21/06/2026
Vi er så heldige å ha en fantastisk avtale med Oslo Kongressenter. Flere ganger i uken får vi hente overskuddsmat som ellers kunne gått til spille – men som i stedet blir til viktige og næringsrike måltider for beboerne på Torshov. ❤️
Her snakker vi ikke om «rester» – vi snakker om velsmakende mat av høy kvalitet! Grønnsaker, vegetarretter, fisk, kylling, kjøtt og ferdigsmurte delikatesser blir fordelt i porsjonsformer av våre fantastiske frivillige, som alltid stiller opp med godt humør og omsorg. 🥰
Det blir fort kø utenfor kommandosentralen når maten ankommer.
Ryktene sprer seg raskt, og forventningsfulle smil møter dagens levering.
Mange klarer ikke engang å vente til de kommer hjem før de nyter de smakfulle, ferdigsmurte godsakene. 😋
Det er lett å forstå hvorfor. For dette handler ikke bare om mat. Det handler om fellesskap, glede, omtanke og respekt for ressursene vi har. Hver porsjon som blir reddet fra søppelkassen, blir til et viktig måltid for noen som trenger det.
Matsvinn er en utfordring vi alle kan bidra til å redusere.
Når god mat får en ny sjanse, skaper vi både mindre avfall, et bedre miljø og flere mette mager. 🌍❤️
En stor og hjertelig takk til Oslo Kongressenter for deres generøsitet og samfunnsansvar. Sammen gjør vi en forskjell – ett måltid av gangen.
Sammen redder vi mat til et viktig måltid. ❤️
Oslo Kongressenter/Oslo Congress Centre