04/03/2026
Årets årsmøte for Porsgrunn Røde Kors er nå gjennomført😀Vi hadde godt oppmøte med 35 stemmeberettige og har gjennomført valg for Hjelpekorps, Omsorg og styret.
Litt mat og kaker hører også med 🍰🥰
Vi har gått imellom ordinære årsmøte saker og 1 innmeldt sak.
I tillegg har vi fått satt litt ekstra pris på noen av medlemmene våre og det er en god følese, at vi i år har hatt mange navn på blokka som vi kunne hedre litt ekstra. ( Alle våre 1000 medlemmer fortjener en stor takk ❤ )
Vi har delt ut 4 kopper med kort til 4 ildsjeler-Takk til Odd Five, Ole Jonny Andersen, Astrid Pedersen og Tom Nystad.❤
Vi har også delt ut omsorgsprisen til Britt Lia❤
Fortjenestediplom med nål til : Mariann Sørlie, Einar Sørlie, Eva Frydendal og Mariann Ruud ❤
I år hadde vi 2 velfortjente Æresmedlemmer til: Stian.S.Michelsen og Øystein .A.Jenshaug ❤
Til slutt delte vi ut årsnåler: 20 år i Hjelpekorps til Line Mikalsen-Høiback ❤
25 år i Hjelpekorps til Kim Jensen ❤
Styrets leder ble også overrasket med kopp med flott design, med en liten overraskelse oppi❤
Også en stor takk til Mai Gundersen som har gått av som styremedlem etter mange års flott innsats i styret❤
Det er viktig som frivillig at vi ser hverandre og ser all den innsatsen som blir lagt ned hver eneste dag, hele året. Litt for morro skyld ble det i kveld regnet på total timer for Porsgrunn Røde Kors av en på årsmøtet og havnet på rundt 11.000 timer som vi har lagt ned det siste året .
Dette er utrolig bra! ( det kan legges på en god del timer på aktiviteter som ikke var tatt med i regnestykket)
Det nye styret ser slik ut:
Leder: Siri Løite
Nestleder: Tone Lise Bergheim
Medlem: Anja Kristiansen
Medlem: Tom Nystad
Vare: Anne Britt Buer
Rep Hj.korps: Øystein Jenshaug
Rep Omsorg: Marita Trulssen
Rep Ungdom: Julie Kristensen
Gratulerer så mye til alle nye tillitsvalgte. Gratulerer til alle som har fått utmerkelser. Takk til alle dere fine frivillige, som vi er så heldige å ha hos oss.
Takk til alle som har bidratt med roller på årsmøtet. Bare et år til neste gang :)