NNN Oslo og Akershus

NNN Oslo og Akershus Fagforeningen for blant annet produksjons-, vedlikeholds- og transportansatte i matindustrien.

Vi sendte avgående våre faner på aksjon foran The Hub i anledning årskonferanse for NHO Reiseliv. Dette er ikke greit nå...
20/05/2026

Vi sendte avgående våre faner på aksjon foran The Hub i anledning årskonferanse for NHO Reiseliv. Dette er ikke greit når hotellet er i streik.

Våre fine organisasjonsarbeidene Radu og Ivana, har vært ute på tur denne uka👍🏼 De har rukket både markering foran Stort...
19/05/2026

Våre fine organisasjonsarbeidene Radu og Ivana, har vært ute på tur denne uka👍🏼 De har rukket både markering foran Stortinget, besøk på Filetfabrikken og utdeling av nye medlemsposer😊 Takk til Lars Øyvind som tok i mot😊

19/05/2026

NNN har varslet streik for Kjøttindustrien dersom det ikke blir enighet i meklingen som er berammet til torsdag 21.mai 2026. 598 medlemmer i 5 virksomheter blir tatt ut i 1. streikeuttak, dersom meklingen ikke fører fram innen fristen ved midnatt 21.mai.

Gratulerer med dagen 🇳🇴🇳🇴🇳🇴
17/05/2026

Gratulerer med dagen 🇳🇴🇳🇴🇳🇴

15/05/2026

Det blir ikke streik i bryggeribransjen!

15/05/2026

17. mai feirer vi Grunnloven 🇳🇴
En av paragrafene jeg er aller mest stolt av er § 110. Det er den som sier at alle i dette landet har rett til arbeid. Å arbeide er ikke først og fremst en plikt vi har. Det er også en rett.

Akkurat nå streiker tusenvis av LO-medlemmer for å få en lønn å leve av. Våre streikende hotell- og restaurantarbeidere og renholdsarbeidere er de med dårligst lønn i Norge. De fortjener all vår støtte – også på 17. mai.

Men de som streiker, streiker ikke bare for kroner og øre. De streiker også for økt trygghet ved sykdom.
Tre av fire nordmenn som er i jobb har allerede denne tryggheten, som ligger i at lønna fortsetter å komme som normalt, selv om man blir syk.
Men for en av fire nordmenn er det ikke sånn.

Vi har medlemmer som har måttet gå uker og måneder helt uten inntekt mens de venter på å få utbetalt sykelønn. Og det eneste som er helt sikkert er at den som ikke har noe skyld i å måtte vente uker og måneder er den ansatte selv.
Kravet om å forskuttere sykelønn er både viktig og rettferdig.

Denne uken har også alle ansatte i bryggeribransjen fått gjennomslag for nettopp det kravet.
Det skjedde etter at våre bryggeriarbeidere i Norsk Nærings- og Nytelsesmiddelarbeiderforbund - NNN ble enige med NHO Mat og Drikke om å innføre ordningen med forskuttering av sykepenger 🤝
Streik er unngått, og vi er mange som er glade for at bryggeriarbeiderne kan gå på jobb som normalt inn i 17. mai-helgen.

På søndag kan vi rope et rungende HURRA for Grunnloven og retten til arbeid. Og i LO roper vi allerede et stort HURRA for enigheten mellom våre bryggeriarbeidere i NNN og NHO mat og drikke🤝🥳

God 17. mai-feiring med brus og øl fra våre bryggeriarbeidere, og støtt samtidig opp om våre kamerater som fortsatt er i streik🇳🇴✌🏻

11/05/2026
07/05/2026

LO Oslo og Akershus inviterer sammen med LO på Nedre Romerike og Akershus Arbeiderpartis programkomité til et åpent møte. Dette er for deg som er tillitsvalgt, LO-medlem eller bare litt nysgjerrig.

05/05/2026

LOs sommerpatrulje reiser rundt i hele Norge om sommeren for å passe på unges rettigheter i arbeidslivet.

Noen av våre fine i DLU🥰 Nina og Jeanine🇳🇴🇳🇴
01/05/2026

Noen av våre fine i DLU🥰 Nina og Jeanine🇳🇴🇳🇴

Adresse

Torggata 10
Oslo

Varslinger

Vær den første som vet og la oss sende deg en e-post når NNN Oslo og Akershus legger inn nyheter og kampanjer. Din e-postadresse vil ikke bli brukt til noe annet formål, og du kan når som helst melde deg av.

Kontakt Organisasjonen

Send en melding til NNN Oslo og Akershus:

Del