20/03/2026
Miljødiplomati i en ny verdensorden 🌱
Spillereglene er i endring, og miljødiplomatiet er viktigere enn noen gang.
I går samlet vi forhandlingsledere, forskere, sivilsamfunn og klima- og miljøminister Andreas Bjelland Eriksen til et seminar sammen med GRID-Arendal.
Vi snakket om hvordan økende geopolitisk rivalisering, polarisering og svekket tillit mellom stater påvirker samarbeidet globalt, og hva som fortsatt gir håp.
💡 Én ting sto særlig klart:
Brobygging mellom uenige parter, et sterkt og samlet sivilsamfunn og samarbeid på tvers av sektorer er avgjørende for å lykkes med den grønne omstillingen.
Takk til alle som deltok! Vi ser frem til å fortsette dialogen.