Pepperkakebyen i HALD

Pepperkakebyen i HALD Hvem lager HALDs beste pepperkakebyggverk?

Young Sollutioners vant konkurransen om beste pepperkakebygg i Pepperkakebyen i HALD 2025. 22,5% av stemmene gikk til by...
19/12/2025

Young Sollutioners vant konkurransen om beste pepperkakebygg i Pepperkakebyen i HALD 2025. 22,5% av stemmene gikk til byggverket «Viking Lady»

Premien er to store pizza fra Sjøboden

Nå er snart avstemmingen ferdig, og vi ser at det er spennende nå mot slutten!Young Sollutioners med «Viking Lady» leder...
19/12/2025

Nå er snart avstemmingen ferdig, og vi ser at det er spennende nå mot slutten!

Young Sollutioners med «Viking Lady» leder knepent mot huset til «MaGaMo» og «Helgelandssykehuset» som legene ved sykehuset har laget.

Fredag kl 12 avsluttes avstemmingen!

Her kan du legge inn din stemme, og samtidig se bilder av alle bidragene:

Her kan du stemme over hvilket byggverk du liker best i Pepperkakebyen i HALD! - Hvis du vil gi en støtte til Brobyggerstiftelsen sitt arbeid for gatebarn på Filippinene, kan du bruke Vipps #80726

Bendik Gaupen ble pepperkakebyens borgermester i 2025! Vi gratulerer!
08/12/2025

Bendik Gaupen ble pepperkakebyens borgermester i 2025! Vi gratulerer!

Bendik Gaupen ble borgermester i Pepperkakebyen i HALD 2025, og fredag kom han på besøk.

Endelig kom også byggverket til Sandnessjøen Røde Kors Ungdom opp i Pepperkakebyen!Avstemmingen har vart litt over ei uk...
08/12/2025

Endelig kom også byggverket til Sandnessjøen Røde Kors Ungdom opp i Pepperkakebyen!

Avstemmingen har vart litt over ei uke, og så langt er det følgende topp-plassering:

Nr 9. Helgelandsykehuset - 20,4 %
Nr. 12. Viking Lady - 16,8%
Nr 2. MaGaMo - 16,1%
Nr. 13. Syngende Nisse 11,4%

Her kan du se alle bidragene, og stemme på din favoritt!

https://forms.gle/aQ4uhHru6EeodYnWA

Premien for beste byggverk er 2 stk pizza fra Sjøboden

Hvilket av byggverkene i Pepperkakebyen i HALD liker du best?Gå inn på linken! Der vil du finne bilder av alle byggverke...
29/11/2025

Hvilket av byggverkene i Pepperkakebyen i HALD liker du best?

Gå inn på linken! Der vil du finne bilder av alle byggverkene. Det beste byggverket blir hyllet med diplom og to store pizza på vår verdenskjente pizzarestaurant Sjøboden 🙂 ❤

Her kan du stemme over hvilket byggverk du liker best i Pepperkakebyen i HALD! - Hvis du vil gi en støtte til Brobyggerstiftelsen sitt arbeid for gatebarn på Filippinene, kan du bruke Vipps #80726

En flott åpning av Pepperkakebyen i HALD 2025! Masse folk innom, og selv om borgermesteren selv, Bendik Gaupen ikke hadd...
29/11/2025

En flott åpning av Pepperkakebyen i HALD 2025! Masse folk innom, og selv om borgermesteren selv, Bendik Gaupen ikke hadde mulighet til å være med på åpningen, så hadde han sendt sin egen varaborgermester, lillebroren Alfred!

En flott dag (innendørs) med masse besøk!

Det er siste helgen i november, og på lørdag var det full aktivitet i byen. Se bildene fra den populære julebutikken og pepperkakebyen, som fikk 22 bidrag i år.

🎉 Gratulerer til Bendik Gaupen! 🎉Med hele 57,9 % av stemmene er Bendik kåret til Borgermester i Pepperkakebyen HALD 2025...
28/11/2025

🎉 Gratulerer til Bendik Gaupen! 🎉
Med hele 57,9 % av stemmene er Bendik kåret til Borgermester i Pepperkakebyen HALD 2025!
Bendik er en engasjert håndballtrener og ildsjel for ungdom, som bruker utallige timer på å skape aktivitet og fellesskap i lokalmiljøet. Nå skal han også representere Pepperkakebyen med samme energi og entusiasme!
Tusen takk til alle som stemte – over 3 000 svar kom inn! 🙌
Vi gleder oss til en magisk juleperiode i HALD med vår nye borgermester i spissen. 🎄✨
👉 Send gjerne en gratulasjon til Bendik i kommentarfeltet!

🎄 Hvem blir borgermester i Pepperkakebyen HALD? 🎄Nå kan DU være med og bestemme! Her er kandidatene som sprer engasjemen...
24/11/2025

🎄 Hvem blir borgermester i Pepperkakebyen HALD? 🎄
Nå kan DU være med og bestemme! Her er kandidatene som sprer engasjement og juleglede:

✅ Bendik Gaupen
En ekte ildsjel for idretten! Bendik trener G16-laget i SIL håndball, sitter i styret, er aktiv i idrettsråd og komiteer, og arrangerer årets julecup. Han motiverer ungdom til å bli trenere og stiller alltid opp. Til tross for at han snart fyller 20, har han gjort en enorm innsats for barn og unge.

✅ Sverre Holgeir Hansen
Julens ambassadør! Fra oktober er stua juleklar, og Sverre sprer glede med lammerull, kaker og pepperkakehus – både hjemme og med sine elever. Han elsker tradisjoner og skaper magisk stemning for alle rundt seg.

✅ Frida Langset
Omsorgsfull og inkluderende! Frida brenner for fellesskap, bærekraft og gjenbruk. Hun har et stort hjerte for å hjelpe andre og skaper trygghet og kreativitet som pedagogisk leder. Nå ønsker vi å gi Frida julegløden tilbake!

✅ Bjørg Stemland
En samfunnsbygger med stort engasjement! Bjørg har bidratt med sterke meninger og generøse gaver gjennom stiftelsen hun og Bjørnar forvalter – til kultur, idrett og lokale møteplasser. Hun gjør en varig forskjell for lokalmiljøet.

👉 Stem her: https://forms.gle/kuur8DVjGsdUFt4d8
📌 Avstemningen stenger Fredag 28. nov. kl 18:00!
Én stemme per enhet – bli med og spre juleglede! 🎅✨

22/11/2025

Det er fremdeles mulig å melde seg på til Pepperkakebyen i HALD! ❤️

🎄 Pepperkakebyen utfordrer politikken i HALD! 🎄Tagg ditt parti!!!Nå er det tid for å vise at dere ikke bare kan bygge bu...
15/11/2025

🎄 Pepperkakebyen utfordrer politikken i HALD! 🎄

Tagg ditt parti!!!

Nå er det tid for å vise at dere ikke bare kan bygge budsjett – men også pepperkakebygg! Vi inviterer alle politiske partier i HALD-regionen til å delta i årets Pepperkakeby.

Åpningen er 29. november kl. 13:00 på Brobyggerstiftelsens loppemarked i Sandnessjøen. - Men husk å meld dere på!

Lag noe som representerer dere – eller bare noe helt sprøtt og morsomt!

Dette er en søt måte å spre julestemning og vise lokalt engasjement. Hvem tar utfordringen først? Tagg gjerne ditt parti!

PEPPERKAKEBYEN UTFORDRER BANKENE!Vi har utfordret ordførerne – og nå er det bankenes tur! SpareBank 1 Helgeland og DNB, ...
12/11/2025

PEPPERKAKEBYEN UTFORDRER BANKENE!
Vi har utfordret ordførerne – og nå er det bankenes tur!

SpareBank 1 Helgeland og DNB, dere er hjertet i lokaløkonomien, men klarer dere å vise at dere også har hjerte for pepperkakekunst?

SpareBank 1 Helgeland: Dere snakker alltid om solide verdier – men kan dere bygge et pepperkakebygg som er like robust som Helgeland Sparebank og like søtt som kundeservice på en god dag?

DNB: Dere har slagordet «Fra A til Å» – men klarer dere å gå fra mel til melis og levere et byggverk som får hele Helgeland til å si «WOW»?

Vi forventer minst én etasje med kreativitet og en kakekonto som går i pluss!

🎅 Vi gleder oss til å se hva dere får til – og lover heder, ære og kanskje en liten premie til det mest kreative bankbidraget!

Lurer på om advokater bare har hodet nede i dokumenter, eller om de også kan bygge pepperkakehus? Utfordrer herved Advok...
04/11/2025

Lurer på om advokater bare har hodet nede i dokumenter, eller om de også kan bygge pepperkakehus? Utfordrer herved Advokatfirmaet Kvasstind og Advokatfirmaet Baadstø As om å lage det flotteste byggverket!

Hva tenker dere, tar dere utfordringen?

Adresse

Torget 1
Sandnessjøen
8800

Nettsted

Varslinger

Vær den første som vet og la oss sende deg en e-post når Pepperkakebyen i HALD legger inn nyheter og kampanjer. Din e-postadresse vil ikke bli brukt til noe annet formål, og du kan når som helst melde deg av.

Del