26/05/2026
Hva har du gjort i pinsen i år?
Våre speidere kan svare følgende: De har vært på leir ved Fjorda, padlet i kano, fått nye venner, hjulpet med å lage mat ute, ordnet sin egen soveplass i hengekøye, telt eller bare under åpen himmel, badet, hatt leirbål, opplevd mestring, noe motgang og mye glede.
For de som lurer på hva vi driver er med i speideren så er det like mange svar som du har tanker. Fellesnevneren er læring, mestring, friluftsliv og gode venner.
43 personer var med i helgen. De yngste 8 år og de eldste spurte vi ikke om alderen til. Det er veldig gøy når en 10-åring kommer og spør om det er lov å ta sjokoladepålegg på brødskiva selv om det er mandag, og lyser opp når svaret er ja. Eller når speiderne finner nye venner på tvers av Langhus og Siggerud og henger sammen hele helgen. Eller når de eldste hjelper de yngste med å sette opp overnattingsplass, eller samarbeider om å styre kanoen når det plutselig blir motvind.
Ja, det er utfordringer også, men de lærer hele tiden!
Takk for en fin tur i pinsen, og takk til alle de fine speiderne våre som var med på turen! 🛶🤩☀️
Norges speiderforbund