08/05/2026
Vi utvider vårt arbeid, og har kjøpt næringseiendommen i Grønnegata 30!
15.juni overtar vi lokalet, der Eie eiendomsmegling nå holder til. Hit skal alt vårt forebyggende arbeid for barn, ungdommer, familier og integrering flyttes etter sommeren.
Det har lenge vært en drøm å kunne skille ut dette arbeidet fra alt det andre flotte arbeidet som fortsatt skal drives i Bymisjonshuset, rettet mot voksne mennesker midt i det livet byr på.
Med hjelp av:
-en stor arv på over to millioner fra Annemor i Tromsdalen (Annfrid Johannessen),
-en gave fra nedlagte Rundvannet barnehage,
-overskuddet av salg av ei leilighet (kjøpt i 2018 med hjelp fra Sparebankstiftelsen Nord-Norge)
- videreføring av gaven fra 2018 på 3,1 mill fra Sparebankstiftelsen Nord-Norge
-ny gave fra Sparebankstiftelsen Nord-Norge på 3,7 mill
-selger av det nye lokalet, Børge Martinussen, som lot oss kjøpe, før eiendommen ble lagt ut offentlig
-god veiledning fra Prosperastiftelsen
Med hjelp av alt dette, har vi kjøpt lokasjonen Grønnegata 30, for 9 millioner, uten å måtte ta opp lån!
Dette er nesten ikke til å tro!
Vi rigger oss for fremtiden, og gleder oss til å fortsette samspillet med byen vi bor i. Uten en by, med et folk og et næringsliv, som støtter alt arbeidet vi driver, så hadde vi ikke turt å satse videre!
Takk for all støtte, til alt arbeid vi driver!