Lasten Lähetystö

Lasten Lähetystö Auta Ukrainan lasta

Sodan jaloissa
ja sotaa paossa

Tiimimme auttaa paikan päällä.

17/06/2026

Kaverikodin vuosi on ollut vaihteleva ja haastava.

Olemme sinnitelleet ja oppineet elämään hälytysten keskellä:

Olemme tulleet koolle sähkökatkojenkin aikaan, tehneet läksyjä, leikkineet ulkona, askarrelleet, juhlineet syntymäpäiviä ja vaihtaneet ajatuksia.

Edessä on kesäloma.
Hyvää lomaa kaikille, ja tapaamisiin syksymmällä!

/ Raisa Mikolaivna

Hei kaikki!‌Olen neljäsluokkalainen Kostja.‌Harrastan urheilua, varsinkin jalkapalloa. Olen aika aktiivinen, treenaan ja...
16/06/2026

Hei kaikki!

Olen neljäsluokkalainen Kostja.

Harrastan urheilua, varsinkin jalkapalloa. Olen aika aktiivinen, treenaan ja pelaan kavereitten kanssa.

Nyt odotan kovasti matkaa Ruotsiin. En ole ikinä käynyt siellä enkä muuallakaan ulkomailla. Siksi matkasta tulee tosi mielenkiintoinen. Tykkään nähdä uusia paikkoja ja kauniita maisemia ja oppia lisää muista maista.

On kivaa lähteä matkaan kavereitten kanssa yhdessä. Hyvässä seurassa on aina kiinnostavaa ja hauskaa.

Olen jo tehnyt listan välttämättömistä tarvikkeista ja keräilen niitä vähitellen.

Odotan matkalta paljon uusia vaikutelmia, positiivisia tunteita, mielenkiintoisia tuttavuuksia ja unohtumattomia muistoja.

Kiitos kun luit tämän!

/ Kostja, 9 v.

Viikonlopun jälkeen tulee aina maanantai. 🙃Kaikki suunnittelevat töitään, ajankäyttöään ja lepohetkiään.Meidän tiimimmek...
15/06/2026

Viikonlopun jälkeen tulee aina maanantai. 🙃

Kaikki suunnittelevat töitään, ajankäyttöään ja lepohetkiään.

Meidän tiimimmekin suunnittelee.
Kesäleirin alkuun on kaksitoista päivää.
Vielä on ratkaisemattomia asioita, ja yritämme saada kaiken kuntoon, jotta leiristä tulisi hyvä niin lapsille kuin aikuisillekin.

Emme silti unohda tärkeintä työtämme.
Ruuan ostaminen perheille on iloinen velvollisuutemme.

Olemme siitä teille hyvin kiitollisia.

/ Sveta

Hei kaikki!Olen Viktoria, 11 vuotta, ja pääsin juuri viidenneltä luokalta.On tosi kivaa käydä luokkakaverien kanssa retk...
09/06/2026

Hei kaikki!
Olen Viktoria, 11 vuotta, ja pääsin juuri viidenneltä luokalta.

On tosi kivaa käydä luokkakaverien kanssa retkillä. Ja viikonloppuisin äiti ja minä tykätään tehdä metsäretkiä. Metsässä näkee monenlaisia lintuja ja muita eläimiä. Niitä voi valokuvata ja sitten kotona näyttää kuvia ja kertoa niistä.

Olen haaveillut Ruotsin-matkasta jo pitkään. En voinut kuvitellakaan, että se olisi mahdollista. Odotan kovasti kesäleiriä Ruotsissa. Olen kuullut, että siellä luonto on tosi kaunista, ja minähän rakastan luontoa.

Suuri unelmani on, että sota loppuisi.

Viktoria, 11 v.

Koko tiimimme on taas koolla.‌Keskustelimme ensi viikon tärkeimmistä tehtävistä ratkaisuista.‌Nimittäin:• tiivis yhteyde...
08/06/2026

Koko tiimimme on taas koolla.

Keskustelimme ensi viikon tärkeimmistä tehtävistä ratkaisuista.

Nimittäin:

• tiivis yhteydenpito vanhempien kanssa lasten ulkomaanmatkan asiakirjojen valmistelussa

• yhteys notaarin kanssa Ruotsin kesäleirille matkustuslupien myöntämiseksi

• yhteisen Zoom-kokouksen pitäminen pyhäkoulutiimin kanssa leirin ohjelman laatimiseksi

• bussin vuokrasopimus sekä Eskilstunaan menevän reitin sopiminen.

06/06/2026

Onnea Ruotsille kansallispäivänä!
Toivotamme teille rauhaa, menestystä ja hyvinvointia!

Huolenpito on yhteinen kielemme — se ylittää rajat ja yhdistää sydämet.‌Jokaisella perheellä on oma tarinansa. M***a yks...
03/06/2026

Huolenpito on yhteinen kielemme — se ylittää rajat ja yhdistää sydämet.

Jokaisella perheellä on oma tarinansa. M***a yksi on yhteistä kaikille: sota.

Uskon, että pienikin teko voi pelastaa jonkun päivän.

Lasten hymy ja aikuisten kiitollinen katse ovat koko tiimille paras palkka.

Kiitos jokaiselle, joka auttaa meitä auttamaan!

Katja

Yöllä ei nukuttu.Viime yön hyökkäys Ukrainaan oli ehkä kaikkein massiivisin.Monet iskut osuivat sairaaloihin ja koteihin...
02/06/2026

Yöllä ei nukuttu.
Viime yön hyökkäys Ukrainaan oli ehkä kaikkein massiivisin.
Monet iskut osuivat sairaaloihin ja koteihin. Kaikkialla ympäri Kiovaa räjähteli.
Kuolleita ja haavoittuneita on paljon. Heidän joukossaan on lapsia. Myös eläimiä kuoli.
M***a me olemme elossa, Jumalan kiitos!
/ Sveta

Yhtäkään päivää ei kulu vailla ilmahälytyksen ääntä. Kuulemme räjähdyksiä, kun ilmatorjuntamme toimii. Näihin olemme tottuneet.
M***a kun näemme uutisissa ohjusten ja droonien tuhot asuintaloissa ja siviilien kärsimyksen, mielen täyttää raivo.
Ja varaudumme jatkuvasti siihen, että iskut osuvat tänne. Varaamme aina mukaan vettä, ruokaa, valaisimia ja sähköä.

/ Viktor Pavlovits

Hei kaikki! 🥰🤗Tässä Anastasia.‌Koulussa on kivaa olla kaverien kanssa, oppia uusia asioita ja osallistua harrastuksiin. ...
02/06/2026

Hei kaikki! 🥰🤗
Tässä Anastasia.

Koulussa on kivaa olla kaverien kanssa, oppia uusia asioita ja osallistua harrastuksiin. Eniten tykkään kouluaineista, joihin liittyy luovaa tekemistä.

Nyt odotan kesää ja matkaa Ruotsiin. Se on iso ja kiinnostava juttu, koska en ole ennen käynyt siellä. Matka tarjoaa paljon uusia kokemuksia ja tuttavuuksia.

Odotan mielenkiintoista ja unohtumatonta matkaa. Toivon, että siellä olisi hauskaa, näkisin kauniita paikkoja ja kokisin paljon positiivisia tunteita.

Kiitos, että luit tämän! Toivotan hyvää ja rauhallista päivää! ❤️❤️❤️

Adress

Eskilstuna

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när Lasten Lähetystö postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Dela