01/05/2026
God morgen medlemmer, venner og følgere. I dag starter vi dagen med frokost i lærernes hus, hvor vi skal spise god mat, høre på strålende appeller, synge for full hals og ikke minst; skal ha bakgårdskonsert for oss🎶
Tradisjonen tro.
I dag går vi blant annet for økt bemanning i barnehagene, mot budsjettkutt i Oslo kommune, lærere for fred og at minstenormen for lærerne ikke skal fjernes. Vi kjenner oppvekst og utdanningssektoren, og vi vet hvor skoen trykker. Vi vet, fordi vi snakker med folkene som jobber med dette daglig.
Er det en dag du skal gå i tog med oss- så er det i dag. Har du aldri gått i 1. mai tog? Det spiller ingen rolle. Gått med oss i alle år? Er du nysgjerrig på hva vi holder på med? Du er velkommen.
Og hvem enn du er, gå i tog sammen med oss på denne viktige dagen om du støtter våre kampsaker. Vi setter stor pris på det.
Det er meldt strålende sol, kampviljen er på plass og vi skal kjempe og feire denne dagen. Vi står klare på Youngstorget fra ca klokka 11:30 i pulje 5. Toget går ca 12:50.
God 1. mai 💪