06/06/2026
Danmark 🇩🇰 har fått sin første dyreminister! Vi gratulerer og håper og tror at nå vil dyrene bli behandlet på et helt annet nivå enn hva de blir når. Vi gleder oss til fortsettelsen og fratilerer Danmark for å være så fremtidsrettet. 🐷🐶🐣🪿🐝🦋🐈⬛🐖🐄
🤩 HISTORISK: Dyrene får deres eget ministerie.
For første gang nogensinde får Danmark en minister med ansvar for dyrevelfærd. Det er historisk, og det er på høje tid.
Alt for længe har dyrenes liv og vilkår været behandlet som noget, der kunne klemmes ind under hensyn til fødevarer, produktion og landbrug.
❌ I et land med mere end 200 millioner dyr i landbruget siger det næsten sig selv, at det ikke har været godt nok.
Nu får dyrene endelig en plads ved de voksnes bord.
En minister for dyrevelfærd ændrer ikke forholdene fra den ene dag til den anden. Men det ændrer noget grundlæggende, at ansvaret bliver tydeligt placeret. At dyrene ikke længere bare bliver et underpunkt i et andet ministeriums dagsorden. At der nu er en minister, som bliver målt på, hvordan det går dyrene 🐷🐔🐮
Stort tillykke til Christian Rabjerg Madsen, som bliver Danmarks første minister for dyrene. Der venter en stor og vigtig opgave.
Vi glæder os til at følge arbejdet tæt, og bidrager fortsat gerne, hvor vi kan. For dyrene 💚