29/05/2026
St. Hans-feiring på Laugøya!🔥🌞🌼🍓🌅
🗓️Tirsdag, 23/6
📍Laugøya (Fiskerihavna)
I år blir det sankthansfeiring igjen på Laugøya!
De siste årene har den fine tradisjonen med St.Hans feiring på Hidra nærmest forsvunnet grunnet problemer med både hva som kan brennes, og hvor det er lov å tenne bål.
Styret i Hidra Velforening har blitt spurt om vi kan bidra til at den gamle St.Hans plassen på Laugøya igjen kan bli brukt som samlingssted og bålplass for St.Hansfeiringen den 23.Juni
Vi synes dette var et kjempegodt tiltak og grunneier har også stilt området til disposisjon.
Dermed er det bare å oppfordre unge og gamle (Helst unge😊) til å "bære til varen" og håpe at vi igjen kan etablere en tradisjon slik at St.Hans er noe også den oppvoksende generasjon vet hva er, og gleder seg til😊
Området er 100 meter fra leet, til venstre for stien ved en stor stein. Om kort tid vil noen ha begynt på varen slik at alle kan se hvor det skal være😊
Vi ønsker ikke at det blir lagt avfall/materialer langs veien uten at det er en plan for hvordan det skal fraktes opp😊
Hilsen
Styret i Hidra Vel