08/02/2026
Vestfold og Telemark Bygdeungdomslag sitt 7. årsmøte er hevet! 🎉
Neste årsmøte blir i august, da vi har byttet årshjul.
Stokke og Andebu Bygdeungdomslag hadde ordnet lokalet klart til dagen! Fylkesstyret kom for å gjøre de siste forberedelsene.
Alle lokallagene fra hele Vestfold og Telemark deltok, sammen med representanter fra sentralstyret i Norges bygdeungsomslag og Vestfold Bondelag og Vestfold Bygdekvinnelag. Det kom også representanter fra Landsstevne i Norges Bygdeungdomslag 2026, og siden Vestfold og Telemark skal arrangere landstevnet i 2027, fikk vi høre mer om det som venter.
Daniel Larsen var ordstyrer, og det var godt engasjement rundt sakene på årsmøtet. Vi er stolte av alle lokallagene og alt de får til! 💪
Vi har delt ut 5prisee under årsmøtet og årsmøte banketten: Verve prisen 2025, bygdepolitiske prisen2025, info prisen 2025, Årets VTBu’er og Årets tevler2025!
Mot slutten takket vi av de som gikk ut av styret i år. Tusen takk for innsatsen, Mina Schjerven,Ole Erik Holtung,Maren Aske Mikkelsen, Ole Gunnar Rød,Kristian Holmgard,Ingeborg Knutsen og Julie Grønbu Kjølstad 👏
Samtidig ønsket vi nye inn i fylkesstyret:Jørgen Grøtterød, Selma Borlaug,Even Skjelland, Kristian Bettum, Christian Solberg, Henny Låhne Aase og G**o Kristine Halvorsen Engelstad – velkommen! 🙌
Oline Knutsen fortsetter som leder vidre for 2026/27 året!
Kvelden ble avsluttet med bankett og påfølgende fest i regi av Stokke og Andebu BU 🥳
Prisvinnere 2025:
🏆 Årets VTBU-er: Christian Solberg fra Stokke og Andebu Bygdeungdomslag
🏆 Årets tevler: Mina Skjerven fra Lågendalen Bygdeungdomslag
🏆 Verveprisen: Tvedestrand bygdeungdomslag
🏆 Infoprisen: Tvedestrands bygdeungdomslag
🏆 Bygdepolitisk pris: Tvedestrand Bygdeungdomslag
Re Bygdeungdomslag Botne/Hillestad Bygdeungdomslag Sande Bygdeungdomslag Norsjø Bygdeungdomslag
Telemark Bondelag
Norges Bygdeungdomslag