25/10/2025
TUSEN TUSEN TAKK til alle som kom til Vektersalen 23 oktober. Til alle som bidro, som kom med hilsner og som hjalp oss å sette fokus på barn og unge i krig og konflikt, og samtidig markere at Redd Barna Stjørdal i år er 50 år. Takk til alle vipps-givere. Tenk at vi "sprengte" Vektersalen med 200 publikumere.🌞
Fra Åse Alver sitt engasjement, og innmelding i Redd Barna i 1966, for barn og unges rett til en god oppvekst både nasjonalt og internasjonalt, med etablering av Redd Barna Stjørdal i 1975 med første leder Inger Lise Ingul, og til i dag, har laget vært i kontinuerlig aktivitet. Flere som var med fra startårene er forsatt aktive, eller støttespillere, og flere deltok i markeringa. Vi var så heldig å ha med samarbeidspartnere, gjennom mange år, på markrringa: Korinteren, Stjørdal kulturskole ved visuell kunst og juniorensamblet, Miljøagentene v/Anna Halten, og representant for alle skoler og barnehager i Stjørdal ved Skatval skole med 7 elever fra 3.trinn. Storfint besøk fikk vi også av Generalsekretær Henriette Killi Westhrin og Regionkontoret🌞
En ekstra TAKK til Ada Johanna Arnstad som ledet oss trygt gjennom kvelden.🌺
På selveste FN-dagen, 24 oktober, arrangerte vi fagdag for 35 elever fra Ole Vig og Aglo vgs, alle elever på Helse-og oppvekstfag, Vg2. Tema var "Tilhørighetens betydning - utenforskapets utfordringer, for enkeltindividet og for samfunn nasjonalt og internasjonalt." Gode foredrag v/ Generalsekretær Henriette, forsker ved Dronning Mauds minne, Marit Heldal, FN-sambandes Tor Arne Alseth og ikke minst vert ved Frivillighetssentralen, Siri Bones, ga et engasjerende bakteppe til elevenes samskapingsverksted. Gode refleksjoner og drøftinger, og ikke minst ideer kom fram på "Tenke-trærne" elevene utarbeidet.
TAKK og TAKK fra oss i Redd Barna Stjørdal sitt styre. Vi er klare for nye 50 ÅR 😊