Lørenskog Turlag

Lørenskog Turlag DNT Lørenskog Turlag er et lokalt turlag under DNT Oslo og Omegn. Klikk FINN UT MER for å se mer.

I det fine været i går møttes 11 turgåere  og to turledere utenfor Lørenskog hus til sesongens siste lavterskeltur. Vi g...
19/06/2026

I det fine været i går møttes 11 turgåere og to turledere utenfor Lørenskog hus til sesongens siste lavterskeltur. Vi gikk gjennom Elveparken og til Sørlihavna, hvor vi krysset inn på Gamleveien og deretter inn på Sørli Terrasse. På toppen av bakken tok vi en pause på lekeplassen. Noen syntes det var morsomt å prøve enkelte av apparatene der. Videre gikk turen gjennom den fine bebyggelsen med flotte hager. Ved krysset Nordlifaret/Løkenåsveien ble det foreslått å avslutte turen på uteplassen ved Skårer gård. Det var et godt valg, og mange koste seg i sola med kaffe og gode bakervarer, Turlederne Tove og Michael takker for en super tur!

Neste tur blir torsdag 27. august, med start fra Lørenskog Hus.

Vi ønsker alle en riktig god sommer.

Tirsdag 16.6 26.Flott sommertur fra Skøyen langs havnepromenaden til Sørenga. Vi var 39 som møttes ved Skøyen stasjon. V...
18/06/2026

Tirsdag 16.6 26.
Flott sommertur fra Skøyen langs havnepromenaden til Sørenga. Vi var 39 som møttes ved Skøyen stasjon. Været var med oss hele dagen, strålende sol og god temperatur. Nydelig utsikt over havet. Vi hadde flere stopp underveis med litt historiefortelling, som Michael tok seg av. Vi hadde en god lunsjpause ved Salt, like før Operaen. Så gikk turen videre til Sørenga. Her avsluttet vi turen.

Halvparten dro hjemover, mens vi som ble igjen, satt ute på restaurant i deilig sommervarme. Det ble god mat og drikke. Alle var enige om at det var en fin tur og sommeravslutning.

Michael og Laila takker alle som var med ! Vi ønsker alle en riktig god sommer! Velkommen igjen 18. augus !

Onsdagsturen denne kvelden gikk til Blåtjerngrana. 11 stk  møtte opp ved Østbytunet hvor turen starter.  Solen forsvant ...
17/06/2026

Onsdagsturen denne kvelden gikk til Blåtjerngrana. 11 stk møtte opp ved Østbytunet hvor turen starter. Solen forsvant for oss men vi slapp regn. Vi gikk totalt 8 km i variert terreng forbi Østbyputten, videre over Oscarsgate til Åmotdammen og inntil Blåtjerngrana. Der ble det litt forfriskninger og bilder. Og nesten samme vei hjem. Alle var enige om at dette var en fin og lun onsdagskveld. Dette var siste onsdagstur før sommerferien. Siste søndagstur er førstkommende søndag til Ramstadsjøen.

Turlederene Rune og Tomm takker for turen og ønsker alle en riktig god sommer!

I dag hadde vi en flott søndagstur til Tonekollen! Vi var syv spreke og humørfylte turgåere som startet ved Besøksgården...
14/06/2026

I dag hadde vi en flott søndagstur til Tonekollen! Vi var syv spreke og humørfylte turgåere som startet ved Besøksgården på Losby.

Vi fulgte grusveien fra Losby inn til enden ved gapahuken. Derfra gikk vi på god sti til Tonevann, og tok videre fatt på den bratte oppstigningen opp til utkikkspunktet Tonekollen. Her tok vi en god pause og spist litt, mens vi beundret den flotte utsikten over Østmarka!

På returen tok vi en litt slakkere vei ned Til Tonevann igjen. I stedet for å gå grusveien hjem, gikk vi innom Stallen og Røyrvannskoia hvor vi tok en matpause og fortsatte på Store Losbyrunden.

Vi hadde noen regnbyger underveis, men luften var varm og humøret på topp, så det gikk fint.

Velkommen til ny tur neste søndag til Ramstadsjøen

Hilsen Ragnhild og Helga

En fin junidag med sol og litt vind gikk 12 turgåere fra Lørenskog bygdemuseum (Skårer gård). Turen gikk til Skårer syd ...
12/06/2026

En fin junidag med sol og litt vind gikk 12 turgåere fra Lørenskog bygdemuseum (Skårer gård). Turen gikk til Skårer syd og videre langs Søster Mathildes gate. Der ble det et par stopp ved de fine skulpturene.

Videre gikk turen til Benterud og deretter tilbake til Lørenskog bygdemuseum hvor flere slo seg ned for å nyte sola.

Solveig og Tove takker for fin tur:-)

Neste torsdag går turen fra Lørenskog hus, velkommen til tur!

Onsdag kveld gikk 7 turgåere og turlederne Ragnhild og Ole, en rundtur til Halsjøen. Det meldte tordenværet ble erstatte...
11/06/2026

Onsdag kveld gikk 7 turgåere og turlederne Ragnhild og Ole, en rundtur til Halsjøen. Det meldte tordenværet ble erstattet av flott kveldssol og litt kjølig vind.

Turen gikk fra utfartsparkeringen ved Losby, og opp Liadalen. De fleste fikk opp både puls og pust i bakkene oppover mot Halssjøen. Etter en kort pause ved Lombardiet, gikk turen langs sjøen og ned grusveien til DNT-hyttene ved Fiskelausa. Siste del av turen gikk på sti til Endtjern og ned til Losby gods.

Østmarka leverte som vanlig flott natur, med vakre sommerblomster og grønn skogbunn.

Takk for turen til alle dere som tok onsdagskvelden i marka.

Oppmøte ved  Losby besøksgård i skyet grått vær. Vi skulle gå Lille Losbyrunden. Totalt 18 stykker startet opp og gikk g...
09/06/2026

Oppmøte ved Losby besøksgård i skyet grått vær. Vi skulle gå Lille Losbyrunden. Totalt 18 stykker startet opp og gikk grusveien til Losby sag, videre mot Mønevann, og videre til Tangen. Turleder Jan Erik holdt et fint foredrag om husmannsplassene, og Losby vassdraget gjennom noen hundre år. Turen fortsatte i lett regnvær over demningen, videre inn til bade og gresslettene ved Geitsjøen. Sverre fortalte kort om Hans Lonerud, som på 50-60 tallet lå i telt ute på en av øyene fra påske til sen høst. Han bodde i ei hytte i Glenneveien resten av året. Turen gikk på blåmerket sti frem til Finnland. Regnet økte på litt så vi ga Losby besøksgård melding om at vi kom ca 15 stk til kaffe og vaffel og litt lunch. Godt å komme inn under tak uten å ha blitt alt for våte. Varme vafler og nytraktet kaffe smakte godt.

Jan Erik og Sverre takker alle for en fin tur, og håper å se alle på noen av DNT sine neste turer.

I dag gikk søndagens tur fra Ellingsrud utfartsparkering, innover veien mot Mariholtet, over Puttåsen og ned til Lutvann...
07/06/2026

I dag gikk søndagens tur fra Ellingsrud utfartsparkering, innover veien mot Mariholtet, over Puttåsen og ned til Lutvann. Fra Lutvann gikk vi hele veien rundt vannet, før vi gikk tilbake via Grønlia og ut til Ellingsrud. 7 blide og fornøyde deltakere koste seg på tur, til og med en som var tøff nok til å ta et bad🏊. Tusen takk til alle for en nydelig tur☀️

En herlig og sporty gjeng på 7 møtte til torsdagstur fra Lørenskog hus.Yr meldte regnvær, men vi hadde flaks - fikk regn...
04/06/2026

En herlig og sporty gjeng på 7 møtte til torsdagstur fra Lørenskog hus.
Yr meldte regnvær, men vi hadde flaks - fikk regn først på slutten av turen🌧️
Vi gikk til Skårerparken og videre på en nydelig gangvei til Rolvsrud Stadion - flott anlegg med både fotball- og løpebane.
Så satte vi kursen mot Rasta Gård hvor det bugnet av vakre og velduftende syriner i området.
Ferden gikk videre til Visperud og broen over Rv 159 - herfra fulgte vi stien langs Coca-Cola retning Kjenn tilbake til Lørenskog hus - vi gikk ca 6 km🥾 Tradisjonen tro ble det en koselig kaffestopp på Veiviseren☕️

Jan Erik og Audhild takker for trivelig tur sammen med denne fine og positive gjengen🥰

Neste torsdag, 11. juni, starter turen fra Skårer gård. Vi ses🤗

Det ble en veldig hyggelig stolpejakt denne onsdagskvelden i juni. Værmeldingen var ikke den beste, så det var bare to s...
04/06/2026

Det ble en veldig hyggelig stolpejakt denne onsdagskvelden i juni. Værmeldingen var ikke den beste, så det var bare to spreke damer som turte seg ut i regnet sammen med oss. Men bare etter 10 min så lysnet det, og resten av turen hadde vi oppholdsvær.
Vi fullførte kartet med 12 stolper i frisk "nydusjet" skog.

Det blir ny tur neste onsdag, så det er bare å bli med (PS, ikke se på Værmeldingen. Det kan hende den ikke stemmer).

Hilsen turledere Heidi og Susanne

Adresse

Bakkerudveien 1
Losby
1475

Varslinger

Vær den første som vet og la oss sende deg en e-post når Lørenskog Turlag legger inn nyheter og kampanjer. Din e-postadresse vil ikke bli brukt til noe annet formål, og du kan når som helst melde deg av.

Kontakt Organisasjonen

Send en melding til Lørenskog Turlag:

Del