Julehjelpen Rogaland

Julehjelpen Rogaland Hjelper økonomisk Vanskeligstilte barnefamilier Vi ønsker å hjelpe familier i Rogaland,

Vi ønsker klær og leker til barn. (bruk meldingsknappen)

Donasjon via Vipps 651877
Merk gaven med "Julehjelpen
Donasjonene går til innkjøp av julemat til familier. orgnr:
925827169


Kontakt oss på tlf 40070087 eller ved å sende oss en melding her inne på facebook.

09/06/2026

💔 DEL GJERNE 💔

Mens mange av oss planlegger helgen, finnes det barnefamilier i vårt nærmiljø som ikke vet hvordan de skal få mat på bordet de neste dagene.

Foreldre hopper over måltider for at barna skal få spise. Noen sitter med tom konto, ubetalte regninger og en klump i magen fordi de ikke vet hvordan de skal klare seg gjennom neste uke.

Det er lett å tro at dette skjer langt unna. Sannheten er at det skjer rett rundt oss – med familier som kunne vært naboen din, en venn eller noen du møter på butikken.
Vi ønsker å hjelpe disse familiene med mat og nødvendige varer, men vi klarer det ikke alene

❤️ 50 kroner kan bety et brød og pålegg. ❤️ 200 kroner kan bidra til flere middager. ❤️ En deling kan nå fram til noen som ønsker å hjelpe.

200 kr = en middag til en familie
500 kr = en uke med skolemat
1000 kr = en full matpakke til en familie

♥️Vipps 651877♥️

Hvis du har mulighet til å bidra, enten med en donasjon eller ved å dele dette innlegget, betyr det mer enn du aner.
Sammen kan vi sørge for at færre barn legger seg sultne og at flere familier får kjenne at noen bryr seg.

💛 Del gjerne videre. Kanskje akkurat din deling når fram til personen som kan gjøre en forskjell.

Mvh Julehjelpen Rogaland

Familie på 5 ♥️Håper virkelig vi kan hjelpe denne familien ♥️Vipps 651877♥️Klarer vi å sette ny rekord på delinger?? Hvi...
06/06/2026

Familie på 5 ♥️

Håper virkelig vi kan hjelpe denne familien ♥️

Vipps 651877♥️

Klarer vi å sette ny rekord på delinger??

Hvis vi alle kan hjelpe litt blir det utrolig mye ♥️

Vi er en familie på fem som nå har kommet til et punkt der vi ikke lenger klarer oss alene. Jeg er en mamma på 34 år, og sammen med mine tre barn – en jente på 12 år, en gutt på 9 år og en jente på 5 år – prøver vi hver dag å holde motet oppe. Pappaen deres på 37 år har vært uten fast inntekt over lengre tid på grunn av sykdom og utfordringer i arbeidslivet.

De siste månedene har vært en kamp. Husleie, strøm og nødvendige regninger har tatt alt vi har hatt. Vi har solgt det vi kunne selge, hoppet over måltider og gjort alt vi kan for at barna ikke skal merke hvor alvorlig situasjonen er. Men nå er skapene nesten tomme, og vi vet ikke hvordan vi skal få nok mat de neste dagene.

Det verste er å se barna åpne kjøleskapet og lete etter noe å spise, eller høre dem spørre om det blir middag i kveld. Som foreldre føler vi oss maktesløse når vi ikke kan gi dem det mest grunnleggende de trenger.

Vi ber ydmykt om hjelp til mat for å komme oss gjennom denne vanskelige perioden. Ingen foreldre ønsker å måtte skrive en slik melding, men akkurat nå trenger vi en hjelpende hånd. Hver krone, hver omtanke betyr utrolig mye for oss.
Hilsen en håpefull familie på fem ❤️

Fikk bilde men velger å sensurere det ♥️

23/05/2026

Deler denne igjen i håp om flere vil dele innlegget ♥️♥️

Familie på 6 💔

Håper virkelig mange kan å har lyst å hjelpe denne familien,så dem får en pust i bakken ♥️

Vipps 651877

Gjerne del med venner å familie ♥️

Jeg trodde aldri jeg skulle sitte oppe midt på natten og skrive noe sånt som dette. Men som mamma gjør man alt man kan når man kjenner at familien holder på å falle sammen.
Vi er en familie på seks. Jeg og mannen min har fire barn – ei lita jente på 4 år, ei jente på 11, en gutt på 7 og tenåringssønnen vår på 15 år. Barna våre er alt for oss. Det er derfor det gjør så vondt å innrømme at vi ikke klarer dette alene lenger.
De siste månedene har økonomien rast fullstendig. Etter at mannen min mistet jobben har vi levd på det lille vi hadde spart, men nå er alt brukt opp. Hver eneste regning som kommer i posten gir vondt i magen. Vi teller kroner før vi går i butikken og står ofte og setter varer tilbake i hyllene fordi vi ikke har råd.
Det verste er ikke oss voksne. Det verste er barna.
Det er å høre 4-åringen spørre hvorfor det ikke finnes yoghurt igjen i kjøleskapet. Å se 7-åringen bli stille når vi sier at vi ikke kan kjøpe noe ekstra til helgen. Å høre 11-åringen si at hun ikke trenger å dra i bursdag fordi hun vet vi ikke har råd til gave. Og 15-åringen… han prøver å være sterk, men jeg ser at han er redd. Redd for at vi skal miste hjemmet vårt.
Flere kvelder den siste tiden har vi voksne sagt at vi “ikke er sultne”, bare for at barna skal få spise seg mette først. Når barna har lagt seg sitter vi våkne og prøver å finne ut hvordan vi skal klare neste uke. Hvordan vi skal få råd til mat. Hvordan vi skal holde strømmen på. Hvordan vi skal beskytte barna fra å merke hvor alvorlig dette egentlig har blitt.
Det gjør vondt å skrive dette offentlig. Stoltheten vår er borte for lengst. Nå handler alt bare om å holde familien samlet og sørge for at barna våre har det mest grunnleggende.
Om noen har mulighet til å hjelpe oss med mat eller nødvendige ting akkurat nå, så betyr det mer enn vi noen gang klarer å forklare. ❤️

Mvh Julehjelpen Rogaland



22/05/2026

Familie på 6 💔

Håper virkelig mange kan å har lyst å hjelpe denne familien,så dem får en pust i bakken ♥️

Vipps 651877

Gjerne del med venner å familie ♥️

Jeg trodde aldri jeg skulle sitte oppe midt på natten og skrive noe sånt som dette. Men som mamma gjør man alt man kan når man kjenner at familien holder på å falle sammen.
Vi er en familie på seks. Jeg og mannen min har fire barn – ei lita jente på 4 år, ei jente på 11, en gutt på 7 og tenåringssønnen vår på 15 år. Barna våre er alt for oss. Det er derfor det gjør så vondt å innrømme at vi ikke klarer dette alene lenger.
De siste månedene har økonomien rast fullstendig. Etter at mannen min mistet jobben har vi levd på det lille vi hadde spart, men nå er alt brukt opp. Hver eneste regning som kommer i posten gir vondt i magen. Vi teller kroner før vi går i butikken og står ofte og setter varer tilbake i hyllene fordi vi ikke har råd.
Det verste er ikke oss voksne. Det verste er barna.
Det er å høre 4-åringen spørre hvorfor det ikke finnes yoghurt igjen i kjøleskapet. Å se 7-åringen bli stille når vi sier at vi ikke kan kjøpe noe ekstra til helgen. Å høre 11-åringen si at hun ikke trenger å dra i bursdag fordi hun vet vi ikke har råd til gave. Og 15-åringen… han prøver å være sterk, men jeg ser at han er redd. Redd for at vi skal miste hjemmet vårt.
Flere kvelder den siste tiden har vi voksne sagt at vi “ikke er sultne”, bare for at barna skal få spise seg mette først. Når barna har lagt seg sitter vi våkne og prøver å finne ut hvordan vi skal klare neste uke. Hvordan vi skal få råd til mat. Hvordan vi skal holde strømmen på. Hvordan vi skal beskytte barna fra å merke hvor alvorlig dette egentlig har blitt.
Det gjør vondt å skrive dette offentlig. Stoltheten vår er borte for lengst. Nå handler alt bare om å holde familien samlet og sørge for at barna våre har det mest grunnleggende.
Om noen har mulighet til å hjelpe oss med mat eller nødvendige ting akkurat nå, så betyr det mer enn vi noen gang klarer å forklare. ❤️

Mvh Julehjelpen Rogaland



10/05/2026

Familie på 5 ♥️

Fins ikke ord 💔💔💔

Vipps 651877 hvis du ønsker å hjelpe denne familien.
Du kan gi hva du vil ☺️ er vi mange nok kan denne familien få en virkelig fin 17 mai 🇧🇻.

DEL,DEL,DEL♥️

Hei…
Jeg trodde aldri jeg skulle sitte oppe midt på natten og skrive noe sånt som dette. Som mamma prøver man alltid å beskytte barna sine, skjule bekymringer og få dem til å føle at alt er trygt, selv når verden rundt faller sammen. Men akkurat nå klarer jeg ikke mer alene.

Jeg er alenemor til 4 barn, og de siste ukene har vært de tyngste i livet mitt. Kontoen er tom, kjøleskapet er nesten tomt, og jeg kjenner panikken hver gang barna sier de er sultne. Jeg står i butikken og regner på hver eneste krone, legger varer tilbake i hyllene og prøver å smile når barna spør om vi kan kjøpe noe så enkelt som frukt eller yoghurt.
Det gjør vondt på en måte jeg ikke klarer å forklare når barna mine spør hva vi skal ha til middag, og jeg ikke vet svaret. Jeg har begynt å si at jeg ikke er sulten, bare for at de skal få litt mer på tallerkenen sin. Ingen barn skal måtte merke at mor gråter stille etter at de har sovnet fordi hun ikke vet hvordan hun skal få mat til å vare til neste uke.
Jeg føler meg mislykket som må skrive dette. Skammen over å ikke klare å gi barna det mest grunnleggende spiser meg opp innvendig. Men stolthet metter ikke fire små mager.

Så nå ber jeg om hjelp, med tårer i øynene og hjertet fullt av uro.

Takk for du tok deg tid til å lese ♥️

Mvh Julehjelpen Rogaland





09/05/2026

Familie på 4 ♥️

Hei legger denne ut igjen i håp om flere vil gi denne familien en pause i vær dagen ♥️.

DEL DEL DEL DEL ♥️

Her har vi en typisk familie som sliter på grunn av systemet 💔.

Håper mange vil hjelpe denne familien gjennom en tøff tid♥️
Dere alle er noen fantastiske flotte mennesker ♥️

Vipps 651877 lik del ♥️

Vi er en familie på fire som har havnet i en situasjon vi aldri trodde vi skulle stå i. Far i huset ble sykemeldt etter en periode med helseutfordringer, men arbeidsgiver har valgt å bestride sykemeldingen til NAV. Det betyr at vi nå står uten den inntekten vi er helt avhengige av mens saken behandles, og vi vet ikke hvor lenge vi må vente.

De siste ukene har økonomien kollapset fullstendig. Husleie, strøm, internett, barnehage/skoleutgifter og andre faste regninger stopper ikke opp selv om inntekten gjør det. Hver eneste krone vi hadde spart opp er brukt på å holde tak over hodet og sørge for at barna har det mest nødvendige. Nå sitter vi igjen med tom konto og et kjøleskap som nesten er tomt.

Vi prøver å skjule hvor alvorlig det er for barna, men det blir vanskeligere for hver dag. Vi hopper over måltider for at barna skal få spise. Vi sier “vi er ikke sultne” selv om magen knyter seg. Det gjør vondt å måtte si nei til noe så enkelt som yoghurt, frukt eller matpakke-ting til skolen fordi vi rett og slett ikke har råd akkurat nå.

Det verste er følelsen av maktesløshet. Vi ønsker ikke luksus eller store ting – vi ønsker bare å komme oss gjennom denne perioden uten at barna skal merke hvor vanskelig situasjonen egentlig er.

Det er utrolig tungt å be om hjelp offentlig, men vi har kommet til et punkt der vi ikke lenger klarer dette alene. Hvis noen har mulighet til å hjelpe med mat, en liten støtte ville det betydd mer enn ord kan beskrive ❤️

Mvh Julehjelpen Rogaland





NB Alle så driver med netthets slettes fra gruppen umiddelbart.

08/05/2026

Familie på 4 ♥️

Her har vi en typisk familie som sliter på grunn av systemet 💔.

Håper mange vil hjelpe denne familien gjennom en tøff tid♥️
Dere alle er noen fantastiske flotte mennesker ♥️

Vipps 651877 lik del ♥️

Vi er en familie på fire som har havnet i en situasjon vi aldri trodde vi skulle stå i. Far i huset ble sykemeldt etter en periode med helseutfordringer, men arbeidsgiver har valgt å bestride sykemeldingen til NAV. Det betyr at vi nå står uten den inntekten vi er helt avhengige av mens saken behandles, og vi vet ikke hvor lenge vi må vente.

De siste ukene har økonomien kollapset fullstendig. Husleie, strøm, internett, barnehage/skoleutgifter og andre faste regninger stopper ikke opp selv om inntekten gjør det. Hver eneste krone vi hadde spart opp er brukt på å holde tak over hodet og sørge for at barna har det mest nødvendige. Nå sitter vi igjen med tom konto og et kjøleskap som nesten er tomt.

Vi prøver å skjule hvor alvorlig det er for barna, men det blir vanskeligere for hver dag. Vi hopper over måltider for at barna skal få spise. Vi sier “vi er ikke sultne” selv om magen knyter seg. Det gjør vondt å måtte si nei til noe så enkelt som yoghurt, frukt eller matpakke-ting til skolen fordi vi rett og slett ikke har råd akkurat nå.

Det verste er følelsen av maktesløshet. Vi ønsker ikke luksus eller store ting – vi ønsker bare å komme oss gjennom denne perioden uten at barna skal merke hvor vanskelig situasjonen egentlig er.

Det er utrolig tungt å be om hjelp offentlig, men vi har kommet til et punkt der vi ikke lenger klarer dette alene. Hvis noen har mulighet til å hjelpe med mat, en liten støtte ville det betydd mer enn ord kan beskrive ❤️

Mvh Julehjelpen Rogaland





NB Alle så driver med netthets slettes fra gruppen umiddelbart.

03/05/2026

Hei alle sammen ♥️

Deler denne igjen, familien trenger virkelig vår hjelp ♥️

Ny måned og nok en sterk historie 💔
Denne familien trenger virkelig en pust i bakken 🥰

Har du mulighet å hjelpe kan du vippse 651877♥️
Setter pris på all hjelp alt fra donasjoner til deling ♥️

Jeg trodde aldri jeg skulle skrive noe sånt som dette…

Ekteskapet mitt brøt sammen, og på kort tid mistet vi alt. Barna mine og jeg ble kastet ut, og nå sitter vi i en midlertidig nød bolig uten trygghet, uten stabilitet… og nesten uten mat.
Jeg prøver å holde meg sterk for barna mine, men sannheten er mye tyngre. Jeg hopper over måltider for at de skal få litt. Sier at jeg ikke er sulten. Smiler, selv når alt inni meg er kaos.
Men nå er det nesten tomt.
Det gjør vondt på en måte jeg ikke kan forklare… å se barna sine være sultne, og ikke kunne gjøre noe med det. De fortjener så mye mer enn dette.
Jeg skriver dette fordi jeg ikke klarer det alene akkurat nå. Stoltheten må jeg legge bort… for barna mine sin skyld.
Hvis noen har mulighet til å hjelpe med mat, hva som helst – så vil det bety mer enn dere aner.
Bare noen dager med litt ro… litt mat… det hadde gjort en enorm forskjell for oss.
Takk for at du tok deg tid til å lese 💔
— Anonym








Mvh Julehjelpen Rogaland

02/05/2026

Hei alle sammen ♥️

Ny måned og nok en sterk historie 💔
Denne familien trenger virkelig en pust i bakken 🥰

Har du mulighet å hjelpe kan du vippse 651877♥️
Setter pris på all hjelp alt fra donasjoner til deling ♥️

Jeg trodde aldri jeg skulle skrive noe sånt som dette…

Ekteskapet mitt brøt sammen, og på kort tid mistet vi alt. Barna mine og jeg ble kastet ut, og nå sitter vi i en midlertidig nød bolig uten trygghet, uten stabilitet… og nesten uten mat.
Jeg prøver å holde meg sterk for barna mine, men sannheten er mye tyngre. Jeg hopper over måltider for at de skal få litt. Sier at jeg ikke er sulten. Smiler, selv når alt inni meg er kaos.
Men nå er det nesten tomt.
Det gjør vondt på en måte jeg ikke kan forklare… å se barna sine være sultne, og ikke kunne gjøre noe med det. De fortjener så mye mer enn dette.
Jeg skriver dette fordi jeg ikke klarer det alene akkurat nå. Stoltheten må jeg legge bort… for barna mine sin skyld.
Hvis noen har mulighet til å hjelpe med mat, hva som helst – så vil det bety mer enn dere aner.
Bare noen dager med litt ro… litt mat… det hadde gjort en enorm forskjell for oss.
Takk for at du tok deg tid til å lese 💔
— Anonym





Mvh Julehjelpen Rogaland

23/04/2026

Angående det siste innlegget!!!

Håper flere kan hjelpe denne familien ♥️ 🫶

på grunn av mange usmakelige kommentarer fra såkalte voksne folk har jeg ryddet litt i kommentarfeltet, er veldig uheldig at voksne personer ska ødelegge for at en familie skal få senke skuldrene en periode.

Jeg har full kontroll om dem kan søke nødhjelp osv dette sjekker jeg nøye opp,.

Julehjelpen Rogaland har 10 års jubileum i år at folk ikke kan stole på at vi hjelper økonomisk vanskeligstilte barnefamilier tenker jeg ikke har verken tid til og bryr meg veldig lite om .

For dere som er sitter hjemma forran pc å bruker dagen på å rakke ned andre ,finn dere en annen hobby.

Mvh Julehjelpen Rogaland Geir

Adresse

Sandnes
4352

Varslinger

Vær den første som vet og la oss sende deg en e-post når Julehjelpen Rogaland legger inn nyheter og kampanjer. Din e-postadresse vil ikke bli brukt til noe annet formål, og du kan når som helst melde deg av.

Kontakt Organisasjonen

Send en melding til Julehjelpen Rogaland:

Del