättningar för båtlivet. När vi hjälps åt blir både arbetet enklare och roligare, och vi kan hålla nere kostnaderna för alla medlemmar.
Tyvärr har vi den senaste tiden sett ett minskat deltagande på våra arbetsdagar, och nu har vi nått en gräns där det inte längre är hållbart. På senaste arbetsdagen var vi åtta personer, och vid stängningen av Lillhällan endast tre – vilket gjorde att vi inte kunde slutföra arbetet. Tyvärr är det ofta i huvudsak samma personer som deltar varje gång och de börjar bli trötta på situationen.
Enligt våra klubbregler förväntas alla medlemmar, särskilt de med båtplats/båthus, aktivt bidra i arbetet med att underhålla och utveckla våra gemensamma anläggningar. Om för få ställer upp blir belastningen orimligt stor på några få, och det är inte acceptabelt.
Om utvecklingen fortsätter riskerar vi att behöva se över våra rutiner. Det kan innebära att arbetsinsatser blir obligatoriska med schema, eller att vi tvingas höja avgifterna för att köpa in externa tjänster. Inget av detta är något vi önskar –men vi behöver alla ta ansvar för att undvika det.
Nu hoppas vi på bättre uppslutning framöver – tillsammans kan vi hålla hamnen och besöksplatser i gott skick, ha kul på våra arbetsdagar och fortsätta bevara den fina gemenskapen i klubben.
Ta chansen och var med på årets sista arbetsdag lördag 4/10, då vi ska göra klart i hamnen och på Lillhällan inför vintern. Samling i klubbstugan 09.00. Vi håller på till ca 14.00 med avbrott för enklare lunch som klubben bjuder på.
Vänliga hälsningar,
Styrelsen Kåge Båtklubb