Seljord Skyttarlag

Seljord Skyttarlag Seljord Skyttarlag bestyrer skytebana mellom Flatdal og Seljord. Skyttarlaget er organisert i DFS, og arrangerer den årlege storviltprøva i Seljord.

Vi kan bruke skytebanen til trening
onsdag 16-22,
torsdag 16-22 og
lørdag 08-22

Det er dessverre ikke alltid folk på banen til disse tidene. Vil du skyte ta kontakt!

Torsdag 21. mai kl. 18:00 starter vi opp med storviltprøver for 2026. Terminliste finner du under.Vi selger ammunisjon t...
18/05/2026

Torsdag 21. mai kl. 18:00 starter vi opp med storviltprøver for 2026. Terminliste finner du under.

Vi selger ammunisjon til både jakt og trening i kaliber 6,5x55, 308 og 30-06. Skal du kjøpe ammunisjon må du fremvise våpenkort.

Husk sikker våpenhåndtering på banen. Det er påbud om enten kammerflagg eller at sluttstykket er tatt helt ut. Har du ikke kammerflagg kan du få kjøpt dette på banen.

Vel møtt!🫎

07/05/2026

Da er premier delt ut etter ministevne 2.5.2026.
Sender ein stor takk te sponsorer for veldig fine premier te Seljord skyttarlag.
Jakt og Friluft, Intersport Seljord. Byggmakker og Monter.
Premiene ble fordelt med god tanke på rekruttering.
Så starte med junior D1.
1plass. Bjørnar fikk ny pussebenk, caps, buff og kniv.
2plass. Andrea fikk nye elektroniske hørselvern, caps, buff og grillspyd.

Dame klasse.
1 plass. Monica fikk: Våpenfuteral, caps og buff.

Jakt klasse:
1 plass. Geir Håvard fikk: jegermeister, caps, buff og førstehjelps p**e.
2 plass. Terje fikk : caps, knivsliper og solbriller
3 plass. Aasmund fikk: jeger reim, førstehjelpsp**e og caps.
4 plass. Alexander fikk caps og buff.
5 plass. Reidar fikk csps og buff.
6 plass. Halvor fikk jeger reim og buff.

Vi starte oppat rundt jule tider med nye treninger på lørdag til jaktfelt og nye stevner.
Med hilsen
Ole Gunnar Karlsen.

05/05/2026

Minner om dugnad på banen i morgo kl 17.

Da har vi fått gjennomført eit lite stevne der 20 deltakere møtte opp på bana i Flatdal.Takker alle som kom for ein triv...
02/05/2026

Da har vi fått gjennomført eit lite stevne der 20 deltakere møtte opp på bana i Flatdal.
Takker alle som kom for ein trivelig dag på bana.
Så sjøl om det vart litt venting på å få skutt, så fekk alle gjennomført sine 20 skudd.
Vi drar igang meir jaktfelt skyting etter jul, så håper at fleire kanske blir med å skyt litt aktivt neste vinter også 🤠🎯👍🏻

Rakk ikke å ta så mye bilder frå i dag, men tok nåen frå da e skaut sjøl.
Takker så mye te gjengen vi er på bana for veldig god hjelp te gjennomføringa💪🤠
Legger også resultatlista ut under her.
Veldig mye bra skyting.
Så gratulere til dagens jeger mester i jaktklaswe.
Geir H. Jonsfet med eneste som fylte dagens løype med 100 poeng.
Terje øverland med 96 poeng, 32 i dkille og Aasmund Grave med ein solid 3 plass også 96 poeng. 31 i skille

Junior klasse med 2 deltakere.
Nr 1.Bjørnar Øverland med 71 poeng
Nr 2. Andrea Mæland med 60 poeng
Gratulere så mye🤩🎯💪

Dameklassen hadde også 2 deltakere med veldig godt gjennomført skyting uten så mye trening.
Nr1: Monica Dyrland 72 poeng
Nr2: Bente Lea Karlsen [buddeia mi] 63 poeng.

Gratulerer så mye åt døkk båe tu🤠👍🏻🎯

Så vart Alexander mæ på ei runde med me i sporter klassa.
Så vi hadde ein jamn serie båe tu med lik poengsum på 98.
Men e fekk 43 i skille mot Alexander 40.

Da ønsje e døkk ein riktig god sommer og tren mye fram te jakta.
Så møtes vi att før meire skyting og trivelige sammenkomster neste år🎯🎯🤩

Velkommen til et 20 skudd ministevne på skytebana i Flatdal lørdag 2 Mai klokka 10:00.Legger ut løypa som ska skytes på ...
29/04/2026

Velkommen til et 20 skudd ministevne på skytebana i Flatdal lørdag 2 Mai klokka 10:00.

Legger ut løypa som ska skytes på lørdag under her🤠🎯
Det skytes 5 skudd på 2 minutt ved vert hold.
Det gis litt pause mellom hver serie for å hindre mirage.
Totalt 20 skudd og 100 poeng som max for hele løypa.

Hold 1: liggende/ sittende Rådyr 100 meter.
Treff hele dyret- horn og bein. Innertreff er 3,4 og 5 ringen.
Hold 2: sittene skytestilling på Gaupe 100meter. Treff hele dyret minus ører, bein og hale. Innertreff er 1 og 2ring.
Hold 3: stående skytestilling Tiur ca 50 meter.
Treff hele fuggelen minus nebb, stjert og bein.
Innertreff er 1 og 2 ring.
Hold 4. Liggende/ sittende skytestilling på hjortekalv 200 meter.
Treff hele dyret. Innertreff blir 7 ring på poeng skive. Her blir det også skillefigur.

Har vært heldig å fått en del fine premier frå Jakt og Friluft. Intersport seljord. Byggmakker seljord og Monter Seljord.

Så ønsje alle velkommen til ein artig sammenkomst og litt trening føre storvilt treninga kjøres igang.
Dere for skuddene godkent som peøveskudd til oppskytinga.

Fyre opp i ei bålpanne, så om dere vil ta med litt å grille, så er det mulighet for å svi nå pølser el lignende.
Kaffe kokes på kjele og kanskje litt å bite ti☕️🥨

16/04/2026

Det blir arrangera vårdugnad på banen onsdag 6. mai frå kl. 17:00.
Agenda for dugnaden blir:
- Rydding av inne- og uteområde, fint om fleire kan ta med ryddesag og motorsag
- Vedlikehald av skiver
- Ny motor til 100m skiver
- Vedlikehald av kulefang
- Eventuelt andre ting som må ordnast.

Me stiller med pizza og drikke, vel møtt!
Helsing styret

11/02/2026

Onsdag 25. februar kl. 19:00 blir det avholdt årsmøte for Seljord skyttarlag på skytebanen. Saker som ønskast behandla sendast til styret på e-post [email protected] innan 22. februar.
Vel møtt!

Hei hei🤠I dag hadde vi ei god treningsøkt på bana. 8 lokale helter var samlet for skyting, ein god prat om kuler, krutt ...
31/01/2026

Hei hei🤠
I dag hadde vi ei god treningsøkt på bana. 8 lokale helter var samlet for skyting, ein god prat om kuler, krutt og våpen.
Litt kaffe og bakels vart også medbrakt te skytterne🤩👍🏻
Fekk rydda vegen før litt vindfall bort te 200meter'n og testa litt langhold på gaupe og Rådyr.
Er det fleire som vil lufte rifla og trene litt, så er vi på på bana Lørdager frå klokka ti tida og eit par timer utover dagen 🎯🎯
Vel møtt🤠

Nå er vi godt igang med litt skyting på papp.Om det er nåen flere som er interessert i å trene litt i vinter måneden, så...
15/01/2026

Nå er vi godt igang med litt skyting på papp.
Om det er nåen flere som er interessert i å trene litt i vinter måneden, så er vi en liten gjeng som trener litt på banen i Flatdal Lørdager frå klokka 10:00 og eit par timer utover dagen 🎯
Tenker og kjøre ein liten konkurranse/ministevne
Lørdag 11/4-2026.
Blir fire forskjellige figurer på 100 og 200 meters hold med 5 skudd på hver. 20 skudd.
Greier vi å samle over 10 skyttere i seljord skyttarlag?
3 klasser: Jeger, sporter og Dame klasse.
Fyrer opp ei bålpanne til grilling og koke litt kaffe.
Send ei melding ved interesse og påmelding til meg, føre 10 Mars.
150,- i påmeldings avgift som dekker litt skivemateriell, kaffe og premier. 20 skudd blir godkjent til trening for storviltprøva denna sesongen.
Med hilsen
Ole G. Karlsen.

Er på skytebana til lørdag igjen 6.9.25 fra Ti til tolv🤠  Blir skyting på papp, så om nåen vil sjekke presisjon eller om...
02/09/2025

Er på skytebana til lørdag igjen 6.9.25 fra
Ti til tolv🤠 Blir skyting på papp, så om nåen vil sjekke presisjon eller om børsa går på klistrelappen er dere hjertelig velkommen innom ein tur🎯👍🏻

Er på skytebana til lørdag 30.8.25 og skyter litt på papp.  Så er det andre som har lyst te å skyte litt eller skyte inn...
25/08/2025

Er på skytebana til lørdag 30.8.25 og skyter litt på papp. Så er det andre som har lyst te å skyte litt eller skyte inn rifla på pappskiver føre jakta, kom innom mellom ni og tolv🤠👍🏻
Hilsen Ole G. Karlsen

Adresse

Seljord
3840

Åpningstider

18:00 - 20:00

Varslinger

Vær den første som vet og la oss sende deg en e-post når Seljord Skyttarlag legger inn nyheter og kampanjer. Din e-postadresse vil ikke bli brukt til noe annet formål, og du kan når som helst melde deg av.

Kontakt Organisasjonen

Send en melding til Seljord Skyttarlag:

Del