Norsk Folkehjelp Gransherad

Norsk Folkehjelp Gransherad Her er siden vår, her kommer vi til å vise oss litt frem, hvem vi er,hva vi driver med og hva vi ?

28/01/2026
Saker må være innsendt senest 29.1.2026Meld ifra til Bjørg Helen så raskt som mulig på tlf eller sms om du kommer tlf 46...
12/01/2026

Saker må være innsendt senest 29.1.2026
Meld ifra til Bjørg Helen så raskt som mulig på tlf eller sms om du kommer tlf 46803529

🎄 Førjulstur, fellesskap og folk med ekstra stort hjerte 🎄Da har vi vært på førjulstur til Oslo og fått tilbringe tid me...
18/12/2025

🎄 Førjulstur, fellesskap og folk med ekstra stort hjerte 🎄

Da har vi vært på førjulstur til Oslo og fått tilbringe tid med den helt fantastiske gjengen frivillige i Gateteam Oslo. Denne gangen startet det hele med et lite logistikkdrama: Vi hadde et lass med klær og utstyr – men ingen bil som var stor nok.

Løsningen? En kjapp runde med litt digital juleklokke-ringe-lek og tagging av bilforhandlere i Notodden.
Gumpens Auto Notodden - Volkswagen var omtrent på pletten idet vi trykket «del», og stilte sporty opp med en splitter ny Volkswagen Transporter. En drøm å kjøre – og stor nok til absolutt alt vi skulle ha med oss. Tusen takk for raushet, handlekraft og ekte julestemning 🙌🚐
(Vi fikk også litt oppmerksomhet akkurat for bilen fra Gumpen😊 En dame som kom for å levere klær jobbet for Møller og ble obs på bilen med gumpen.no på).

Som alltid fikk vi være med «englene» i Gateteamet ut på Europarådets plass for utdeling av mat, klær, hygieneartikler og omsorg. Jammen møtte vi ikke på en Notoddenkar blandt de frivillige også 👍🏻 da blir vi jo rørt langt inn i sjela❤️
Dette var siste utlevering før jul, så alle vennene som kom innom fikk også julegaver ❤

Menneskene vi møter her lever en hverdag som er langt unna det de fleste av oss kaller normalt. Når vi er ferdige for kvelden, kan vi reise hjem til varm dusj og seng. Det kan dessverre ikke alle de fine menneskene vi møtte i går. Derfor betyr varme klær, votter, sokker, luer og utstyr mer enn man kanskje kan forestille seg – det gjør kulda litt mindre bitende.

Likevel gjør det noe med deg å se både unge og eldre mennesker forlate plassen og forsvinne videre ut i vinternatta for å finne et sted å sove. En av de frivillige fortalte oss hvor vanskelig det er å finne innendørs soveplasser, og hvor mange bostedsløse som kjemper om de få plassene som finnes.

Vi hadde mange fine samtaler på plassen. Takknemligheten og varmen vi møtte var stor – men… det er et stort men.
Nå står vi foran en høytid som forbindes med familie, kjærlighet og tilhørighet. Flere fortalte at de gruer seg til de neste to ukene. To onsdager uten det faste holdepunktet på Europarådets plass. Høytiden gjør savnet etter det A4-livet mange lever ekstra tydelig.

Vi håper av hele vårt hjerte at alle som ønsker det, får et tilbud hos dem som arrangerer Alternativ jul. Ingen skal måtte sitte alene i jula.

💝 Til dere som har kjøpt hygieneartikler.
💝 Til dere som har ryddet i skap og skuffer og gitt klær og utstyr.
💝 Til dere som strikker votter, sokker og luer – våre helt egne ull-helter.

Vit at takknemligheten blant mottakerne er enorm. Dere gjør en forskjell. På ordentlig.

Vi i Norsk Folkehjelp Gransherad ønsker dere alle en riktig God Jul og et Godt Nytt År ✨
Takk for at dere gjør verden litt varmere – én handling av gangen.

15/12/2025

Utfordring løst👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Tusen takk til Gumpens for kjapp ekspedering🌹🌹🌹

Hei alle venner, kjente og ikke minst bilbransje i Notodden. Vi i Norsk Folkehjelp Gransherad skal onsdag til Oslo med klær og utstyr, og være med Gateteam Oslo ut på Jernbanetorget for å dele ut nye forsyninger. Vi fant i kveld ut at vi har en litt uavklart transportutfordring. Vi trenger en kasse/varebil som kan kjøres på klasse B, og som vi kan få med et lite lass med klær og utstyr i. Vi kunne ikke få svar før onsdag om det var ledig bil, og det blir litt sjansespill. Vi kan ta personbil innover, men får ikke med oss stort da. Behovet for varme klær er stort nå.
Vi har tidligere fått låne Transporter hos Gumpens Auto, og har fått låne både Transit og E-connect hos Solberg Bil. Er det noen som vil støtte en viktig sak og gjøre en god gjerning nå rett før jul, og har en bil å avse fra ca 13 på onsdag 17/12-25 ?

Motor Forum Notodden Lauvstad Bil Notodden as Solberg Bil Notodden Gumpens Auto Notodden - Volkswagen Notodden notodden Notodden Bil & Speedshop A/S

Ta gjerne kontakt på PM eller
Bjørg Helen 468 03 529
Anne 405 50 008

12/12/2025

VI MINNER OM📝 at vi tar imot klær m.m på Ramsflog, Tinnesgata 4, mandag 15.12.25 mellom 16.00 og 20.00

Vi ønsker oss vanlig og varmt tøy til dame og herre, sko, ull, soveposer, liggeunderlag, tepper, sekker/bagger/vesker og hygieneartikler.
NB! Det er spesielt stort behov for herreklær og sko.

Alt tøy MÅ være helt og rent.

Hei alle fine folk😊 Nå nærmer det seg at vi skal innover til Oslo med klær igjen. Så nå har dere en gylden mulighet til ...
14/11/2025

Hei alle fine folk😊

Nå nærmer det seg at vi skal innover til Oslo med klær igjen. Så nå har dere en gylden mulighet til å rydde i skap og skuffer.
Vi tar imot klær på Ramsflog (Tinnesgata 4 den 15.12.25 mellom 16.00 og 20.00).

Vi ønsker oss vanlig og varmt tøy til dame og herre, sko, ull, soveposer, liggeunderlag, tepper, sekker/bagger/vesker og hygieneartikler.
NB! Det er spesielt stort behov for herreklær og sko.

Alt tøy MÅ være helt og rent.

Ta kontakt på tlf

Bjørg Helen 468 03 529
Anne 405 50 008

18/10/2025

Da var høstens dugnad overstått👌 Med haltende mannskap og 8- så ble det ikke maling ute, men … ved hjelp av sterkstrømsekspert Olav Masteholtet ble det montert lys under kjøkkenskap, hyllene har fått plast, gressklipperen startet etter å ha varmet seg i sola, så plenen er slått, og pipehatten på grillhytta er senket ned igjen på taket, etter en tur til himmels😆 Før vinteren må det tømmes og hentes pantedunk , og rekkverket må snekres ferdig. Det er avtalt så det går nok på skinner ! God lørdag😇😃😃😃

22/07/2025

Aldri tie- Aldri glemme! Dette forplikter oss. I en tid hvor mange som vokser opp aldri har lært om 22 juli!- eller hørt om 22 juli 2011

Vi tar demokratiet på selvfølge, men lærer vi nok om det? Nok til å ta til motmæle mot de som alltid snakker om oss og dem. De som ikke vil forstå at en fiende av det åpne demokratiet også kan komme innenfra.

Aldri tie!

Aldri glemme!

Onsdag 2. juli var vi igjen så heldige å få være med de fantastiske folka i Gateteam Oslo og deres mange frivillige.Som ...
06/07/2025

Onsdag 2. juli var vi igjen så heldige å få være med de fantastiske folka i Gateteam Oslo og deres mange frivillige.

Som sist dro vi innover med en bil sponset av Solberg Bil Notodden – denne gangen en splitter ny Ford Transit varebil med dieselmotor.
Den var en drøm å kjøre! Man skulle nesten ikke tro det var en stor varebil – så tusen takk til Eyvind Fjelle og Solberg Bil for at dere gjør dette mulig for oss. Vi setter utrolig stor pris på samarbeidet 🥰

Selve kvelden er nydelig beskrevet i Gateteamets innlegg (som ligger under dette innlegget), så vi lar det tale for seg selv denne gangen 😊

Vi har ikke hatt noen organisert innsamling i forkant, men takket være jevnlige bidrag har vi likevel fått samlet opp klær, sko og andre nødvendigheter – så det var virkelig på høy tid å få levert litt videre.

Akkurat nå har vi ikke mulighet til å ta imot mer, men hvis du planlegger en runde i skapene og kommer over noe du tror vi kan få bruk for, er vi veldig takknemlige om du kan holde på det litt til. Vi gir beskjed når vi åpner for innsamling igjen – det blir en ny runde utpå høsten 🍂

Vi i Norsk Folkehjelp Gransherad var tradisjonen tro med på 1. mai feiringen i år også. Vår leder Bjørg Helen Westeng ho...
02/05/2025

Vi i Norsk Folkehjelp Gransherad var tradisjonen tro med på 1. mai feiringen i år også. Vår leder Bjørg Helen Westeng holdt appell under 1. mai gudstjenesten. LO serverte nydelig frokost, det var underholdning og appeller. Vi fikk oss en hyggelig prat med Mimmi Kvisvik, som representerer fagbevegelsen (FO) i sentralstyret i Norsk Folkehjelp. Hun holdt appell i Rallarparken da 1. maitoget mellomlandet der, før ferden gikk opp til Bellmankulturpub. Der var det mer underholdning og appeller, samt utdeling av Fagforeningsprisen. Den gikk i år til nylig gjenoppstartede Notodden pike og guttemusikk. Hovedtaler var Barne og familieminister Lene Vågslid.
En vellykket dag, med passe togtemperatur😊

Se Bjørg Helen sin appell i kommentarfeltet, da bilder og video ikke fikk lov i sammen)

Det var tidlig vår i fjellet i år. 6 april var vi en gjeng og hadde vårdugnad. Bytting av verandarekkverk, og tenk at de...
02/05/2025

Det var tidlig vår i fjellet i år. 6 april var vi en gjeng og hadde vårdugnad. Bytting av verandarekkverk, og tenk at det var vær og temperatur til å beise🤩 Vi hadde selvfølgelig tid til bålpanne og pølsegrilling også👏🏻 til slutt fikk vi kjørt ut pantedunkene våre🤩

30/04/2025

Styremøte må utsettes. Ny dato kommer

Adresse

Stivivegen 195
Notodden
3677

Varslinger

Vær den første som vet og la oss sende deg en e-post når Norsk Folkehjelp Gransherad legger inn nyheter og kampanjer. Din e-postadresse vil ikke bli brukt til noe annet formål, og du kan når som helst melde deg av.

Kontakt Organisasjonen

Send en melding til Norsk Folkehjelp Gransherad:

Del