11/04/2026
Hjertefred skapes gjerne i takt med noen som har opplevd det samme.
Som sitter igjen uten svar , og med mange tanker og spørsmål.
Noen ønsker å trekke seg tilbake etter å ha mistet noen.
Andre søker felleskap.
På Hjertefred Nordmøre i fjor ,møtte vi Kari og Loraine gjennom LEVE Møre og Romsdal, for første gang.
(Hjertefred nasjonalt samarbeider med LEVE - Landsforeningen for etterlatte ved selvmord nasjonalt )
To flotte damer, som driver GÅ FOR Å LEVE på Smøla.
Det var lett å takke ja til å bli deres samarbeidspartner i Kristiansund
Lav terskel, vi går en tur sammen , prater om løst og fast. Drikker kaffe og deler erfaringer om vi har lyst til det.
Det skaper et rom for å dele.
En plass å legge i fra seg.
Reflektere.
Vi trenger også slike verktøy for å kunne forebygge og for å kunne hjelpe hverandre ♥️
Turgruppen «Gå for å leve» tilbyr kaffe, kake og et kravløst fellesskap. Nå etablerer foreningen LEVE seg på Nordmøre for å forebygge utenforskap og spre livsglede.
Les saken her:
https://www.np.no/nyheter/ga-for-a-leve-skaper-livsglede-og-fellesskap-i-kristiansund/196246