19/03/2026
Distriktsstyret har i dag gjennomført sitt tredje styremøte for året. På agendaen sto flere sentrale saker for organisasjonen, blant annet forberedelser til kommende årsmøte i mai, gjennomgang av økonomi og regnskap, samt utviklingen i medlemstallene.
Vi behandlet også aktuelle saker som skal videre til forbundsstyret, og hadde gode diskusjoner om veien videre for distriktet.
I tillegg til styremøtet har vi hatt faglig utvikling gjennom en spennende omvisning på Energisenteret på Hunderfossen. Senteret er åpent hele året, og er en del av attraksjonstilbudet på Hunderfossen i sommersesongen.
Energisenteret spiller en viktig rolle både innen opplæring av skoleelever og som formidler av kunnskap til samfunnet om hvordan produksjon og distribusjon av energi foregår.
Vår Energiforening har også hatt flere gode samarbeidsmøter med Energisenteret, hvor vi ønsker å synliggjøre forbundet vårt og hvorfor lærlinger og skoleelever bør organisere seg i en fagforening – helst vår. Elektromontørenes Fagforening har også et godt samarbeid med energisenteret og er faktisk med og bevilger midler til senteret slil at Lærlinger og skoleelever skal ha et godt tilbud innen opplæring.
Som et resultat av samarbeidet med Energiforeningen er det nå satt i gang arbeid med å utvikle en promoteringsfilm i samarbeid med det sentrale forbundet og LO Media. Denne ser vi virkelig frem til å ta i bruk i vårt rekrutteringsarbeid.
Energisenteret på Hunderfossen er absolutt verdt et besøk – for både store og små.
En nyttig og innholdsrik dag for distriktsstyret!