08/01/2026
Rogaland Røde Kors har startet opp aktivitet på Hå asylmottak (Nærbø) – og vil gjerne ha flere i teamet!
Aktiviteten er styrt fra ansattressurs på distriktskontoret, og frivillige, uansett lokalforening, kan bli med i «teamet» 😊
Har DU lyst å gjøre en forskjell for mennesker på mottak – og kanskje for din neste fremtidige nabo? Kom å hør, still spørsmål og snakk med andre frivillige torsdag 15. januar – på Nærbø Røde Kors hus 😊
18:00 Velkommen – kort info Beate
18:15 Sofie fra Hå mottak forteller litt om hvem som bor der, hva som skjer i en vanlig uke og behovene
18:30 Spørsmål til Hå / Sofie
18:45 Hva gjør vi nå – og hva ønsker vi gjøre i fremtiden sammen med mottaket?
Mat og sosialt + utdeling av asylhåndboka