Kreftsakens vinterleker

Kreftsakens vinterleker Kreftsakens vinterleker – opplev magiske øyeblikk, mestring og lek!

Kreftforeningen og Montebellosenteret inviterer deg som har eller har hatt kreft og dine pårørende til en opplevelsesrik helg med vinteraktiviteter på Sjusjøen.

En kjempestor takk til alle våre frivillige som har gitt av sin tid og stått på - for at vi skulle få helt fantastiske v...
07/03/2026

En kjempestor takk til alle våre frivillige som har gitt av sin tid og stått på - for at vi skulle få helt fantastiske vinterdager💜🎿⛷️🙌🏻 Takk for at dere er med oss år etter år - og er så positive! Uten dere hadde vi ikke hatt noen vinterleker❤️ Vi setter veldig stor pris på at dere engasjerer dere, det betyr så utrolig mye❤️

Startet grått i dag, men vi ser det lysner✨ Vi er uansett godt i gang med alle aktivitetene våre! I dag er det mange ski...
07/03/2026

Startet grått i dag, men vi ser det lysner✨ Vi er uansett godt i gang med alle aktivitetene våre! I dag er det mange skiaktiviteter i tillegg til alle andre aktivitetene vi hadde i går🎿💜 Og det ser ut til å bli nok en fantastisk dag🙏🏻💜

"I juli 2025 fikk jeg beskjed om at jeg har uhelbredelig brystkreft. Jeg er mamma til to små gutter som da var 2 og 5 år...
06/03/2026

"I juli 2025 fikk jeg beskjed om at jeg har uhelbredelig brystkreft. Jeg er mamma til to små gutter som da var 2 og 5 år, og livet ble snudd på hodet over natten.

Midt i alt det usikre og tunge har fellesskapet med andre i samme situasjon vært utslagsgivende for min psykiske helse. Gjennom kurs på Montebellosenteret, vafler og kaffe på Vardesenteret og gjennom trening på Pusterommet har jeg blitt kjent med mennesker som virkelig forstår.

Det å møte andre i samme situasjon som har levd med diagnosen i flere år gir meg troen på at jeg også skal klare det. Å se at livene deres fortsatt leves, og ikke minst å se at barna deres klarer seg oppi alt, har betydd mye for meg.

Nettopp derfor er Kreftforeningens Vinterleker et så viktig og flott tilbud. Selv om jeg ikke har deltatt tidligere, gleder jeg meg til å være med – og til å møte igjen kjente fjes fra kurs jeg har vært på tidligere. For meg og familien min handler Vinterlekene om mer enn aktivitet og vinterglede. Det handler om å møtes. Om å kjenne at man ikke står alene. Om å le sammen, heie på hverandre og skape nye minner i en hverdag som ellers kan være preget av behandling og bekymringer. Fellesskapet gir styrke. Det gir mot. Og det er rom for å være både sårbar og sterk – på samme tid.

Jeg lever én dag av gangen. Puster med magen og setter så stor pris på det som er her og nå – som at solen skinner idag, at jeg fikk til å trene, at jeg klarte å hente guttene mine i barnehagen i dag igjen. Små øyeblikk som betyr så mye mer enn før.

Selv om det per i dag ikke finnes en kur for meg, finnes det håp. Forskningen går fremover. Og i mellomtiden finnes det fellesskap – som på Vinterlekene.

Mitt råd til deg som står i noe lignende: Ikke stå alene. Det har vært så viktig å bli kjent med mennesker som virkelig forstår. Vi deler både det vonde og det fine – frykt, håp, hverdagsgleder og alt imellom.
Oppsøk fellesskapet. Det kan gjøre en større forskjell enn du tror!"❤️❤️

Vilde

Over 500 kreftrammede med deres pårørende fra hele landet, samles denne helgen på Sjusjøen🥰 Og i kveld kunne vi sparke d...
05/03/2026

Over 500 kreftrammede med deres pårørende fra hele landet, samles denne helgen på Sjusjøen🥰 Og i kveld kunne vi sparke det hele i gang med en kjempeflott åpningsseremoni med masse god underholdning💜💃🏼 Rekordmange påmeldte er samlet når vi i kveld arrangerer vinterlekene for femte gang.

Vi er klare for en helg fylt av masse uteaktiviteter og lek, nye opplevelser, magiske øyeblikk - motivasjon og mestring❤️

04/03/2026

Vi gleder oss til i morgen💙💙💙

Stor takk til Storhamar Fotball for lån av minifotballbane, slik at barn og voksne kan spille snøfotball under Kreftsake...
04/03/2026

Stor takk til Storhamar Fotball for lån av minifotballbane, slik at barn og voksne kan spille snøfotball under Kreftsakens vinterleker ☀️🤩

- Hovedutfordringen siste året har vært å lage gode øyeblikk når en lever med det usikre. Det var her at Vinterlekene ko...
03/03/2026

- Hovedutfordringen siste året har vært å lage gode øyeblikk når en lever med det usikre. Det var her at Vinterlekene kom inn. Å være der ga oss så ufattelig godt påfyll for kropp og sjel for hele familien. Det ga oss så masse vennlighet og hjelpsomhet. Der jeg ikke kunne bli med opp i bakken, der sto det smilende blide folk klar til å bli med, forteller Birthe. Hun og familien deltok på Vinterlekene i fjor.

Martin på 8 år fikk teste slalåm, skiskyting, fotball og alt annet de fikk mulighet til å prøve. I tillegg så var alpakkavandring, hest og hundekjøring mindfullness på høygir. Allerede på vei hjem var vi enige om at vi håpet på at vi fikk være med igjen i år!

Birthe lever med kreft, og går på medisiner for å holde sykdommen stabil
- Jeg vet ikke hva som skjer fremover, så vi gjør det vi kan for å samle gode øyeblikk , forteller hun. Siden februar i 2025 har kreften holdt seg i stabil.
Til helgen skal de være med på vinterlekene igjen. Helt siden i oktober har sønnen på 8 år minnet henne på at de må huske på å søke ❤️

- Han gleder seg til å treffe igjen flere av barna de var sammen med på kurs på Montebello i sommer, som også vet hvordan det er å leve med en syk mamma eller pappa. På vinterlekene får de muligheten å bygge videre på gode vennskap og trygghet.

- Med kortene vi har fått med min sykdom er Vinterlekene for oss et årlig høydepunkt. Her slipper vi å tenke på neste legetime, prøve, CT eller MR er. I år hjelpe vinterlekene hjelper oss med å få bort fokus på at jeg skal på kontroll og behandling uka etter, avslutter Birthe ❤️

Kreftsakens vinterleker på God Morgen, Norge!Tirsdag 3. mars ca kl. 07.35 blir det innslag om Kreftsakens vinterleker på...
02/03/2026

Kreftsakens vinterleker på God Morgen, Norge!

Tirsdag 3. mars ca kl. 07.35 blir det innslag om Kreftsakens vinterleker på God morgen Norge, TV 2🤩

Weronika Kolstad kommer og forteller om sin opplevelse og hva vinterlekene betyr for henne og familien❤️ Ingrid Stenstadvold Ross, generalsekretær i Kreftforeningen kommer også! 😍
Det blir spennende!!

«Vi gleder oss veldig til Kreftsakens vinterleker! For oss handler det om fellesskap, opplevelser og verdifull tid samme...
27/02/2026

«Vi gleder oss veldig til Kreftsakens vinterleker! For oss handler det om fellesskap, opplevelser og verdifull tid sammen som familie💜 Det å skape gode minner betyr mye, og vinterlekene er et av årets høydepunkter for oss.

Barna gleder seg spesielt til å prøve nye aktiviteter vi ikke har mulighet til i hverdagen – og vi ser frem til å møte fine mennesker og dele erfaringer igjen 💜

Allerede dagen etter første gang vi var med bestemte vi oss for at dette ville vi oppleve igjen.»

Weronika❤️

Gradestokken viser 20 minusgrader på Sjusjøen i dag🥶 Det stoppet ikke de frivillige fra Lions Club Ringsaker😍 I dag har ...
19/02/2026

Gradestokken viser 20 minusgrader på Sjusjøen i dag🥶 Det stoppet ikke de frivillige fra Lions Club Ringsaker😍 I dag har de flytta halmbuntene som skal brukes til å bygge amfiet oppe på Natrudstilen der åpningsseremonien torsdag skal holdes.

Halmbuntene hadde selvsagt frosset sammen, så karene måtte finne frem spettet for å dele dem fra hverandre før de kunne flyttes inn i containeren som de fraktes i 😱🥶

Tusen takk for innsatsen! Vi gleder oss oss til å se amfiet ferdig😍

Adresse

Natrudstilen Sjusjøen
Sjusjøen
2612

Varslinger

Vær den første som vet og la oss sende deg en e-post når Kreftsakens vinterleker legger inn nyheter og kampanjer. Din e-postadresse vil ikke bli brukt til noe annet formål, og du kan når som helst melde deg av.

Kontakt Organisasjonen

Send en melding til Kreftsakens vinterleker:

Del