03/06/2025
Den 14e juni går vi som förening med Riksidrottsförbundet i Prideparaden. Det är helt frivilligt, men självklart vill vi ha med så många som möjligt. I vår förening står vi för jämlikhet, jämställdhet, rättvisa och frihet. Och det gäller alla människor, oavsett ålder, kön, könsidentitet, sexuell läggning, hudfärg eller religion. För oss är idrotten det viktiga, resten spelar ingen roll. Därför känner vi att det är viktigt att stå upp för allas lika värde.
Var? Götaplatsen.
När? 12:30 möts vi vid Riksidrottsförbundets plats i paraden.
Hur? Antingen är det bara att dyka upp eller så kan ni (helst) meddela Morgan och/eller Isaac att ni går med oss innan. Sedan kl. 13:00 börjar tåget att gå och vi marscherar tillsammans för en trygg och inkluderande idrott.