22/04/2026
Kjære innbyggere i Stamsund
Stamsund hornmusikk må dessverre meddele at vi ikke har mulighet til å delta i årets 17. mai-marsjering/spilling. Årsaken er at vi per i dag er for få musikere. Korpset består nå av kun 10 medlemmer.
Vi får hjelp fra to- tre musikere fra Vestvågøy janitsjar til vanlig. 17.mai deltar de med sitt eget korps og har ikke mulighet å hjelpe Stamsund Hornmusikk.
Dette er en situasjon vi synes er både trist og bekymringsfull. Uten et skolekorps pr tiden i Stamsund har vi heller ingen naturlig rekruttering til voksenkorpset. Dette har vi nå et håp om vil endre seg, da det ryktes om noen skolekorpsspirer.
Vi ønsker veldig gjerne å fortsette å være en del av lokalmiljøet – og ikke minst bidra til 17. mai-feiringen i fremtiden. Derfor trenger vi flere medlemmer!
Har du spilt før, eller har lyst til å lære? Da håper vi du vil bli med oss. Alle er hjertelig velkomne.
Kontakt oss om du er interessert eller har spørsmål eller ønsker informasjon.
Kontaktperson i korpset, Helene Pettersen.
Sammen kan vi sørge for at Stamsund fortsatt har levende korpsmusikk i årene som kommer.