Dypvåg Idretts Forening - DIF

Dypvåg Idretts Forening - DIF DIF Dette er en side der litt informasjon om arrangementer vil dukke opp. Og det vil også fungere som DIF sin "forslagskasse"

Husk Søndag kl 12 er det klubbmesterskap på gamle skoleplassen. Håper vi ses 🏃‍♀️
03/06/2026

Husk Søndag kl 12 er det klubbmesterskap på gamle skoleplassen. Håper vi ses 🏃‍♀️

Herretrimmen over Høgfjell💪Denne mandagen møttes vi i Saulekjær(ved Rønningen)Det ble en knallhard start opp Askedalskåt...
01/06/2026

Herretrimmen over Høgfjell💪

Denne mandagen møttes vi i Saulekjær(ved Rønningen)

Det ble en knallhard start opp Askedalskåtet, her måtte vi stoppe å hente oss inn på toppen av bakken igjen🤣🤣

Så gikk vi inn til Askedalstjenna, og fortsatte videre opp til Høgfjell.🌞

Her er det god utsikt over Størdalsvassdraget, videre ut i skjærgården og havet utenfor. Herfra kan man også se telemasta på Heiberg i Søndeled. 😲

Vi fulgte så høydedraget bortover, her var det ikke mange av oss som hadde gått før, men terrenget var relativt flatt og fint å gå.😁

Vi fikk også se glimt av Svartvann, før vi kom inn på traktorveien som ledet oss ned til Kvileren.

Vi fulgte Hudalen ned til Kirkemyra, og etter en kort pause her tok vi Reinsfjellveien gjennom Kvernhusdalen og bort til Saulekjær igjen.👍

Denne runden var ca 4,5 km og vi var hele 14 deltagere.

Vi var alle enige om at det hadde vært en fin tur😁😁

Skogstur til Bjørnåstårnet med D. I. F. og Dypvåg Vel 👍👍Guide for dagen var Tore Hansen. 👍 Årets tredje tur ble en innho...
31/05/2026

Skogstur til Bjørnåstårnet med D. I. F. og Dypvåg Vel 👍👍

Guide for dagen var Tore Hansen. 👍

Årets tredje tur ble en innholdsrik runde i Laget IL sine turløyper.👏👏

Vi startet ved rundkjøringa(ved Klaus Mørner) og gikk inn til Stokkebokjær. Her ble et stopp og litt prat om historien til huset her.👍

Så gikk turen opp bakkene og inn i blåmerkede løyper fra Laget.

Ved Stimyr gikk vi en avstikker bort til gapahuken, før turen gikk videre ut på høydedraget. Her er det fin utsikt over Songevann og Sundsbekkdalen.👏👏

Tilbake på stien så runder man rundt Stimyrtjenn, før de bratte bakkene opp til Veten, og selve Bjørnåstårnet. Dette er høyeste toppen øst for sentrum i kommunen vår, her står vi på 196 MOH. 🤔

Her er det bra utsyn, man ser helt til Hovdefjellmasta, Jomåsknutene i Froland, og også godt utover Skagerak😁😁

Her hadde vi også befaring på hytta til Dokkenes gård, før turen gikk nedover mot traktorveien og jerngruvene.

Hele fire gruver er å finne her, det er sikkert mange flere i dette området.

Litt borthjemt, nesten under traktorveien, er den dypeste gruva hvor man kan gå inn i. Her er det ca 30 spennende meter inn, og flere av deltagerene var med hele veien inn 😁😁

Etter dette spennende gruvebesøket så fulgte vi traktorveien de siste bratte bakkene ned til rundkjøringa igjen.

Denne turen er på drøye 5 km, middels vanskelighetsgrad, for det er noen tøffe motbakker underveis.😲

Dagens følge var av den spreke sorten, hele 8 deltagere var med denne gangen.💪💪

Faktisk var det 25 prosent av turfølget som kom den lange veien fra Hope, på sykkel👏👏👏

Vi sier takk for turene denne våren, har vært mye spennende historie og mye sosialt samvær på disse turene. Virkelig godt for helse og sjel dette.👏👏👏

Følg oss videre her på facebooksiden, mye spennende som skjer utover høsten også.😀😀

God sommer🌞🌞🌞

Dypvåg og Krokvåg Turlag.OBS. OBS.  Det er en tømmerdrift i området mellom Østeråvannsveien og Fantura som pågår i disse...
29/05/2026

Dypvåg og Krokvåg Turlag.

OBS. OBS.

Det er en tømmerdrift i området mellom Østeråvannsveien og Fantura som pågår i disse dager. (ved Blautkjærr)

Vi håper turfolket viser hensyn og IKKE går i dette området mens skogsmaskinene arbeider her. De har nok å passe på mens drifta pågår.😲

Vi håper folk viser hensyn til dette og har tålmodighet, for etter drifta skal vi sette istand stien igjen så det blir trygt og fint å passere her igjen.

Takk for forståelsen, og fortsatt god tur ut i løypenettet.🌞🌞

P. S. Kan istedet anbefale runden om Svartvannsåsen, her har D. I. F. hengt ut turpostkasse, og det er mulig å gå fra Størdal gård, med fortjent kaffepause her når man kommer tilbake igjen. 😁😁😁

Herretrimmen på vakre Borøya💪Denne mandagen møttes vi ved Borøy grendehus, og turen gikk ut Dyngeveien før vi kom over p...
25/05/2026

Herretrimmen på vakre Borøya💪

Denne mandagen møttes vi ved Borøy grendehus, og turen gikk ut Dyngeveien før vi kom over på Siaveien. Her er det virkelig flott, kanskje en av de fineste turveiene i kommunen. 👍👍

Etter en liten pause på Ringen, gikk vi ned gjennom nydelige Sandvika og videre ut til Utgårdstrand. Også veldig pent her ute👏👏

Så tok vi opp til Valen, her er det godt utsyn over Møkkalasset fyr, seilerhytta og Sandøya, med Skagerak som bakgrunn.🌞🌞

Vi gikke videre ned til Borøykilen, og tok turen utenom Brennvika, for å se på nye tomtene som ligger tilsalgs her. 😀😀

Vi gikk samme vei tilbake til Borøykilen, men her tok vi av til høyre og fulgte stien tilbake til grendehuset igjen

Denne kvelden var vi 14 deltagere som fikk se disse vakre perlene badet i solskinn🌞🌞

I kveld gikk vi drøye 5 km, men her er det gode muligheter for å gå både lengre og kortere turer.

God tur👏👏

Skogstur til Bjørnåstårnet.Dypvåg Vel og D. I. F. Inviterer på skogstur til Bjørnåstårnet, eller Veten som den egentlig ...
25/05/2026

Skogstur til Bjørnåstårnet.

Dypvåg Vel og D. I. F. Inviterer på skogstur til Bjørnåstårnet, eller Veten som den egentlig heter.😀

Søndag 31 mai kl 12.00.👍👍

Oppmøte i rundkjøringa ved Klaus Mørner, vi sørger for at bommen ved Granstøa er åpen.

Dette er en innholdsrik tur, vi får med oss utsikt over Songevann, gapahuken ved Stimyr, selve tårnet på toppen, og vi besøker den spennende jerngruva på vei ned igjen.👏👏👏

Her er det mulig å gå 30 meter inn i fjellet, så for de mest vågale:- husk lommelykt.😲

Dette er en runde på snaue 5 km, og vi holder et forsiktig tempo, med gode pauser underveis.😁😁

Velkommen ut på tur👏👏

Herretrimmen i de Normanske skoger💪Denne mandagen møttes vi hjemme hos kveldens guide: -Jens Ragnar i Skutevika. 👏👏 Vi s...
18/05/2026

Herretrimmen i de Normanske skoger💪

Denne mandagen møttes vi hjemme hos kveldens guide: -Jens Ragnar i Skutevika. 👏👏

Vi startet turen med å gå opp Dypvågdalen, forbi Hekleberget og bort til Furua.

Fulgte så stien i retning Eikenes, denne biten har nå fått navnet Melkeveien.😀😀

Rett før fylkesveien, går en sti over til traktorveien til Steinen, denne biten har fått navnet Irenes vei. Gøyale navn på disse sti-stubbene😀😀

Vi fulgte traktorveien inn til Steinshytta til Eikenes for befaring, her er det oppussing i disse dager👍

Så bort til Steinen Vest, her har dugnadsgjengen gjort en kjempejobb med å rydde frem de gamle husmurene igjen💪

Så gikk vi over til Gunhildskårdalen, forbi Treskomyra og opp til Brenningskjærheia. Her ble det tid til en pause og nyte utsikten🌞

Herfra gikk vi videre gjennom hogsta til Gjevingmyra og bort til Krokkjær👍

Nå satte vi kursen hjemover mot Normannvik igjen, og guiden la turen over Brukheia, her er det også godt utsyn, fra Lyngør til Buskjærfjorden. 👍

Så kommer vi ned til Brenningskjæret, her lå engang det største jordet i Normannvik, på hele 11 dekar. 😲

Vi fulgte Øvre Normannvik stien ned til Jørn Mortensen, og tok veien tilbake til Jens Ragnar igjen👏👏

Hele 14 spreke deltagere var med, og dette ble en tur på 7 km, men går greit å dele opp i kortere runder, for de som ønsker det. Mye spennende å se i disse områdene👍

Takk for følget👏👏👏

Herretrimmen. 💪Denne mandagen møttes vi ved "Kuene hopper i høyet" , ved Ulevåg. Meget lokale Arne Bjørn Normann var gui...
11/05/2026

Herretrimmen. 💪

Denne mandagen møttes vi ved "Kuene hopper i høyet" , ved Ulevåg. Meget lokale Arne Bjørn Normann var guide for oss denne kvelden.👏👏

Turen gikk opp øvre Ulevåg, vi fulgte fin sti over Ulevågmyra, og kom ut til Tykkødden.

Her fulgte vi stien gjennom eldre hyttefelt ved Lindvik, og kom opp til nydelige Strandhagen.👍

Her var det kort vei over til feltet til Kåre Ulevåg, og en befaring på de nye boligene der.

Turen gikk så over brua ved Stokken, og videre ut til flotte Tangvall. Her ble det en liten rast, før vi gikk tilbake over Stokken og opp til Strandhagen igjen.

Videre så gikk vi over Ulevågmyra, på sti bort til Vadstengene, og veien ned til den nye stranda i Ulevågbukta.

Etter en rast på den nye flotte bryggeprominaden, så gikk turen tilbake til "kuene" igjen.

Denne turen var småpene 5 km, og vi var hele 17 deltagere. Flere av oss hadde ikke gått her før, så dette var en spennende tur med nye oppdagelser.

Takk for turen👏👏👏

Fellestur med Dypvåg Vel og D. I. F. 🌞Årets andre tur gikk rundt Svartvannsåsen, og guide for dagen var Tore HansenVi mø...
10/05/2026

Fellestur med Dypvåg Vel og D. I. F. 🌞

Årets andre tur gikk rundt Svartvannsåsen, og guide for dagen var Tore Hansen

Vi møttes ved saga på Nor og gikk innover gjennom den nye hogsta på vei inn til Jeriko.

Her tok vi en liten rast, og guiden fortalte litt historie om dette stedet med det bibelske navnet. 😁

Vi fulgte stien videre og tok en avstikker inn til Haukromyra. Også her hadde guiden litt historie om stedet og huset som ble flyttet ned til Kirkemyra. 😁

Tilbake på stien gikk vi videre gjennom nydelig løvskog, og kom frem til neste avstikker, opp til Svartvannsåsen. Her hadde vi en god pause, med tid til niste, kaffe og sosialt.👍👍

Tilbake på stien igjen gikk vi ned Jesbubakken, passerte naturfenomenet Furu i Fjell🤣 og videre over kloppene ved Svartvann.👍👍

Vi kom etterhvert ned til stikrysset Kvileren, og herfra fulgte vi stien gjennom Hudalen.

Vi kom ned til husmannsplassen Hudalen, under Storlie gården. Også her hadde guiden litt historie å fortelle😁😁

Herfra går stien videre ned til jordene ved Nor, vi fulgte traseen rundt jordet og vi kom tilbake til saga igjen. 💪

Dete er virkelig en fin runde på snaue 5 km med mye spennende underveis, og også mye variasjon i de forskjellige skogstypene man passerer. Anbefaler alle å ta en tur rundt her 😀😀

Vi var 11 deltagere denne gangen, og i strålende vær ble det en veldig fin søndag ute i det fri.🌞🌞

Neste tur er 31.mai og da går vi til Bjønnåstårnet. Følg oss her på siden for nye spennende turer.

Takk for følget👏👏👏

Herretrimmen. 💪Denne mandagen møttes vi på Lagveien, ved Gulspettvann.Vi gikk inn over ei hogstflate ved  Lefsekjær, for...
04/05/2026

Herretrimmen. 💪

Denne mandagen møttes vi på Lagveien, ved Gulspettvann.

Vi gikk inn over ei hogstflate ved Lefsekjær, fortsatte gjennom Gulspettvannsdalen, og kom etterhvert opp på Hellersfjell.🌞

Her er det store flater, nærmest som svaberg. Litt lenger borte på flata står du tilogmed i Risør kommune. Men vi holdt oss på riktig side av kommunegrensa denne kvelden🤣

Godt utsikt, man har godt utsyn over havet ved Sild herfra.🌞

Turen gikk videre forbi bålplassen, som er en hyggelig krok ned i terrenget, som gjør den lun og fin for været. 😁😁

Videre gikk vi på merket sti over Lille Hellersfjell, og ned til Lagveien ved Støle, og fulgte så veien forbi Igletjenn, gjennom Bikkjehengsla og tilbake til bilene ved Gulspettvann igjen.

Denne turen var snaue 4 km, og vi var hele 19 deltagere.(og to hunder) 😁

En fin tur som var ny for de fleste, men Odd Marcussen loset oss trygt gjennom runden som kjentmann.👍👍

Takk for turen, gøy med nye turer, og det gledes til neste tur ut i det fri.👏👏👏

Adresse

Dypvåg
Tvedestrand
4904

Telefon

+4794076124

Nettsted

Varslinger

Vær den første som vet og la oss sende deg en e-post når Dypvåg Idretts Forening - DIF legger inn nyheter og kampanjer. Din e-postadresse vil ikke bli brukt til noe annet formål, og du kan når som helst melde deg av.

Del