Ungdomsklubben UFH

Ungdomsklubben UFH Vi skaper opplevelser og arrangementer på tegnspråk. Det er viktig at du kan tegnspråk for å være med på våre arrangementer.

Vi ser frem til å inkludere tegnspråkbrukere, tegnspråk- og tolkestudenter, tolker og alle andre interesserte som ønsker å være med på dette. Vi vil tilby underholdning eller aktiviteter med reduserte priser. Det vil bli størst fokus på kinobesøk, her kommer vi til å ha et tett samarbeid med ODEON Oslo.

Adresse

Vøyensvingen 22
Oslo
0458

Varslinger

Vær den første som vet og la oss sende deg en e-post når Ungdomsklubben UFH legger inn nyheter og kampanjer. Din e-postadresse vil ikke bli brukt til noe annet formål, og du kan når som helst melde deg av.

Kontakt Organisasjonen

Send en melding til Ungdomsklubben UFH:

Del

Takk for oss

Kjære tegnspråkmiljøet,

Jeg var bare 17 år da jeg bestemte meg for å etablere ungdomsklubb på selvstendig basis uten å være tilknyttet en organisasjon. Opprinnelig kommer jeg fra Halden, men flyttet til Oslo i 2009. Dette ble gjort slik at jeg kunne gå på tegnspråklig grunnskole og videregående skole. Jeg hadde ikke all verden med kunnskap når det gjaldt å verken starte opp eller drive en klubb, men jeg bare hoppet i det og satset. Mange som var pessimistiske og mente at jeg burde finne på noe annet, men da gav meg bare enda mere drivkraft til å fortsette. Etter som tiden gikk skjønte jeg at det var viktig med et å ha et styre, styremøter og slike ting. Mange ting jeg lærte underveis, men hadde hele tiden viljen til å få dette til å fungere og bevise at de som ikke trodde på meg – tok feil.

Ungdomsklubben UFH er en del annerledes i forhold til andre ungdomsklubber. Det som var annerledes med oss var at vi ikke hadde årsmøte, og fordi det var veldig mange som ikke hadde tid til å være med på årsmøte så da var det best at klubbstyret kunne ta seg av med valg av neste klubbstyret og økonomi til ungdomsklubb. Dette gjorde vi fordi ungdommer skulle slippe å stresse og mas med masse papirarbeid. Dette førte til at klubbstyret ble stabilt og klarte å arrangere mange flotte og spennende arrangementer hver eneste måned. Da vi bestemte oss for å ikke ha årsmøte, men å la klubbstyret ta avgjørelsene i samarbeid med medlemmer, så har det vært veldig bra oppslutning 😊

Vi har selvfølgelige fått noe kritikk vedrørende demokratiet fordi vi ikke har årsmøte. Men vi har hatt en demokratisk ungdomsklubb, fordi vi hele tiden har lyttet til ungdommene. Dette har tydelig kommet frem når man ser tilbake på hvor mange ungdommer som har stilt opp på våre arrangementer de siste 6 årene. Vi er svært takknemlig for at over 250 ungdommer har støttet oss i alle disse årene. Jeg vil bare takke alle sammen for all støtten jeg har fått fra dere gjennom 6 siste årene.