03/03/2026
- Hovedutfordringen siste året har vært å lage gode øyeblikk når en lever med det usikre. Det var her at Vinterlekene kom inn. Å være der ga oss så ufattelig godt påfyll for kropp og sjel for hele familien. Det ga oss så masse vennlighet og hjelpsomhet. Der jeg ikke kunne bli med opp i bakken, der sto det smilende blide folk klar til å bli med, forteller Birthe. Hun og familien deltok på Vinterlekene i fjor.
Martin på 8 år fikk teste slalåm, skiskyting, fotball og alt annet de fikk mulighet til å prøve. I tillegg så var alpakkavandring, hest og hundekjøring mindfullness på høygir. Allerede på vei hjem var vi enige om at vi håpet på at vi fikk være med igjen i år!
Birthe lever med kreft, og går på medisiner for å holde sykdommen stabil
- Jeg vet ikke hva som skjer fremover, så vi gjør det vi kan for å samle gode øyeblikk , forteller hun. Siden februar i 2025 har kreften holdt seg i stabil.
Til helgen skal de være med på vinterlekene igjen. Helt siden i oktober har sønnen på 8 år minnet henne på at de må huske på å søke ❤️
- Han gleder seg til å treffe igjen flere av barna de var sammen med på kurs på Montebello i sommer, som også vet hvordan det er å leve med en syk mamma eller pappa. På vinterlekene får de muligheten å bygge videre på gode vennskap og trygghet.
- Med kortene vi har fått med min sykdom er Vinterlekene for oss et årlig høydepunkt. Her slipper vi å tenke på neste legetime, prøve, CT eller MR er. I år hjelpe vinterlekene hjelper oss med å få bort fokus på at jeg skal på kontroll og behandling uka etter, avslutter Birthe ❤️