19/05/2026
Etter dag 5. i retten:
Hva skal en si…
Etter flere år med utenforskap på Dysjaland Skole innrømmer ikke Sola Kommune at Emely ble mobbet, samtidig sier samtlige at hun hadde det ikke trygt og godt slik opplæringsloven krever! Skolen kalte alle de utallige hendelsene som hendelser, avvik ble heller ikke opprettet etter at hun ble banket, selv ikke når hun ble slått i fjeset av gymlærer var avvik. Helsesøster var tydelig etter at hun selv snakket med Emely at dette var uakseptabelt og snakket med rektor om dette, hva skjedde- ingenting, lærer ba Emely om unnskyldning 3. uker etter hendelsen! Uttallige hendelser skjedde som vi dokumenterte, skolen dokumenterte ingenting om hendelsene og varslet skolen, hvor dem gjør ingenting, og ei heller dokumenterer det, dem skriver heller ikke hendelsene inn i aktivitetsplanen, og tiltakene gjøres heller ikke noe med, tiltakene endres ikke! Emely sa selv til skolen at det hjalp aldri å si fra! Og det ser vi nå at dem heller ikke gjorde. Emely mistet tilliten til de voksne rundt seg, noe som sier seg selv da dem ikke gjorde noe for at det skulle bli bedre for henne, vi blir oppriktig leie oss av å høre dette bli bekreftet i vitneboksen! Professor Marie- Lisbet Amundsen bekreftet som vitne i retten at dette var det verste tilfellet hun noen gang hadde vært borti, grovere en dette kan det ikke bli!!! At Emely ble syk av alt hun ble utsatt for fantes det ikke tvil om! Emely skulle hatt tilpasset hjelp fra hun gikk i 3. klasse om ikke fra barnehage alder for impressive språkvansker, da hadde hun kunne forstått de sosiale kodene blant sine medelever, dette forsto hverken PPT eller Dysjaland Skole!
- Skjult mobbing kan være vanskelig å se. Men når man ikke erkjenner at dette er mobbing, er det enda vanskeligere å se.